annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Manuals van Sony DSLR's

profile.country.nl_NL.title
ankreme67
Nieuw

Manuals van Sony DSLR's

Ik heb meerdere Alpha's (oa 2 A-700's en een A-900 - en eerder Minolta's) gehad. Steeds valt het me op  dat de handleidingen die Sony er bij levert zo weinig gericht zijn op de normale gebruiker. Ik heb steeds de manuals van Friedman gekocht om een echt handige handleiding te hebben. Ik heb nu een A-99 en was bijna net zo blij met de handleiding van Friedman als met de camera. Waarom is Sony niet in staat dit zelf te leveren? Er zitten waarscijnlijk een aantal techneuten als redacteuren, maar geen "schrijvers/fotografen". Ik ben gevorderd fotograaf, en kan de basisaspecten echt wel vinden, maar daar koop je geen camera van 2800 euro voor. Mijn advies aan Sony: huur Friedman in voor het leveren van een goede handleiding, het zit blijkbaar niet in de genen van de organisatie om als fotograaf te denken.  

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Ik ben het helemaal met je eens.

If fotografeer "al even": 50 jaar geleden begonnen met een Affa Clack en via diverse omzwervingen lang met Nikon gewerkt.

Voor gewichtsbesparing naar de NEX gegaan (nee, de Nikin 1 heeft een slechte evf ivm die van de NEX).


Als ik die ervaring niet had gehad zou ik domweg niet met een Sony toestel overweg kunnnen dan alleen in de automatische modus.


Gelukkig kun je oa in dit forum en dat op DPReview veel vinden.


Mijn mening is dan okk (heb ik al eererder geventileerd) dat dit forum meer inout, antwooorden suggesties enz can Sony medewerkrs zou moeten krijgen.

Willem
NEX6
profile.country.NL.title
rvanappe
Ontdekker

helemaal met je eens, voor een nieuwkomer is het een vaak onlogische zoektocht tussen de mogelijk/onmogelijkheden van de camera. De werkjes van Friedman zijn echt een uitkomst. Ik heb op een gegeven moment het boek van Friedman naast de handleiding voor mijn A57 gehouden en zo een voor mij logische opsomming van zaken als artikeltjes op een blogspot geplaatst. Met mijn smartphone bij de hand kan ik zo onderweg altijd bij de tips/trucs en instellingen ...