annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid TV valt voor een seconde weg ? ( KD-55XD8577 )

OPGELOST
profile.country.NL.title
Z00L00K
Ontdekker

Geluid TV valt voor een seconde weg ? ( KD-55XD8577 )

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe Sony KD-55XD8577 55'' televisie , deze heb ik aangeloten op interactieve tv van telfort via een HDMI kabel.

Maar exact iedere 300 seconden (5minuten) valt het geluid voor een seconden weg? ik heb al op veel manieren gezocht wat het probleem zou kunnen zijn , maar ik ben er nu van overtuigd dat het probleem in de televisie moet zitten, wie kan mij tips geven om dit probleem te kunnen verhelpen.

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Z00L00K
Ontdekker

       Het probleem is opgelost !

 

      Ik heb de tv terug gezet naar de fabrieksinstellingen en hiermee is het probleem verholpen.
      iedereen bedankt voor het meedenken...:ok_hand:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

HDMI probleem.

 - BraviaSync uitzetten

 - Andere HDMI kabel

 - Andere HDMI poort

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@Z00L00K, Werken andere bronnen wel zonder het wegvallende geluid. 
En is het geluid wat rechtstreeks van de TV komt? 

 

Kun je de TV aansluiten op speakers of een soundbar? En als laatste, wat als je de box van telfort aansluit op een ander beeldscherm? 

profile.country.NL.title
Z00L00K
Ontdekker

Of dit een HDMI probleem is daar ben ik nog niet van overtuigt , ik heb het uiteraard al eens geprobeerd met een nieuwe HDMi kabel , maar helaas zonder resultaat ook heb ik de andere HDMI poorten op de tv al geprobeerd het maakt helaas geen enkel verschil.

Ik heb ook het beeld via de HDMi kabel laten lopen en het geluid via een optische kabel maar helaas blijft het geluid wegvallen.

 

BraviaSync komt mij niet bekend voor ? ik zal eens kijken of dit op de tv zit en of dit eventueel aan of uit staat...

 

profile.country.NL.title
Z00L00K
Ontdekker

Wanneer ik de HDMI kabel uit de digitale tv ontvanger trek en op mijn blueray speler aansluit dan valt het geluid niet weg.  Ik heb de tv ontvanger ook aangesloten op en andere tv weliswaar een kleiner scherm 42'' ipv 55'' en ook die geeft geen storing ?

 

Je zou bijna denken dat het wel aan de tv ontvanger moet liggen maar daar heb ik al uitgebreid onderzoek naar gedaan ,maar we krijgen het geluids probleem niet verholpen.  zie forum Telfort

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Z00L00K
Ontdekker

Omdat ik al een hele tijd opzoek ben naar een oplossing , heb ik ook al gedacht aan een storing op het lichtnet.

Ik heb de tv met een verlengsnoer al op alle groepen in huis aangeloten , maar helaas zonder resultaat...

Misschien moet ik de tv toch maar eens na laten kijken bij Sony ?

Ik ga dit weekend de tv maar eens een factory reset geven,  en ik ga ook nog eens kijken of ik de instelling

( Audio i.p.v. "auto1" op "auto2" instellen ) kan vinden dit na een andere post op dit forum dit zou zomaar hetzelfde probleem kunnen zijn?

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

BraviaSync in de XD8577 uitzetten.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Z00L00K
Ontdekker

Alles wat met Bravia Sync te maken heeft is uitgezet zonder resultaat...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook al een andere HDMI poort gebruikt?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Z00L00K
Ontdekker

Zojuist de tv terug gezet naar de fabieksinstellingen , en ik heb nu al even geen onderbreking in het geluid meer gehoord, nu moet ik zeggen soms hoor je een onderbreking van het geluid amper of valt het gewoon niet op door een stil moment in de uitzending.

Maar tot nu toe mag ik niet klagen , dit had ik eerder moeten doen, ik loop hier al maanden mee te tobben.

En nu maar even een tijdje afwachten of het probleem hiermee verholpen is ?

Ik hoop het in ieder geval.... wel een beetje jammer dat ik nu niet weet waar het aangelegen heeft?  

Binnen een week laat ik weten of het probleem echt voorbij is.. 

 

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.. :thumbsup: