annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PlayMemories Home 4k beelden haperen opeens

profile.country.NL.title
Janssen-1988
Ontdekker

PlayMemories Home 4k beelden haperen opeens

Een half jaar geleden heb ik de camcorder sony fdr-ax53 gekocht.

Hiermee maak ik  MP4 XAVC S formaat video's. Zowel in:
1080P
60 beelden per seconde
Bitsverwerkingssnelheid 50Mb/sec

 

als

 

2160P
30 beelden per seconde.
Bitsverwerkingssnelheid 60Mb/sec
Video codec AVC en Audio codec LPCM.

 

Probleem

Het afspelen van het 2180p beeldmateriaal geeft opeens problemen met PlayMemories Home 64bits 6.0 in voorbeeld afspeel modus.
Het beeld hapert gigantisch. Terwijl dit met Windows mediaplayer en VLC media player niet aan de hand is.

Het vloeiend afspelen lukte +/- een maand geleden wel nog.

 

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Videokaart driver volledige middels een schonen installatie geinstalleerd met de laaste versie.
- PlayMemories Home Initialiseringstool alle profielen verwijderd
- PlayMermories Home volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Windows 10 64btis Pro helemaal up to date.
- Change the setting for video playback. (https://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/playmemories-home/en/qa/QA07.html)

Select [Tools] > [Settings…] > [Advanced Settings] > [Video playback] > [Use detected hardware acceleration], and click [Detect Automatically] > [OK].

If movies recorded in the PS mode cannot be played back properly, check [Use hardware acceleration to decode "HD PS" mode videos].

If the problem is not solved, select [Disable hardware acceleration] in [Video playback], and go on to the next step.

Tijdens het afspelen van 2180P beeldmateriaal schiet de CPU heeft kort naar 90% maar na 3 seconde blijft hij rond de 20 a 25 % belasting.

 

Systeemspecificaties
Bijgevoegd dxdiag analyse. Onedrive dxdiag file 
in het hoofstuk Diagnostics zie ik problemen met MBSettingsTool.exe en verderop PMBBrowser.exe.
Geen idee of dit zo hoor of al was.

 

Wat ik niet begrijp dat het opeens optreed en in verleden wel gewerkt heeft. Met PlayMemories Home selecteer, snij ik video bij en voeg ik ze uiteindelijk samen. Erg vervelend dat ik nu niet 2180p kan bekijken met PlayMemories Home.

 

Iemand voor mij een oplossing / tip?

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Vervelend dat je dit probleem ervaart! Ik ga voor je navragen wat hier eventueel een oplossing voor kan zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Janssen-1988
Ontdekker

Dat zou fijn zijn.

 

Ondertussen hebben ik de computer volledig opnieuw geinstalleerd. Het OS en alle drivers met de laatste mogelijke update. Het probleem is nog steeds aanwezig.

 

Wanneer ik 4k video's met PlayMemories Home op een laptop afspeel dan heb ik geen haperde beelden.

De laptop heeft een i5 6300U 2.5GHz met onboard GPU HD 520 en is met de software up to date.

profile.country.NL.title
Janssen-1988
Ontdekker

Ook heb ik het volgende getest.

4k video afgespeeld met VLC en Windows Mediaplayer dit gaat zonder problemen. Bij taakbeheer zie ik dat de GPU (Geforce GTX770) rond de 80% belasting zit met het decoderen van de video.
Wanneer ik de zelfde video afspeel in Sony PlayMemories Home dan wordt de GPU totaal niet belast. De CPU heel kort maar vervolgens zakt deze terug naar 20%.

Van de een op andere dag maakt PlayMemories Home geen gebruik meer van hardware waardoor het afspelen van 4k content niet meer vloeiend lukt...

Kan ik dit ergens afdwingen met de Nvidia software?(Version 441.87 WHQL Release Date: 2020.1.6)
Bijvoorbeeld met profielen? Dat heden is dit mij niet gelukt.

 

kan het zijn dat mijn hardware niet meer ondersteund wordt?