annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-43X8309C Digitale afstemming

profile.country.NL.title
espaans
Ontdekker

KD-43X8309C Digitale afstemming

Vandaag met de Sony KD-43X8309C de digitale afstemming gedaan op de kabel (Ziggo gebied) en daar viel me iets interessants op.

 

HOME > Instellingen > Zender Installatie > Digitaal Set-up > Digitaal afstemming > Digitaal autom. Afstemming > OK > Kabel.

 

Hier kan ik zoals aangegeven 1 operator kiezen, maar de lijst ziet er vreemd uit:

UPC

Provider

Overige

 

Nu ben ik erachter dat Provider eigenlijk Ziggo zou moeten zijn, maar die naamgeving ziet er op deze manier niet netjes uit. Is dit makkelijk aan te passen of vereist dat een update?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat ligt bij de providers zelf. UPC is de juiste keuze voor Ziggo, omdat ze een en dezelfde zijn. 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

@Vinc_E UPC en Ziggo zijn als bedrijf wel één, echter bij het installeren van de TV moet je in oud Ziggo-gebied NIET voor 'UPC' kiezen maar voor 'provider' (eventueel zou 'overig' met dan de frequentie 474.000 en netwerk-id 5555 ook moeten werken, dit als je CAM problemen heeft met authenticeren). Zit je in UPC-gebied, dan kun je wel 'UPC' uit het menu hanteren.

profile.country.NL.title
espaans
Ontdekker

Klopt. Dat was mij ook al opgevallen. Je kunt technisch wel UPC kiezen, maar er zijn dan zenders welke net iets anders staan, waardoor er geen ontvangst lijkt te zijn. Dat lukt bij "Provider" echter wel correct.

 

Daarnaast is het zo dat wanneer je "UPC" gebruikt de SD zenders vooraan komen te staan.

 

En zoals ik al aangeef...het is een technicallity. Maar voor de netheid (en professionaliteit) is een label van "Provider" een beetje vreemd. Geef hetzij aan waarvoor het is of hernoem het naar Ziggo om duidelijk te maken dat de TV al dan niet gecertificeerd is voor het netwerk.