annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony XR-77A95L + problemen met optisch geluid na update v114.602.030.1

profile.country.NL.title
Vintelligen
Nieuw

Sony XR-77A95L + problemen met optisch geluid na update v114.602.030.1

Ik heb een Sony XR-77A95L met een BeoSound Core die via de optische uitgang is aangesloten. Tot voor kort werkte alles perfect.

Via het snelmenu kon ik eenvoudig schakelen tussen TV Audio en Audio System. Standaard gebruikte de tv TV Audio, en alleen wanneer ik Audio System selecteerde, schakelde de BeoSound Core automatisch in en werd het geluid via de externe speakers afgespeeld.

Na het installeren van firmware v114.602.030.1 werkte geluid via het Audio System in eerste instantie helemaal niet meer. De tv gaf aan geen verbinding met het audiosysteem te kunnen maken. Uiteindelijk ontdekte ik dat ik handmatig de optische uitgang moest inschakelen in de instellingen.

Sindsdien werkt geluid via het Audio System weer, maar ik ervaar nu de volgende problemen:

• Zelfs wanneer de tv op TV Audio staat, schakelt mijn BeoSound Core met de aangesloten speakers ook in. Dat is niet wenselijk.
  • Wanneer ik van Audio System terugschakel naar TV Audio, blijft het geluid via de BeoSound Core lopen in plaats van alleen via de tv-speakers.

Dit is het gedrag dat ik verwacht:

• Wanneer de tv op TV Audio staat, zou er geen signaal via de optische uitgang gestuurd moeten worden en zou de BeoSound Core uit moeten blijven.
  • Wanneer ik Audio System selecteer, zou de BeoSound Core automatisch moeten inschakelen en zou het geluid via de externe speakers moeten lopen.
  • Wanneer ik vervolgens terugschakel naar TV Audio, verwacht ik alleen geluid uit de tv-speakers te horen.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren sinds firmware v114.602.030.1? Is dit een bug, of heeft Sony de werking van de optische uitgang veranderd?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Vintelligen  schreef:

Ik heb een Sony XR-77A95L met een BeoSound Core die via de optische uitgang is aangesloten.

De Optische uitgang is alleen een audio verbinding, schakel geen externe apparatuur in. De Optische verbinding is ook niet schakelbaar.en is ook niet via het snelmenu te selecteren.

Het Audio systeem in het snelmenu is een HDMI-verbinding.

cross post in Tweakers 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vintelligen
Nieuw

Het vreemde is dat bij de vorige software ik wel gemakkelijk kon schakelen tussen Audio system en TV audio, ook al ging dit via optisch. Mijn gekoppelde BeoSound core gaat helaas direct aan zodra hij een signaal detecteert. Nu moet ik diep ik het settings menu optisch aan of uit zetten. Dan werkt het wel gewoon maar met heel wat extra stappen. Het zou mooi zijn als dit toegevoegd kon worden aan het Quick menu.