annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 8508C slecht WiFi ontvangst

patrickll
Nieuw

Sony 8508C slecht WiFi ontvangst

Ik ben heel blij met de Sony 8508C. Ik wil soms graag genieten van de 4K filmpjes die bijv op YouTube te zien zijn. Echter, na 5 seconden afspelen stopt het YouTube filmpje en probeert ie te bufferen. Na een minuut geeft de TV aan dat de netwerkverbinding niet goed is. 

Echter geeft de TV wel aan dat de WiFi verbinding 'Uitmuntend' of 'Goed' is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de TV gewoon normaal 4k filmpjes afspeelt?


Ik heb ook al geprobeerd om de UTP kabel rechtstreeks in de TV te stoppen. Maar dan geeft de TV aan dat er geen verbinding is. Dat is ook vreemd.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Een buffering probleem in het internetmodem?

 

Als zelfs een UTP kabelniet werkt, deze heeft voorrang op de WiFi-verbinding in de ..8508c, wordt het dan eens niet tijd dat je het thuisnetwerk op orde krijgt.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


pa3eia schreef:

Welkom in de Sony community,

Een buffering probleem in het internetmodem?

 

Als zelfs een UTP kabelniet werkt, deze heeft voorrang op de WiFi-verbinding in de ..8508c, wordt het dan eens niet tijd dat je het thuisnetwerk op orde krijgt.

 

 

suc6 ermee,
73's

 


Het kan ook aan de TV liggen. Als hij er met andere apparaten geen last van heeft natuurlijk. 

Dan is het beter om contact op te nemen met de klantenservice. 

patrickll
Nieuw

Als ik een speedtest doe met mn telefoon, en gewoon naast de TV sta krijg ik een goede snelheid. Rond de 60 mbps. Vreemd.


Het feit dat de TV de UTP kabel niet herkent snap ik niks van. Als ik mn laptop aansluit met dezelfde UTP kabel heb ik wel gewoon internet.

 

Kan het zijn dat ik bepaalde settings niet goed heb geselecteerd?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk eigenlijk dat het een defect is. Als kabel en Wi-Fi niet goed werken. 

 

Om het definitiever uit te sluiten, vraag aan je buren of je het met hun Wi-Fi netwerk mag verbinden om te testen. 
Als wel daarop werkt, ligt het aan je netwerk. Maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Na het aanbrengen van de LAN-kabel wel het toestel opnieuw opgestart?

Al eens 10 sec de "groene" knop ingedrukt gehouden, en het toestel opnieuw lfris en fruitig laten opstarten?

 

Ben ook wel benieuwd welke firmware versie je geinstalleerd hebt.

 

We weten alleen nog niet of het over de W of X serie gaat, mogelijk omdat je het over 4K heeft is het de X maar dit is een aanname.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
patrickll
Nieuw

Het is gelukt. De utp kabel werkt nu! Inderdaad door de tv hard te resetten. De groene knop 10 seconden inhouden. Bedankt! 

 

De WiFi is echter nog steeds slecht maar ik ga daar wel iets anders op bedenken. Thanks voor al jullie hulp. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het gelukt is, mogelijk is het 4K bufferings probleem ook oplost.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!