annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDR Ganing 55x8509c

yordy1985
Lid

HDR Ganing 55x8509c

Ik heb de 55x8509c en heb de Playstation 4 pro gepreorderd. 1 van de pluspunten van de ps4 pro vind ik het gamen met HDR. Echter heeft mijn tv een input lag van 93 ms met gamen HDR. Dit is natuurlijk onacceptabel om goed te kunnen gamen. Dit komt mede omdat HDR dmv een modus aangezet moet worden en dan Game mode niet aangezet kan worden. Gaan Sony dit oplossen dmv een firmware update? Zou toch raar zijn als een tv van 2015 al niet meer goed werkt met de ps4 pro....

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Ga er maar vanuit dat straks de PS4 PRO redelijk goed werkt op een toestel van begin 2015.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
yordy1985
Lid

Redelijk goed? En wat zal er bijvoorbeeld niet goed werken dan?

 

Ik hoop ook nog op een reactie van Sony zelf.

Dennisdej7
Ontdekker

De klachten & geruchten stapelen zich al op in de V.S.

Zie >30 pagina's aan reacties binnen 4 weken: SONY Community (V.S.)

 

Ik heb zelf de KD-55X8505C uit 2015.

94ms inputlag (@4K + HDR) is écht onacceptabel.

Bron: rtings.com

 

Oorzaak is volgens SONY dat 'onze' TV's wel compatible zijn voor 4K & HDR, maar (nog) niet in gaming-modus.

Daarbij hebben wij (toevallig) een dual-core CPU en geen quad-core.

Dit kan ook een oorzaak zijn, maar dat is slechts speculeren.

Zie hier een Duitse video met uitleg hierover: Youtube.

 

Voor diegene die de gevolgen hiervan niet kennen:

 

Alles >60 is onacceptabel & >100 is écht unplayable.

De reactietijd van je TV, op de input van je controller + PS4 (Pro) m.i.v. de verwerkingstijd t.b.v. beeldoptimalisatie, duurt té lang. Speel je FIFA 17 (@4K + HDR) en je drukt op 'X' dan duurt het te lang t.o.v. je tegenstander en ben je de bal al kwijt voordat je kunt passen.

 

Oplossing, het is nu wachten op een (eventuele) firmware update.

SONY kan alleen tot op de dag van vandaag hier nog geen ETA voor geven.

Onderaan deze pagina geeft SONY wel aan dat ze werken aan een update.

 

To be continued...

Christian Trozinski vom HDTV Magazin gibt Einblicke in die Eingabeverzögerung von aktuellen UHD TVs im Zusammenspiel mit HDR Bildquellen. Ergänzung zum Video: Sony veröffentlichte ein Softwareupdate, um die Eingabeverzögerung mit älteren TV-Modellen zu verringern ...
yordy1985
Lid

De 4K Processor X1 processor is toch geen Dual maar een Quad core toch? Ik had eerst de 55HU7500 van Samsung, dat is modeljaar 2014, die had zelfs al een Quad core.

 

Ik hoop echt dat Sony het euvel van de input lag met 4K en HDR gaat oplossen. Anders stap ik over naar een ander merk. Schandalig dat Sony, notabene de fabrikant van een game console, hier niet aan denkt. De communicatie hierover is ook echt nul! Schandalige zaak.

Dennisdej7
Ontdekker

Zie hier een vergelijking: http://www.displayspecifications.com/en/comparison/df9c51c

Zoek op de pagina naar: 'CPU'.

 

Gaat om een model uit 2015 met 4 cores i.v.t. mijn model (KD-55X8505C) uit 2015 met 2 cores.

 

yordy1985
Lid

Inderdaad, je hebt gelijk. 

 

Dan lijkt het er sterk op dat, dat het probleem is en dus niet opgelost kan worden.....

Dennisdej7
Ontdekker

En wat SAMSUNG betreft had je (achteraf) beter over kunnen stappen naar de SAMSUNG UE-55KS7000.

Deze staat gelijk aan de UN-55KS8000 in de bron: rtings.com

Dit geldt ook voor mijzelf helaas en wellicht voor vele andere gedupeerden.

 

Wanneer SONY niet met een oplossing komt, koop ik in ieder geval niet WEER een nieuw model van SONY.

Dan maar overstappen naar een concurrent die niet bespaart op zoiets essentieels...

De voorzet heb ik hierboven al gegeven.

 

Maar laten we SONY voor nu nog een kans geven en hiermee hopen op een fix.

De PS4 Pro is er nog niet, dus ze hebben nog even.

yordy1985
Lid

Ik ben zojuist EINDELIJK door Sony gebeld. Echter konden ze nog weinig vertellen. Ze hebben de vraag doorgestuurd en een team is het aan het onderzoeken of het opgelost kan worden met een firmware update... Ze hebben nog tot 10 november dus ben benieuwd..

Dennisdej7
Ontdekker

Thanks voor je update, 'because I'am on the same boat'.