annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Zelfs die dure monitor werkt bij mij nog maar half .Voorbeeld ik kijk tegenwoordig alles via mijn shield tv omdat via de sony android tv het een en al ellende is . Ook heb ik mijn geluid niet meer via mijn speakers en sub van de tv want das regelmatig niet om aan te horen de sub vervormt dan . 

 

Gisteren avond zit ik kodi via mijn shieldtv te kijken en dan nog krijg ik zeker 5 a 6 keer op die avond de melding van div programmas gestopt . Das lekker irritant als je een film zit te kijken . En als je dan hier leest ja start de tv opnieuw op . Mijn tv wordt savonds geheel van de stroom afgehaald en start elke dag opnieuw op . En elke dag is het hetzelfde . Er schijnt een nieuwe youtube voor android tv gelanceerd te zijn maar heb hem nog niet gezien .Hopenlijk gaat hierdoor dat irrritante kleur vervorming in de linkerboven hoek weg .is mooi afgebakend en net alsof er pic in pic zou staan.Start je youtube opnieuw op is het weg 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Geen YOUTUBE meer in 4K

 

Zojuist kwam ik de nieuwe YOUTUBE app tegen in de store. Hoopte dat die de HDR misschien zou gaan ondersteunen. Enige voordeel die ik nu zie is dat hij er anders uitziet. Maar verder een verslechtering. In de vorige kon je nog kiezen in welke resolutie je wil kijken. Die optie nergens meer kunnen vinden. Maar nog erger is dat nu alle 4K video's die voorheen als 2160p konden worden afgespeeld, nu als HD worden weergegeven. Dus mijn SONY TV werkt niet meer goed samen met deze nieuwe YOUTUBE versie. Heb hem er maar snel weer afgehaald.

 

Hebben meerdere dit al gezien?

profile.country.NL.title
owentje82
Lid

Sinds de laatste update heb ik uitdagingen dat gecodeerde kanalen niet standaard meer weergeven worden:

Selcted service is scrambled or cannot be decoded. Soms doet ie het weer naar het herstarten, maar soms ook niet.

Iemand anders met deze uitdagingen?

profile.country.NL.title
donders1
Ontdekker

Ja, dit heb ik ook gezien. Dit geldt voor alle androidtv's, waarbij het veel mensen in het verkeerde keelgat is geschoten. Een veelgenoemde 'oplossing' hiervoor is om via de TV instellingen de Youtube App updates te verwijderen, waardoor hij teruggaat naar de fabrieksversie. Houdt er wel rekening mee dat de app automatisch geupdate wordt als deze instelling aanstaat in de Play Store app van de TV. Als dat niet gewenst is moet u deze instelling uitschakelen.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Even een update op het YOUTUBE gebeuren. Dit bleek een fout bij YOUTUBE zelf te zijn. Had dit aan SONY gemeld, maar deze hebben het nu samen met YOUTUBE netjes opgerlost. Hij werkt nu zelfs beter als ooit ervoor. ALs een VIDEO in 2160P was, dan was 1440P het max dat je kon kiezen. Nu valt er niets meer te kiezen, maar pakt hij automatisch de hoogste resolutie. EN dat is dan wel 2160P/60. Ook 50 en 25 fps werken nu goed. ALleen de HDR werkt nog steeds niet. Dus hiervoor zal m'n TV wel te oud bevonden worden. Op NETFLIX werkt de HDR wel, dus technisch zou het toch mogelijk moeten zijn.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

SOCIAL APP zal worden gedisabled. Ik lees op de SONY SITE dat de optie waarbij je onderin je scherm tijdens een TV programma TWITTER berichten kan meelezen (altijd leuk tijdens programma's zoals dance dance dance) gaat verdwijnen. Geen contract meer tussen SONY en TWITTER. EN daar zijn wij dus de dupe van. Fijn. Zou sinds 25 aug niet weer werken, maar bij mij nog actief. Zo te lezen gaat dit dan in de volgende FIRMWARE eruit gehaald worden. Iemand enig idee of we hier nog iets kunnen redden? B.v. een APP veilig stellen? Dan kan die na de update zelf er weer opgezet worden. Dat SONY geen contract meer heeft, wil nog niet zeggen dat wij geen TWITTER meer mogen lezen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk het niet. Er is geen update nodig om het te "verwijderen". De service wordt uitgeschakeld en Twitter stuurt geen info meer door. Dat dit nog niet gebeurd is, ligt aan Twitter zelf. 

 

Is het niet een stuk fijner om dezelfde feed op je telefoon of tablet op te roepen? 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Dat KODI geen PASSTHROUGH doet, komt maar gedeeltelijk. Om dit met de KODI 17 voor elkaar te krijgen, moet de TV gebruik maken van de juiste API versie. EN helaas is dit bij Android 6 niet gebruikt. Gevolg is dat er dus alleen PCM geluid mogelijk is. Er is echter wel een speciale KODI versie (b.v. kodi-20170616-5d84003-*****ty-armeabi-v7a.apk). Hierbij hebben ze de audio gemaakt net zoals die in versie 16 en lager zat. Hierdoor is het wel weer mogelijk om passthrough te doen. Maar het had dus netter geweest als SONY zich aan de standaarden had gehouden. Geen idee of dit wel is gebeurd bij Android 7.

 

De KODI geeft echter wel gewoon 4K weer. Ook hier zit er weer in KODI iets speciaals. De menu's kunnen namelijk HD zijn, maar de film wordt wel in 4K weergegeven. Ook als een film in HDR is kan KOID op de SONY dit gewoon afspelen.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Twitter op een tablet lezen????? Ik heb toch niet voor niets een TV aan de muur hangen? Dan kan ik ook wel het TV programma op de tablet gaan bekijken. Is juist leuk als je een programma zit te kijken dat je onderin direct de reactie kan zien. Zelf hoef ik niet te reageren. DUs mag hopen dat TWITTER het gewoon vergeet om af te zetten.

 

Ik zie net ook een post over wat er nieuw gaat komen voor de 2015/2016 modellen. Daar hebben ze het ook weer over de HLP HDR. Normaals, SONy denkt dat het TV signaal van een extere box moet komen. De interne tuner gaat geen HLG ondersteunen. Waarom? Geen idee. Helaas heb ik nog geen tuner kunnen vinden die HLG onderstuend. Wel HDR10. En ook dit kan dus vreemd genoeg de interne tuner niet afhandelen, maar KODI i.c.m. met m'n bijna 10 jaar oude DREAMBOX leverd een HDR 4K beeld op. Dus wat is er nu zo moeilijk om de tuner de stream aan te laten bieden aan de codec die nu de HDMI HLG moet afhandelen?

 

Inmiddels ben ik ook aan het kijken geweest voor een SHIELD box. Ja die gebruikt Android 7, kan wel DTS HDMA en DOBLY ATMOS doorsturen, maar ook die box maakt gebruik van de ANDROID TV versie. EN hierdoor werkt de playstore maar zeer beperkt. ALs hij net als m'n huidige MINIX X8H normaal alle android apps zou ondersteunen (zonder side loading), dan had hij hier al gestaan. Nu is de shield niets meer dan de snellere versie van de ANDROID TV van SONY zonder monitor.

 

Wat ik trouwnes nog wel had verwacht van SONY was dat ze onderstuening voor opname van TV programma's gingen verbeteren. Die ALPHA versie die er nu in zit heb je helemaal niets aan. Kan niet eens RTL4 opnemen als ik naar RTL5 zit te kijken. EN kom nu niet met dat dit door ZIGGO CI+ module komt. M'n dreambox kan dit prima. Ook als ik de module wel in de box stop. Heeft iemand de SHIELD al zover dat hij TV van ZIGGO kan opnemen? Anders binnekort toch maar weer eens een nieuwe DREAMBOX erbij kopen. Voordat de DM8000 echt aan het einde van z'n leven komt. Bijna 10 jaar is hij al.  

 

Lees ook iemand met problemen met z'n CI module. Hier dus 2 TV's. 1 met een QUANTIS. DIe werkt alleen als ik de TV uit de stand-by haal als deze op NPO-1 staat (is niet gecodeer). Na 1 minuut kan ik dan zappen naar RTL4. Dan werkt het 95% van de keren. In de andere die andere module (de oranje, even naam kwijt). Deze werkt altijd. Helaas heeft die module wel die optie erin dat je naar de ZIGGO interactief kan. Dit heb ik in het menu uitgezet, maar eens in de zoveel tijd staat dit plots weer aan. Dus advies, koop zo'n oranje module.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Zowel je shield als je sony tv kun je via sideload er vanalles opzetten .Alleen niet alles is geschikt voor een android tv . Zo heb ik op mijn shield handmatig er terrariumtv op gezet teatv en vooral terrarium tv werkt prima .Ook op de sony tv . Idd in de playstore van andoid tv staat niet echt veel soeps .Maar soms moet je effe googlen Of youtube en dan kom je meer tegen als je denkt . Mijn ervaring met android boxen als minix enz is bedroevend als je het over de bediening hebt .Bijgeleverde afstands bediening is vaak een ramp .EN updates ook schaars (minix en ugoos hebben wel updates) .Ik heb destijds een shield aangeschaft voor gamen en het android tv gedeelte omdat dat op mij sony toh nog steeds een ramp is .