annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen beeld of geluid bij inschakelen TV KD55X9005C

wilcotroost
Ontdekker

Geen beeld of geluid bij inschakelen TV KD55X9005C

Wij hebben deze Sony TV pas een paar weken in huis. Op zich ben ik onder de indruk van de mogelijkheden. Ik schrik alleen wel van de problemen die zich vaak bij het aanschakelen van de TV voordoen. Soms laat hij geen tv beelden zien (wel homescreen e.d.) en soms is er helemaal geen geluid. 

 

Tot nu toe konden we dat bijna altijd oplossen met UIT/AAN schakelen. De keren dat dit niet hielp moest de spanning helemaal van de tv af en daarna weer aanschakelen.

 

Betreft dit een storing in ons exemplaar of heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Gaat dit erger worden en moet ik ermee terug naar de winkel of moet ik hiermee leven?

 

Alvast veel dank voor de energie die u in een antwoord steekt.

 

Groet

Wilco

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Is de firmware (v3323) up-to-date?

 

Ik ga er vanuit dat de interne DVB-C tuner wordt gebruikt, eventueel i.c.m. een CI+ module.

Hoe wordt de X9005c ingeschakeld, d.m.v. de TV toets of de Groene toets?

De X9005c uitschakelen op een FTA zender, als de X9005c nu weer ingeschakeld wordt d.m.v. TV toets wordt dan het beeld en geluid wel direct weergeven?


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Wilco, 

 

Je kunt het beste deze software op je toestel zetten middels een USB stick. Dit is alleen via de site beschikbaar, dus wordt niet automatisch op het toestel geïnstalleerd.

 

Kijk hier voor een uitgebreide uitleg hoe je dit moet doen. 

wilcotroost
Ontdekker

Hallo 73's

 

Als ik een controle doe met het Android beheer menu wordt aangegeven dat ik de meest recente versie heb. Ik heb ook meteen bij de aankoop een update uitgevoerd (45 min).

 

Ik gebruik een externe tuner en geen DBV-C tuner of CI+ module.

 

We hebben de tv op verschillende manieren ingeschakeld; met de toets op de achterzijde van de tv en met de kleine afstandsbediening.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wilco.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je hebt niet de meest recente software. Dat leg ik hierboven uit. 

Deze is alleen van de Sony site te halen en lost dit probleem op. De software wordt nu nog niet rechtstreeks aan het toestel aangeboden. 

wilcotroost
Ontdekker

Dankjewel Vinc_E,

 

Ik had de software al gedownload en zal hem vanavond thuis in de tv installeren.

Mijn vorige antwoord was een reactie op de vorige poster.

 

Alvast bedankt !

 

Wilco.

wilcotroost
Ontdekker

Helaas pindakaas!

 

Ik heb de update uitgevoerd maar werd een paar dagen later met een televisie geconfronteerd die 's nachts automatisch was aangeschakeld. Dat wil zeggen; het beeld toonde het halve Android logo en alles stond muurvast. Ik heb de stekker van de tv 2x uit het stopcontact moeten halen alvorens hij weer normaal gebruikt kon worden.

 

Wat kan ik het beste doen? Andere tip? Terug naar de Mediamarkt of support van Sony?

 

Greetz

Wilco

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het toestel wat spontaan aangaat is een software issue. Toestellen staan niet uit, ze staan standby. 
Dat is bekend en wordt aan gewerkt. 

Dat hij vastloopt en twee volledige resets nodig heeft, is niet normaal nee. 

Is de klacht nu anders als voorheen nu de laatste softwareversie erop staat? 

wilcotroost
Ontdekker

Hallo Vinc_E

 

Het is heel moeilijk om het gedrag van de TV te beschrijven omdat het iedere keer anders is;

 

- geen geluid bij aanschakelen

- geen beeld bij aanschakelen (wel interface in beeld maar geen uitgezonden beelden)

- geen reactie bij het bedienen van de aan-schakelaar (de 2e keer dan soms wel)

 

De enige duidelijke overeenkomst is dat de problemen optreden bij het aanschakelen. De update heeft hier marginaal bij geholpen. Het lijkt alsof het nu meestal niet meer nodig is om de stekker geheel uit het stopcontact te halen.

 

Wat is gezien deze problemen de meest verstandige actie van mij?

 

Greetz

Wilco

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Vreemd. Het klinkt alsof de laatste software er niet op staat. 
Want een van de issues die daar door is opgelost is het verliezen van beeld bij zappen, opstarten, etc.