annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Opnemen op HDD van Sony Bravia KD-49X8309C

profile.country.NL.title
ruversc46
Ontdekker

Opnemen op HDD van Sony Bravia KD-49X8309C

Hoe kan ik het beste opnemen van Sony Bravia KD-49X8309C.
...

Ik heb nu Canaldigitaal met een losse ontvanger met opnamemogelijkheid.
Wil eigenlijk de schotel rechtstreeks aansluiten op de TV en dan opnemen dmv een externe HDD.
Kan ik dan opnemen op dezelfde wijze als op de ontvanger van Canaldigitaal?
En welke HDD is hiervoor geschikt.
...

Heb intussen begrepen dat HDD's zonder losse voeding problemen geven, of is dit probleem achterhaald?
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Opnemen is mogelijk vanaf de digitale tuners. De opname blokkeert dan wel de CI+ module om naar eenandere zender te kijken, m.a.w. kijken is dan alleen mogelijk naar een FTA zender.

 

Dacht dat elke USB-stick vanaf 64 GB een iedere HDD gebruikt kan worden, mits de juiste indeling.

 

Hier wordt gebruik gemaakt van een 1,5 Tb HDD zonder externe voeding zonder enig probleem.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Opnemen kan, zoals @pa3eia al zei, op iedere stick en hdd groter dan 32 Gb (dus 32 Gb zelf kan niet :smileyhappy:). Disks zonder voeding is voor zover ik weet geen probleem, de poort t.b.v. opname levert een hogere stroom dan de andere usb poorten. Hier gebruik ik een SSD (zonder voeding) zonder problemen.

Let er wel op dat gebruik van een usb verlengkabel een dusdanig verlies kan opleveren dat de tv de disk niet goed kan lezen, het beste is om het originele bij de hdd/ssd geleverde kabeltje te gebruiken.