annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Oled TV A1 55 INCH ruis in het beeld met hd digibox telenet

profile.country.BE.title
lucg1.
Ontdekker

Sony Oled TV A1 55 INCH ruis in het beeld met hd digibox telenet

Hallo,

Ik heb nu 5 weken een Oled A1 55 inch tv met de sony ubp-x700 4k ultra hd blu-ray speler en dan nog de hd digibox van telenet.

De blu-ray speler heeft heel mooi beeld met de 4k film's en youtube.

De hd digibox van telenet ook maar er zit een lichte ruis op het scherm.

Ik heb al verschilende instellingen gedaan maar het blijft hetzelfde.

Is er iemand die misschien een oplossing weet.

De digibox is ingesteld op 1080i (ook al 720p geprobeerd) en aangesloten met een normale hdmi kabel.

Bedankt alvast voor de moeite

groeten

 

 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.BE.title
guvanee40
Ontdekker

Instellingen van je Digibox op 720p zetten

Heeft dit bij mij niet

profile.country.NL.title
molenpad11
Lid

Goedemiddag, heb je wel de juiste HDMI kabel eentje die 4K ondersteund. Staat de digibox niet te dicht bij de tv, dit kan ook nog wel eens storing geven. Mijn HDMI kabels zijn van het merk  ``monster``, zijn iets duurder maar wel goed, te koop bij o.a. BCC, of elke goede elektronica zaak.  Zorg dan wel dat de kabel goed in de HDMI ingangen zitten. Vervelend voor zo een mooie tv met dat schitterende beeld.  Heb zelf de Sony Bravia KD-49X8307C 4k Ultra HD, samen met mijn mediabox en genoemde kabels geen problemen. 

profile.country.BE.title
lucg1.
Ontdekker

Hallo, Bedankt voor de reactie's Ik heb de hd digibox verzet naar 720 p maar geen resultaat. De hd digibox is wel aangesloten met een gewone hdmi kabel omdat de installateur zij dat het niet nodig was om een betere te nemen omdat het geen 1080 p was dat de hd digibox uitzend. Ik heb nu wel eens terug de digibox op mijn oude tv van 10 jaar aangesloten en daar zie je nu ook was ruis. misschien ligt het aan de hd digibox zelf. De sony x700 4k blu-ray is wel aan gesloten met een heel goeie hdmi kabel (high speed 18 gbps)en super goed beeld natuurlijk. Bedankt alvast Groeten
profile.country.BE.title
ulrich.dm
Lid

kan je er eens een foto of video van nemen van die ruis op je beeldsherm aub.

blokvorming kan voor komen in beeld als je slecht signaal kwaliteit hebt,maar ruis heb ik nog nooit voorgehad.

profile.country.NL.title
molenpad11
Lid

Goedenavond was ik weer even een kleine correctie in jouw antwoord : de installateur zij dat het niet nodig was om een betere te nemen omdat het geen 1080 p was dat de hd digibox uitzend. Dit klopt niet,  want het is je provider die in HD uitzend, dit kan zijn 720p, 1080p, 1080i, ( even contact zoeken met je provider) je digibox decodeerd het signaal slechts, en je tv schaalt het op in HD kwaliteit, mits het tv programma in hd wordt uitgezonden of in jouw geval in 4k kwaliteit dat doet weer die processor die in je tv zit. Heb je die storing ook als je die ``goede`` HDMI kabel tussen je tv en je digibox zet ? Probeer dat eens. Nou succes.

profile.country.BE.title
lucg1.
Ontdekker

Hallo,

Bedankt voor de reactie's.

Voor een foto of video zal het moeilijk worden met dat de ruis echt heel klein is.

Of ik ben te kritisch met dat ik nu 4k beelden heb gezienop mijn tv dat super zijn.

Ik zit op 3m10 van het scherm ik had dat nog vergeten te melden ik denk dat het ver genoeg is.

Maar ik zal vandaag eens proberen om de high speed hdmi 4k (60 hz) 18 gbps  2 meter van mijn ubpx700

met mijn digibox te bekijken.

bedankt nog eens

groeten

profile.country.BE.title
lucg1.
Ontdekker

Hallo,

Van die ruis heb ik nu gezien dat er veel gefilmd word dat de personen helder zijn vooraan en dan de achtergrond is wat wazig om het accent te leggen op die persoon.

Het is in die wazigheid dat ik ruis zie.

De hdmi kabel heb ik geprobeerd maar geen verschil.

Ik denk door het 4k oled scherm 139 cm dart men meer ziet.

Mijn vorige tv was een full hd 107 cm op dezelfde afstand.

bedankt alvast voor de reactie's

Groeten

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb toch eerlijk gezegd het idee dat het een beeldinstelling is.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
lucg1.
Ontdekker

Bedankt  pa3eia,       

Ik zal nog eens moeten kijken of contact nemen met mijn installateur.

Groeten.