annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe zet je de stem van de WH-1000XM4 volledig uit?

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Hoe zet je de stem van de WH-1000XM4 volledig uit?

Ik wil niet dat mijn muziek (of mijn stilte) verstoord wordt door een 2 a 3 seconden lange stem die dingen zegt als "bluetooth device two disconnected".

 

In de app staat een instelling "Notification & Voice Guide". Die heb ik uit gezet, maar ik hoor nog steeds die stem.

 

Extra irritant is dat de muziek in een lager volume speelt terwijl die stem praat.

 

Dus... hoe zet je die stem uit inclusief de 'belangrijke' mededelingen zoals "bluetooth device two disconnected"??

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @robinjansen

 

Ik snap de behoefte waar je de koptelefoon voor gebruikt. Helaas zal je het niet werkend krijgen op die manier. 

Als de koptelefoon niet aan jouw verwachtingen voldoet, heb je het recht ook om je aankoop te retourneren. 

 

Dan is het beter om een koptelefoon te nemen die beter met twee verschillende bronnen werkt. Ik gebruik zelf een gaming koptelefoon die zowel via een draadloos station als bluetooth werkt. Zonder die vertraging waar je het over hebt en zonder notificatiestem. Heeft echter geen noise cancelling.

profile.country.NL.title
robinjansen
Ontdekker

Beste Vinc_E,

 

Bedankt voor je reactie. De XM4 ondersteunt twee bluetooth audiobronnen tegelijkertijd. Wanneer ik wil bellen via mijn telefoon dan koppelt hij soms het andere bluetooth los. Dat hij de tweede verbinding (tijdelijk) verbreekt is voor mij geen probleem. Maar wel dat de koptelefoon dit expliciet vermeldt en ik alleen daardoor de andere beller tijdelijk heel zacht kan horen. Een simpele beep zou genoeg zijn. Als de stem van Sony dus uitgezet kan worden is het probleem verholpen.

Voor de duidelijkheid; het geluid zelf ondervindt geen vertraging.

 

Ik denk overigens dat de tweede bluetooth connectie verbroken wordt op het moment dat het andere bluetooth apparaat overgaat op een andere audio bitrate, maar dat weet ik niet zeker. 

 

 

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Screenshot from 2021-04-12 17-38-21.png

De Sony ervaring:

Je zet je koptelefoon aan
"Biiep .. Power .. on ....... Biiep .. Bluetooth .. connected ....... Biiep .. Bluetooth second device ... connected"
15 seconden later is ie eindelijk bruikbaar.

De Sony ervaring:
Je luistert muziek op je mobieltje. Je klapt je laptop dicht.
"Biiep .. Bluetooth device two ... disconnected"
Na deze melding, die natuurlijk veel belangrijker is dan je muziek, mag je weer verder muziek luisteren.
Totdat je je laptop weer opent.

 

Het is voor veel gebruikers compleet onnodig om die bluetooth meldingen te horen. Ik zie op het scherm van mijn laptop en mobieltje wel of hij verbonden is.
Graag krijgen we de mogelijkheid om die meldingen uit te kunnen schakelen.
(de huidige "Notification & Voice Guide" toggle schakelt deze meldingen niet uit)

profile.country.NL.title
applecase
Nieuw

Ik heb precies dezelfde ervaring, voornamelijk bij een inkomend telefoongesprek is het bloedirritant dat je de eerste 10s niet hoort door de verbroken 2e bt verbinding. Een subtiel pliepje zou echt voldoende moeten zijn in plaats van dat geklets. Ik koop niet voor niets een koptelefoon die 2 bt bronnen tegelijk aan kan. Dan wil ik of de 1 of de andere horen en niet geen omdat er zo nodig iets gezegd moet worden. Verder een fijn ding hoor, maar dit is onnodige prullaria en niet hq koptelefoon waardig.

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

De Bose QC35 II is aan te raden.

Die heeft ook zo'n stem die standaard aan staat, maar die kun je volledig uit schakelen.

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Bump, dit is nog steeds niet opgelost, en is al lang iets waar veel mensen last van hebben:

 

https://imgur.com/a/BpU3zbk

profile.country.NL.title
Tiktakkie
Ontdekker

Maar waarom niet?

Het is super vervelend en oprecht voor mij een reden om deze koptelefoon terug te brengen. 

 

Ik wil de mogelijkheid hebben om alle systeem geluiden zachter, of zelfs uit, te kunnen zetten.

 

Iemand zoals ik met gevoelige oren is gek van jullie super noice cancelling. Het is daarom voor mij een gigantische hoofdpijn om te bedenken dat dit apparaat toch weer terug gaat als dit stukje software niet in te stellen is door de gebruiker. Dan toch maar een Bose, waarbij dit wél uit kan...

 

profile.country.NL.title
Tiktakkie
Ontdekker

Ja. Het is een probleem. Het is een software functie die ontbreekt. Een dealbreaker voor mensen die gevoelige oren hebben bijvoorbeeld. 

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Nog steeds geen oplossing.
Het album met mensen die hier over klagen blijft groeien: https://imgur.com/a/BpU3zbk


Ik heb gelezen dat de XM4 earbuds wel de mogelijkheid hebben om de bluetooth meldings uit te schakelen. Dus, supportpipo's, bij gratie sony's kunnen jullie ophouden het proberen goed te praten.