Deel jouw ervaring!
Als ik mijn geheugenkaart waar de foto's opstaan die ik gemaakt heb met de Sony Alpha 5100 sdan zie ik op de pc dat sommige platliggende beelden recht opstaan zie voorbeeld op deze link iemand enig idee hoe ik dat omdraaien kan uit zetten zodat mijn toestel steeds platliggend opneemt want ik zit nu steeds met werk om die foto te gaan omdraaien.
Hallo @invader117
Welkom op de community!
Met betrekking tot je vraag;
Dus we hebben wat meer info nodig om je eventueel te kunnen helpen vanuit de community.
grt, Sigi
Op de camera liggend maar daar staat bij afspelen weergave rotatie uit als ik weergave rotatie op handmatig zet is die foto op de camera ook staand opgepast het zijn niet altijd alles foto's tussen bv 100 foto's zitten er een 10 tal die zonder mijn toestemming gedraaid zijn. Ik neem slim automatisch op.
met het programma foto's staat in windows 10 als standaard miniatuurweergave van de foto's staan die enkele foto's dus ook rechtop ik moet dus keer op keer 3 keer kantelen voor die foto's terug liggend te krijgen op de pc. Het rare is dat hij het niet met alle foto's doet. Ik vind het vrij bizar.
Vandaag naar de winkel geweest ook daar konden ze me niet helpen of zeggen ze hebben wel de beeld resolutie aangepast maar blijkbaar draaid mijn toestel nog steeds sommige liggende foto's om hoe kan ik dit uitschakelen is er ergens een optie dat mijn toestel steeds liggende beelden op neemt of bestaane r soms toestellen die dit kunnen want denk dat ik een nieuwe ga kopen als ik steeds mijn foto's moet gana controlerne voor te kijken als deze juist zijn dan heb ik nog meer werk.
Dit heb ik ook al uitgevoerd maar dat is maar weergave daarmee komt het dat ze op de camera wel plat liggen.
Zet het toetsel eens terug naar fabrieksinstellingen. Dan begin je met een schone lei.
Anders heeft de ene instelling mogelijk weer gevolg voor een andere...
Voor gebruiksaanwijzing en anderen tips/vragen over je toestel;
https://www.sony.nl/electronics/support/e-mount-body-ilce-5000-series/ilce-5100
Succes! Gaat je vast lukken,
grt Sigi
Dat is gebeurd en heb de datum en tijd moeten instellen en de taal ook nogmaals geprobeerd met een foto van een cd en nog steeds gedraaid in plaats van liggend.
Hier dus het resultaat na de reset