annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Draadloze oortjes WF-1000XM4 - Probleem met pasvorm

profile.country.NL.title
JGW432
Nieuw

Draadloze oortjes WF-1000XM4 - Probleem met pasvorm

Sinds 3 weken ben ik in het bezit van de WF-1000XM4. De geluidskwaliteit is weergaloos voor alle soorten klassieke muziek die ik beluister. Echt top! Maar ik kan ze niet gebruiken, omdat ze niet in mijn gehoorgangen passen. Geen van de drie meegeleverde maten (S,M,L) foam kapjes sluiten mijn gehoorgangen voldoende luchtdicht af om die optimale geluidskwaliteit te kunnen ervaren. Dat lukt alleen als ik ze, tijdens het luisteren, diep in mijn oren blijf duwen. Ze blijven ook niet in mijn oren hangen, ze vallen er gewoon uit, zelfs als ik stil op mijn rug in bed lig. Geen denken aan dat ik ze mee kan nemen op een wandeling of fietstocht, ik zou ze binnen 5 minuten verliezen.

Oja, ik heb heel gewone oren, daar zie je niks geks aan. Maar misschien is de opening van de gehoorgang enigszins trechtervormig, waardoor het foam zich naar buiten kan wringen. En ik ben niet de enige: veel technische (professionele) reviews vermelden het tekortschieten van de pasvorm.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Sony, en zij zullen mijn klacht escaleren naar een hoger niveau. Ik hoop dat Sony bereid is om samen met mij te zoeken naar een oplossing. Daarbij denk ik aan het uitproberen van dopjes die Sony voor eerdere modellen heeft gebruikt, met een andere vorm en/of van ander materiaal. 

Voor bescherming tegen lawaai gebruik ik regelmatig diverse soorten siliconen oordopjes van diverse merken. Die sluiten perfect af en blijven allemaal zo goed zitten dat het vaak moeite kost om ze uit mijn gehoorgangen te verwijderen. Kon ik die maar op mijn WF-1000 zetten!

Als iemand op dit forum een goede suggestie of oplossing heeft, dan hoor ik het graag!

Mocht er niet op korte termijn een goede oplossing gevonden worden, dan mag ik er hopelijk van uitgaan dat Sony de oortjes tegen de aankoopprijs zal willen terugnemen, ook al heb ik ze bij een webwinkel aangeschaft.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoezo moet Sony het artikel terugnemen?

De aankoop is toch niet via een Sony gegaan maar via derden, bij de webwinkel heb je de garantie.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @JGW432

Je bent zeker niet de enige met dit probleem. Het kan opgelost worden met andere foamtips. 

 

https://www.complyfoam.com/products/truegrip-for-sony-true-wireless 

 

Iets zoals hierboven. Zelfs de foamtips van de XM3 passen hier ook op. 

 

En wat @pa3eia zegt klopt ook. Je kunt de koop ontbinden via de webwinkel waar je de oortjes hebt aangeschaft. Sony zelf kan hier niks in betekenen.