annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-43X8309C TV kanalen in satellietkanalen lijst worden verplaatst

F_r_e_d
Ontdekker

KD-43X8309C TV kanalen in satellietkanalen lijst worden verplaatst

De TV zenders in de satellietkanalen lijst verdwijnen herhaaldelijk naar andere posities.

 

 

 

25-05-2016 14:41

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Is het mogelijk dat de betreffende zenders zijn van transponder op de satelliet?

Dit is tegenwoordig bijna een dagelijks iets.

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
F_r_e_d
Ontdekker

Bedankt voor de reactie.

 

Ja, de zenders maken deel uit van transponders op een satelliet.

 

Voor de duidelijkheid. De zenders staan, na veel werk, keurig gerangschikt in de satelliet zenderlijst maar worden door de TV verplaatst naar schijnbaar willekeurige posities in de kanalenlijst. Na het opnieuw laden van de correcte kanalenlijsten vanaf een USB stick staan de kanalen meestal weer in de correcte volgorde maar soms ook niet. Na nog maar eens de kanalenlijst vanaf een USB stick geladen te hebben staan de zenders weer in de gewenste volgorde maar na enige tijd staan de zenders weer op een andere plaats.

 

De TV verplaatst dus zenders in de kanalenlijst naar andere posities in de kanalenlijst.

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

Fred.

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb hier ook een schotel aangesloten, maar gebruik deze alleen voor testen.

Jouw probleem kom ik soms ook tegen in de Community van .uk en .de, de oplossing is een oude usb-stick met daarop het ptogrammalijst bestand, zodra de TV de zenders kwijt is kun je deze direct weer opnieuw inladen. Wel natuurlijk het bestand up-to-date houden.

 

Dit al gezien?

 

 

Suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
F_r_e_d
Ontdekker

Bedankt voor de reactie.

 

Ik heb een USB stick met de zenderlijsten. Helaas is het verre van handig dat ik, soms meermaals per dag, en soms meerdere keren na elkaar, de zenderlijsten moet laden.

 

Zenderlijsten laden werkt niet als er een HDD aangesloten zit. Dus eerst de HDD afkoppelen, dan de USB stick erin, vervolgens mag ik me door de deels uiterst trage menu's werken, nog een aantal keer klikken, de USB stick weer verwijderen, opnieuw klikken, wachten tot de TV opgestart is, de kanalenlijsten controleren, eventueel de procedure herhalen en kijken maar. Tot de TV de kanalenlijsten weer in het ongerede brengt.

 

SetEditSony ken ik en ik verbaas me dat de maker daar € 30 voor durft te vragen. De software rammelt op diverse gebieden en verplaatst soms ook spontaan kanalen in de zenderlijsten. Nadat je dan op de satellietlijst geklikt hebt staan de zenders weer op de oude plaats.

 

SonyEditor ken ik ook. Het werkt ook gebrekkig maar toch nog beter dan de door Sony voorziene mogelijkheden voor kanaalbeheer.

 

Het lijkt me toch dat een consument mag verwachten dat een TV de zenderinstellingen onthoudt en niet herhaaldelijk de zenders verplaatst.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Fred.