annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

4K kijken Met de Sony KD-65S8505C

mootje1965
Ontdekker

4K kijken Met de Sony KD-65S8505C

Ik heb de Sony KD65S8505C mijn homecinema set is ook 4K geschikt, 

Kan je alleen 4K met films kijken?

Als ik bij beeld instellingen kijk zie ik dat 4K  niet aanstaat ik kan de regel ook niet aanklikken hoe kan dat? 

Of heb ik iets verkeerd ingesteld. 

En heb je een HDMI 2.0 kabel nodig? 

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens deze specificatie's:

3840 x 2160/24p (HDMI 2 / 3) JA
3840 x 2160/25p (HDMI 2 / 3) JA
3840 x 2160/30p (HDMI 2 / 3) JA
3840 x 2160/50p (HDMI 2 / 3) JA
3840 x 2160/60p (HDMI 2 / 3) JA
4096 x 2160/24p (HDMI 2 / 3) JA

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mootje1965
Ontdekker

Wat betekent de HDMI 2/3

Ingang? 

Ik gebruik nu de 4 ingang 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt op een aantal manieren nu in 4K resolutie kijken. Via Netflix en YouTube als applicatie. 

De foto's via USB worden in 4K resolutie weergegeven. Als je video's in 4K op een USB stick hebt (bijvoorbeeld van YouTube gedownload), kan je die in volledige resolutie bekijken. 

Wat nog niet beschikbaar is, zijn Blu-ray spelers die 4K afspelen. Die worden begin volgend jaar geintroduceerd en zullen daarbij ook een nieuw type schijfjes krijgen. Met aanschaf van een nieuwe speler, met een 4K Blu-ray film kan je ook in 4K kijken. 
Dat zal de mooiste oplossing zijn, omdat dit de enige ongecomprimeerde afspeelmogelijkheid is. 

HDMI 2.0 is een ingang die je nodig hebt voor een dergelijke Blu-ray speler. De kabel hoeft alleen relatief recent te zijn en geen goedkope namaak-kabel. Op het toestel zelf zie je bij de HDMI poort zelf of deze 2.0 ondersteund. 
Volgens mij ondersteunen ze dat allemaal, maar dat kan je zelf op de poort zien. 

mootje1965
Ontdekker

Mijn tv daar kan een 2.0 hdmi in en ik heb een Sony home cinema set die die ook 4K ondersteund maar er zit nu een HDMI 4.1 aangekoppeld vandaar mijn vraag 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dan ben je voorbereid op de toekomst :slight_smile:

 

De resolutie kan je alleen op je scherm krijgen als je iets in de die resolutie afspeelt. 
Heb je misschien een laptop die 4K output heeft? Aansluiten, resolutie wijzigen en dan zie je dat de input op de TV ook van die resolutie is. 

mootje1965
Ontdekker

Helaas ik heb geen laptop die dit heeft. 

Heeft het zin om een hdmi 2.0 te gaan gebruiken ipv de hdmi4.1 voegt dat wat toe met afspelen? 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

HDMI 2.0 is voor 60 frames 4K en voor HDR. 

De meeste films zijn 24P, maar ik denk niet dat je een volledige film al in 4K hebt :wink:

 

Als je echt 4K wilt kijken, moet je even tot januari geduld hebben. De Blu-ray speler en schijfjes geven echt de allerbeste kwaliteit. En dat is ook exact waar je TV het meeste profijt laat zien. 

mootje1965
Ontdekker

Bedankt voor de terugkoppeling 

Nog 1 vraag Als ik de HDMI 2.0 al tussen mijn tv en home cinema set koppel krijg ik dan problemen of beeld kwaliteit verlies, 

Ik heb zoiets van dan zit hij alvast gekoppeld. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Nee hoor. Dat kan geen kwaad. 

HDMI 2.0 kan je alles mee wat je met oudere HDMI poorten ook kan. 
Enige toegevoegde is wat 4K op 60 frames en HDR meebrengen.