annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update 19-07-2016 v3473

OPGELOST
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Firmware update 19-07-2016 v3473

De v3473 voor zowel de 2015 als de 2016 modellen staat online, de update is via OTA en tevens via de ondersteunings pagina te downloaden en te installeren.

 

 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
36 ANTWOORDEN 36
profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

ik had dit al bij de vorige software dat als ik eerst youtube keek en daarna netflix ik problemen kreef  .

 

Nu nog een bug erbij .Sloot hier net een shieldtv kasje aan om eea te installeren op dat kastje .in eerste instantie zag hij de shield niet  hdm1 .vervolgens start de tv opnieuw op om vervolgens geen probleem te geven . Shield tv kastje losgekoppeld mijn kpn ontvanger er weer in .wederom wordt kastje even niet herkend om weer dat de tv opnieuw opstart en dan werkt het weer prima .Shield tv kastje er weer in effe wachten en nu start hij niet opnieuw op .

 

Net even uitgeprobeerd .Misschien dat iemand anders het ook even kan proberen .Zet tv op hdmi 1 das waar mijn kpn tv kast op staat .zet kpn kastje(of andere apparaat) uit en vervolgens druk eens op de Netflix knop . Bij mij loopt dan de tv vast en start opnieuw op .Dus is niet alleen als ik naa rbv Youtube kijk.Dan als je tv opnieuw is opgestart de Netflix knop in duwen .Bij mij funktioneerd die dan niet en moet ik via de netflix app netflix openen .Dat werkt dan wel toh normaal.

 

En wat me gisteren opviel dat de kleuren ineens zeer fel waren op dynamish . Ik had niets aan de kleuren instellingen veranderd .Stond op dynamisch .nu op 24p/automatisch ziet er een stuk beter uit.

 

Zoals ik al zij in het verleden .Ik kan me indenken dat er bugs in firmware zitten .Maar ik heb mijn tv inmiddels een jaar .En het is al een jaar bug over bug . 

Ik heb dit probleem niet!

Bij mij zit op HDMI1 mijn DreamBox,wanneer ik via de remote 'NETFLIX' activeer,doet de TV wat van hem gevraagt word en geeft de TV netjes Netflix weer,schakel ik terug naar HDM1 doet deze dat ook netjes zonder dat mijn TV vastloopt of gaat resetten.

 

Wbt 'dynamisch' tja,het woord zegt het al...,alles word (te)veel dynamischer,ik kan alleen geen vergelijk doen van voor de update,want deze optie gebruikte ik nooit,dus kan niets zeggen over dat de kleuren nu mèèr 'vivid' zijn dan voor de update.

sling_23
Ontdekker

Gisterenavond heb ik de laatste software update geinstalleerd, TV vroeg hier zelf om. Sindsdien werkt Netflix niet meer. Eerste kreeg ik nog een meldding dat de service niet beschikbaar was en nu alleen nog meer een zwart scherm als ik Netflix op wil starten.

 

De overige functies werken wel en er is ook een werkende netwerkverbinding aanwezig. Op andere apparaten werkt Netflix wel dus of het aan Netflix ligt......ik denk het niet.

 

Het overigens om TV model KD-49X8305C.

 

Heeft iemand een oplossing of informatie wat de oorzaak is?

 

bvd

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Wat je kan proberen is het volgende:

 

 - de groene knop op de afstandbediening ongeveer 5 a 10 sec ingedrukt houden, zodat het toestel opnieuw opstart.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@ehvwheelboy, hoe staat je Shield ingesteld? 

 

Heeft HDMI poort 1 wel HDCP2.2 (HDR)? Kan zijn dat je hem in een andere poort moet steken namelijk. 

 

@Papaleo1961, merkwaardig dat de helderheid lager is. 
Voor HDR content wordt de helderheid altijd aangepast. Maar als jouw ervaring is dat voorheen met HDR het beeld feller was, dan geloof ik dat. 
Ik heb er een melding van gemaakt voor je. Ik denk dat niet ik je er verder iets over kan vertellen. Het ligt in elk geval bij de juiste afdeling nu! 

Oke,alvast bedankt!

ik heb eergister dit ook bij Sony neergelegt,ze hebben al gereageerd maar konden nog niet specifiek antwoord geven,dit zouden ze later nog gaan doen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@Papaleo1961, welke bron gebruik je overigens voor 4K HDR? 


Ik heb aangenomen dat het een Netflix uitzending is voor het gemak. 

Sony maakt er wel serieus werk van, dus hoe meer info ik kan aanleveren, des te beter. 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Shield stond op 4k ingesteld .En ja mijn hdmi 1 is goed ingesteld staat op verbeterde instelliingen .Hij doet exact hetzelfde als mijn 4k kpn box .Deze staat ook ok 4k 60hz . mijn te is een sony 55x9305c. 

 

Overgens vind het sinds de laatste update (3473) stukken erger geworden ook met nefflix .Zij ik eerst dat als ik van youtube afkom naar netfilx ga via de netflix knop .Hij doet het ook alsik van mijn kpn box naar Netflix ga dan start mijn tv opnieuw op .Dus geen 6 sec deknop in houden doet hij zelf al Lol.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Het is niet zo dat het niet werkt .Als het eenmaal werkt .zowel de shield als de 4k Kpn box dan blijft het wel werken .Is vooral als je zon box aanzet dat hij hem regelmatig niet ziet .En enige wat dan helpt als hij het zelf al niet doet is opnieuw opstarten .Overgens de shield was niet van mij was van mijn broer . Die wilde er kodi en dan wat extras op hebben . Zodra ik de hdmi kabel van de tv ontvanger (4K tv ontvanger kpn) in de shield deed of van de shield weer in de 4k tv ontvanger zag hij hem niet .om of weer opnieuw op te starten of even zelf handmatig opstarten .

sling_23
Ontdekker

Hoi,

 

Bedankt voor de tip, dit heeft idd gewerkt. Vanuit sony had ik ook nog wat opties gekregen via de mail maar deze was al voldoende.

 

Mooi dat er een specifieke sony communitie is, erg handig voor tips en vragen!