Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Update zonder problemen verlopen, (zonder frabrieksinstellingen)
Na update moest ik wel de audio bron opnieuw instellen.
Helaas werkt de App Starter app (waar je de functie van de netflix knop mee kan veranderen) niet meer.
Heb het gevoel de de tv sneller reageerd, de Guide werkt ook beter en haperd minder/niet.
Vind de nieuwe geluids balk een hele verbetering ziet er een stuk strakker uit!
KDL-43W755C
En zie je verschillen / hoe werkt het???
Deze firmware-update brengt Android Marshmallow naar Android TV van Sony
Ga voor meer informatie over de functies en verbeteringen naar: http://www.sony.net/androidtv-update/ .
VORIGE VOORDELEN EN VERBETERINGEN
Ik heb ook net de upgrade uitgevoerd op een KD-75x8505c. Dit is zonder problemen verlopen.
De interface reageert wat sneller.
De Video App nam een meerdere minuten om een eerste clip af te spelen van een Synology NAS. Daarna ging het vlotter. De clips spelen nu terug in een correcte aspect ratio. Ook 4K clips die vroeger enkel audio weergaven, spelen nu correct.
Verder heb ik nog niks kunnen testen. Met een 4K player had ik af en toe wanneer het beeld tijdens een film zwart werd, dat de TV dacht dat het signaal wegviel, en sprong dan automatisch naar een ander HDMI kanaal. Ik vermoed dat dit HDMI sync problemen zijn. Ik hoop dat dit ook opgelost is.
Via USB een update uitgevoerd op m'n kd-65x8505c, ging de eerste keer fout, maar dit was met een usb stick welke het wel eens eerder niet goed deed.
Daarna nogmaals gedaan met een zo goed als nieuwe usb stick en het update proces liep nu wel goed
M'n audio stond nu opeens op PCM, deze weer aangepast naar Auto 1.
Netflix getest, HDR en 5.1 Dolby, dus dat werkt prima!
De GUI voelt inderdaad beter aan.
Hier werkt alles prima . Na de update .
En voelt idd beetje sneller aan op onze sony KD-55X9305C .Heb zelf voor eerst gescheden kanalen gehoord nooit opgevallen dat het eerst een mono geluid was
. Enige wat me wel opvalt en waar dat aan licht ? kodi 17 krypton kan ik niet op 4k instellen gaat niet verder dan 1080P .Op mn shield kastje zelfde repo erop wel daar 4k@59,94. Voor de rest niks apparts tegen gekomen .Ook nog geen reboot of zo gehad .Als het zo blijft als nu ben ik dik tevreden . Maar goed even paar dagen afwachten .Heb al ooit meer gehad dat het de eerste paar dagen goed werkte en daarna een en al ellende .Maar laten we van het positieve uitgaan .
Firmware van onze KD-65XD8577 ge-update naar firmware v3.843, alles lijkt te werken, echter de microfoon op de afstandsbediening werkt na de update niet meer.
Microfoon heb ik nogmaals ge-activeerd via vol-knop en 3 sec. mic knop gelijktijdig in te drukken, ook spraak instellingen gecontroleerd, helaas geen resultaat.
Heeft iemand een oplossing?
Probeer eens de Voice afstandbediening volledig te resetten. Engelstalige instructies vind je hieronder
https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/58027/c/65,66/kw/touchpad%20remote%20reset
Probleem werd niet opgelost door de batterijen er uit te halen etcetera volgens de Engelse site, maar probleem heb ik opgelost door de remote control om te wisselen met de remote control van de 2e Sony Android TV die we in bezit hebben.
Vervolgens beide spraakbesturingen opnieuw geactiveerd op de verwisselde remote controls, waarna de melding verscheen dat de spraakbesturing op andere remote controllers was uitgeschakeld.
Met 1 remote control lukte het opnieuw activeren blijkbaar niet goed op de oorspronkelijke TV, want deze laatste melding (andere remote controllers uitgeschakeld) kreeg ik met de oorspronkelijke remote control niet te zien op het TV scherm.
Android 6 zou passthrough met zich mee moeten brengen (bijv. voor gebruik in Kodi). Nu werkt dit voor AC3, maar voor DTS niet. Dit ligt niet aan Kodi, maar aan de Sony Android firmware. Blijkbaar ontbreekt er iets in de Mediatek firmware.
Zie ook:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=289735&page=41
Dit is wel teleurstellend: functionaliteit die de hardware én software aan kan, maar deze niet activeren. Voorlopig weer terug naar een aangepaste versie met de 'fake' passthrough. Maar ik hoop dat Sony dit nog gaat oplossen!