annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A77 aan/uit knop werkt niet goed

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Bollehenkie
Ontdekker

A77 aan/uit knop werkt niet goed

Als als ik aan het fotograferen ben en mijn toestel valt na 1 minuut in de sluimerstand krijg ik mijn toestel niet meer aan. Ik moet de accu er dan even uit doen en dan werkt hij weer. Alle instellingen zijn dan weer veranderd .
Weet iemand wat dit kan zijn of herkent hij/zij dit?
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als het een softwareprobleem is, kan je eens proberen resetten...daarmee bedoel ik een hard reset en NIET via het menu naar fabrieksinstellingen.

 

Je verliest er wel al je instellingen mee...maar het is het proberen waard.

 

1. Turn off A77.
2. Take out battery.
3. Insert battery again.
4. Press these 3 buttons (Menu+Movie+Ael) simultaneously.
5. Turn on A77 and keep the 3 buttons pressed for 5 seconds. There will be a green spot "blinks" on the lower left corner of the LCD screen. Then "alpha logo" should show up again.

 

Dit is je beste kans op dit moment denk ik...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dit klinkt op het eerste zicht niet normaal... Dat alle instellingen verdwenen zijn is ook niet normaal... Vandaar enkele vragen: -Worden alle instellingen gewist als je op een normale manier van batterij wisselt? (dus na een platte batterij?) -Wat doe je als de camera in sluimerstand gaat? (normale procedure is om gewoon even op de ontspanknop te drukken, alsof je wil scherpstellen...kan een secondje of 2 duren...) -Zet je de camera zogezegd "uit" als je de batterij eruit haalt na sluimerstand? -Werkt de aan/uit knop normaal (los van de sluimerstand) Indien het echt een probleem is, zou ik het laten herstellen. Als de camera in sluimerstand gaat, moet je eens proberen de knop half in te drukken (of zelfs ingedrukt te houden of daarna zelfs gewoon door te drukken...) als hij dan niet aan gaat, is het niet normaal. Een tijdelijke oplossing is om de sluimerstand te verlengen van 1 minuut naar langer...en om de batterij te sparen de camera handmatig uit te zetten via de aan/uit knop.
_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
Bollehenkie
Ontdekker

Het is zelfs nog iets gekker.
Doe ik het toestel aan dan functioneert het apparaat gewoon maar wel met instellingen die ik kennelijk een paar weken eerder zo had ingesteld. Doe ik daarna het toestel uit en binnen een paar minuten of gelijk weer aan dan moet ik de accu er uithalen . (Instellingen zijn dan wel van een paar weken geleden). Het lijkt er op dat mijn toestel eerst iets moet ontladen voor hij weer verder kan. Vreemd blijft wel dat hij zijn instellingen blijft onthouden van tijden geleden. Vraag blijft ,is het een software of een hardware probleem?
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als het een softwareprobleem is, kan je eens proberen resetten...daarmee bedoel ik een hard reset en NIET via het menu naar fabrieksinstellingen.

 

Je verliest er wel al je instellingen mee...maar het is het proberen waard.

 

1. Turn off A77.
2. Take out battery.
3. Insert battery again.
4. Press these 3 buttons (Menu+Movie+Ael) simultaneously.
5. Turn on A77 and keep the 3 buttons pressed for 5 seconds. There will be a green spot "blinks" on the lower left corner of the LCD screen. Then "alpha logo" should show up again.

 

Dit is je beste kans op dit moment denk ik...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
Bollehenkie
Ontdekker

Ga ik gelijk proberen