annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

BRAVIA 9 75XR90 backlight probleem bij specifieke scene-overgangen.

profile.country.NL.title
Frangelis
Nieuw

BRAVIA 9 75XR90 backlight probleem bij specifieke scene-overgangen.

Beste lezer,

Ik ben inmiddels ruim een jaar in het bezit van een Bravia 9 75XR90 televisie. Al sinds het begin heb ik er een probleem mee waarvan ik dacht dat dit met een firmware-update wel verholpen zou worden echter dit gebeurt tot op heden niet.

Het effect treedt op bij inschakeling van de local dimming, de stand laag, middel of hoog maakt niet uit maar in de laagste stand lijkt het effect minder aanwezig.

Als volgt: Als een scene met lichtere elementen wordt opgevolgd door met name een 'zwart beeld', zoals bijvoorbeeld vaak gebeurt voordat een aftiteling begint, dan lijkt de oude scene nét op het moment van de overschakeling nog even een vreemd soort 'licht-boost' te krijgen, alsof deze een fractie van een seconde helderder wordt voordat hij verdwijnt. Maar ook tijdens het kijken valt dit effect geregeld op en verstoort dit een fijne kijkervaring van een TV die verder een ronduit fantastisch beeld geeft.

Bij uitschakeling van de local dimming-functie is dit effect er niet en zijn de scene-overgangen in orde, echter ik zal niet hoeven toe te lichten dat het uitschakelen van lokale dimming geen optie is voor een TV waarbij deze functie duidelijk de kwaliteit bepaalt.

Ik heb reeds eindeloos geëxperimenteerd met de beeldinstellingen maar alleen het uitschakelen van de lokale dimming lost dit probleem op.

Is er iemand die iets soortgelijks ervaart? Ik verneem het graag!

0 ANTWOORDEN 0