annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met synchroniseren naar reader

sam0083
Nieuw

Problemen met synchroniseren naar reader

Ik heb mijn PRS-350 de afgelopen maand nauwelijks gebruikt en in die tijd is de batterij 2x leeg gelopen (wit scherm en kon reader niet inschakelen) en heb ik hem 2x opgeladen, waarna hij weer werkte. Toen ik gisteren mijn reader weer wilde gaan gebruiken, nadat ik hem voor de 2e had opgeladen, had ik eerst wat moeite om hem aan de praat te krijgen, maar uiteindelijk deed hij het goed. Toen ik echter probeerde een (klein) nieuw bestand over te zetten van de computer, kreeg ik een melding: 'onvoldoende ruimte om bestanden te kopiëren'. Ik heb de opslagcapaciteit gecheckt en daar stond dat ik nog 53.3 MB heb (3%).

 

Toch maar een aantal bestanden ge-delete, maar toen ik opnieuw probeerde om het bestand over te zetten kreeg ik weer de melding 'onvoldoende ruimte'. Vervolgens heb ik op alle hulp programma's gekeken die ik kon vinden, vele zoekopdrachten gedaan via google, allerlei fora bezocht, etc. Ik heb een scan uitgevoerd op de inhoud van de reader, ik heb hem ge-reboot, heb een soft reset uitgevoerd. Niets hielp. Ik heb ook geprobeerd contact te zoeken met Sony support, maar dat lukte helaas niet.

 

Hopelijk heeft iemand hier advies wat mij kan helpen dit probleem op te lossen. Alvast bedankt!

1 ANTWOORD 1
LeoBesemer
Nieuw

@sam0083,

De vraag is hoe je de bestanden hebt gewist. De reader houdt een index bij van hoeveel ruimte wordt ingenomen door de opgeladen boeken, en als het volgens die index vol is, dan kan er niets meer bij. Overigens is 3% echt heel weinig ruimte op een schijf, dus wat boeken verwijderen is wel een goed idee. Maar dat moet je dan doen via een programma als Reader for PC (erg traag als je veel boeken hebt) of Calibre (maar dat heeft moeite met DRM). Die programma's houden wel de index bij wanneer je iets wist. Heel algemeen werkt een geheugen niet lekker meer als er minder dan 10% vrij is.