annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update (3.533) met o.a. 4K HDR Gaming Mode

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Firmware update (3.533) met o.a. 4K HDR Gaming Mode

Nieuwste firmware update is per vandaag via het netwerk te dowloaden en biedt de volgende oplossingen/verbeteringen:

  • Verbeterde 4K HDR Gaming Mode ondersteuning voor de modellen: X85C, S85C, X90C, X93C, SD85, XD94/93
  • Verbetering van algemene TV performance
  • Oplossing voor het 'juddering' probleem voor gebruikers met een digitale ontvanger. 
11 ANTWOORDEN 11
Lmartina
Ontdekker

Ik heb alle stappen gevolgd zoals beschreven hierboven. Ik heb de TV op enhanced hdmi (port waar de ps op aangesloten) gezet en hij detecteerd meteen het HDR signaal van de PS Pro. Ik heb tevens ook HDR aangezet in de game. Wat er vervolgens gebeurd is dat de tv veranderd van beeld modus (HDR Video), maar ik kan niet zoals beschreven hem dan veranderen naar game mode. Mis ik iets? HDR Video is grijs en ik kan er niks mee. Ik maak uit van de firmware patchnotes dat de inputlag gereduceerd is in HDR ik maak nergens op dat je van de HDR setting kan veranderen naar iets anders. Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe? Overigens is de PS Pro direct aangesloten op de TV via HDMI 3 met de bijgeleverde kabel.

profile.country.nl_NL.title
mrandromeda
Ontdekker

Er is geen echte HDR game mode in deze firmware update. Het enige wat is aangepast dan je nu in HDR Video ook de motionflow uit kan zetten (was voorheen niet mogelijk). Hierdoor wordt de input lag een stuk minder. Nog steeds ongeveer 58 ms, maar voor deze patch was het meer dan 100 ms.

 

UIt het amerikaanse forum een truuk om movie mode uit te zetten in de HDR modus:

 

Here the solution for the "HDR Movie-mode" issue (can't disable the movie-mode):

 

You have to go in the action menu, while you stay in the PS4 Pro mainmenu (in SDR Game-mode), then switch manually in the HDR-Video Picture-mode. Now go to the submenu "motion" and then turn the movie-mode to off. 

 

After disable the movie-mode, change back to the normal SDR Game-mode. If you now play a HDR game, the movie-mode will be disabled. 

 

This change have no influence for other HDR settings, for example if you have a 4K Player on a other HDMI connection. 

 

Have fun... 

Robert