annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Video's afspelen DSC-HX5v?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
hemmobr
Bezoeker

Video's afspelen DSC-HX5v?

Ik heb de Sony Cybershot DSC HX5v nu al een tijdje en heb deze tot nu toe vooral gebruikt om foto's mee te maken. Heel goed resultaat overigens. Onlangs heb ik er ook mee gefilmd. Hier loop ik tegen een probleem aan nadat ik de filmpjes uitgelezen heb. Op de één of andere manier kan ik ze niet afspelen in reguliere mediaplayers (windows mediaplayer / VLC player). Hier krijg ik vaak wel het geluid, maar met stilstaand beeld (alleen het eerste frame). Ik zou de filmpjes graag gebruiken, maar zo heb ik er natuurlijk niets aan.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen? Moet er bepaalde software gedownload worden of geïnstalleerd? Of hoe kan ik het bestandsformaat veranderen zodat het wel mogelijk is in reguliere mediaplayers af te spelen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
arlomba85
Bezoeker

beste Hemmobr,

Ik heb zelf ook deze camera en de videobestanden kan ik gewoon met VLC afspelen.

Ik moet wel deze bestanden (mts) vanuit het programma openen. Ik heb dan prima beeld en dito geluid.

Met het aanklikken van de mts-bestanden lukt het me ook niet. Ik werk wel op een Mac maar volgens mij zou dit op een PC ook moeten kunnen.

Mvrgr.

Arnold

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
@0860429400017017
Bezoeker

heb hetzelfde probleem: wie kan helpen?

profile.country.nl_NL.title
arlomba85
Bezoeker

beste Hemmobr,

Ik heb zelf ook deze camera en de videobestanden kan ik gewoon met VLC afspelen.

Ik moet wel deze bestanden (mts) vanuit het programma openen. Ik heb dan prima beeld en dito geluid.

Met het aanklikken van de mts-bestanden lukt het me ook niet. Ik werk wel op een Mac maar volgens mij zou dit op een PC ook moeten kunnen.

Mvrgr.

Arnold

profile.country.nl_NL.title
Glenn12
Bezoeker

De meeste (nieuwere) mediaplayers spelen MTS bestanden prima af. Een mediaplayer is een kastje dat je op de TV kunt aansluiten, bijvoorbeeld via HDMI.

Het is een kwestie van de MTS bestanden van de camera naar de mediaplayer kopiëren. Dit kan via een USB stick of via het (draadloos) netwerk. Afspelen van MTS bestanden op je TV geeft prachtige ervaring!