annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD55XD8005 klachten

Noodlegg
Nieuw

KD55XD8005 klachten

Gisteren heb ik deze tv aangeschaft bij de Mediamarkt in Duitsland en meteen opgezet in mijn woonkamer. Het beeld is fantastisch, maar ik heb flink veel problemen met de functionaliteit van Android TV.

 

- De eerste setup waarmee je het d.m.v. een android mobiel kunt opstellen door in de Google app te zeggen "set up my device" geeft slechts een "Something went wrong" error en vervolgens moet ik maar de handmatige setup gebruiken. Beetje jammer dit.

 

- Google cast werkte voor geen meter, na eigen onderzoek blijkt dat ik handmatig de Google cast receiver moet updaten. Dit heb ik gedaan en het probleem bleef hetzelfde. Uiteindelijk blijkt dat je persee aan je wifi netwerk verbonden moet zijn en dat deze functie niet werkt op LAN.

 

- Als vervolging van het vorig probleem, je kunt niet aan de wifi verbinden als je al verbonden bent met LAN! Ze zeggen slechts tijdens het verbinden dat je wifi netwerk niet gevonden is. Hierdoor wordt ik geforceerd om alleen wifi te gebruiken voor Google cast en dit heb ik zelf moeten uitvogelen.

 

Al deze problemen ben ik telkens tegen gekomen tijdens de vele uren die ik eraan heb besteed om alles proberen op te lossen. De tv is in totaal 6 keer terug gezet naar fabrieksinstellingen en nog tientallen keer rebooted. Ik ben dus in het algemeen erg ontevreden over de gebruiksvriendelijkheid en gebruiksgemak van deze tv, vanwege de problemen die ik meemaakte en dat ik ze zo omslachtig moet oplossen doordat problemen niet juist worden weergegeven.

 

Hopelijk weet iemand een oplossing voor mij te vinden, maar tot die tijd raad ik iedereen af om zo'n tv te kopen waar je echt meer dan 1000 euro's aan besteedt.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Wat bedoel je met: een Android mobiel kunt opstellen?

 

Google Cast werkt natuurlijk wel i.c.m. LAN en WiFi, waardat jij het vandaan haalt dat het casten alleen mogelijk is met WiFi/WiFi is dus in zijn geheel niet waar.

 

 

73's

 

ps. bedankt voor de tip!!!

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit is inderdaad geen typish issue van Android. Lijkt erop alsof er iets meer mis is met jouw toestel. 

Ik zou contact opnemen met de klantenservice en vragen of ze het kunnen nakijken en omruilen eventueel.