Deel jouw ervaring!
Ik wil de foto's op mijn SD kaart op mijn A7Rii importeren met usb-kabel (windows 10)
Ik heb windows 10 versie 6.0.000 van playmemories.
Ik volg de instructies op zoals omschreven.
Na aansluiten en aanzetten zie ik op Camera zie ik staan "USB-functie Massaopslag USB".
Playmemories start daarna vanzelf. Playmemories opent importerenscherm met de melding om camera aan te zetten (die staat al aan). Ik krijg niet het scerm waar ik een drive kan kiezen.
Wat moet ik doen om te kunnen importeren in Playmemories?
NB: De drive op mijn camera is wel te zien onder explorer als USB-station. Ik kan daar ook de fotobestanden vinden en openen. SD-kaarten geplaatst in SD-kaartreader van de laptop worden wel door Playmemories herkend.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Typisch vandaag vindt Playmamories de SD-kaart wel vanuit de camera.
Ik heb zelf geen ervaring met Windows, maar kun je de stappen beschrijven die je doorloopt. Wellicht kan iemand je hiermee helpen.
Persoonlijk importeer ik foto's naar mijn computer altijd via een kaartlezer. Naast dat ik dit praktischer vind gaat het ook stuk sneller.
"Derhalve mijn laptop herkend de sd kaart niet"
Ik ben bang dat je zelf de oorzaak gevonden hebt...probeer de betreffende sd kaart eens op een ander laptop/desktop via een cardreader uit te lezen, lukt het dan nog niet dan is de SD card waarschijnlijk beschadigd, of staat op slotje!? (schuifje) Wil ook nog wel eens per ongeluk gebeuren...
grt, Sigi
Oeps. Mijn laptop (windows 10 explorer) herkent de SDkaart wel maar Playmemories niet. Zijn er ook goede alternatieven voor Playmemories waarbij je ook kan importeren?
Waar wil je in importeren?
sleep ik de map met foto's naar mijn computer geef deze een logische naam. En daarna kijk ik welke foto's ik wil importeren in bijvoorbeeld Lightroom, Bridge of Capture one....