annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ineens hoger standby verbruik KD-43X8307C tv

profile.country.NL.title
justino22
Ontdekker

Ineens hoger standby verbruik KD-43X8307C tv

Sinds afgelopen zaterdag 21.00 uur (8 oktober) heb ik thuis ineens een hoger minimum stroomverbruik van zo'n 20-25 Watt. Na kort onderzoek ben ik er vanavond achter gekomen dat mijn Sony TV (KD-43X8307C) 23 Watt (+/-) verbruikt in standby modus. Ik weet zo goed als zeker dat de tv dus m'n ineens hogere verbruik veroorzaakt. 

 

Nu vraag ik me af, installeert de tv zelf updates? Ik was namelijk op deze zaterdagavond niet thuis en de tv is toen dus niet gebruikt. Kan mij ook niet een tv update herinneren in de dagen ervoor maar durf niet met zekerheid te zeggen dat die ook niet heeft plaatsgevonden.

 

Niet heel veel mensen zullen direct doorhebben dat ze een hoger verbruik hebben en dat dit aan de tv kan liggen, maar zijn hier desondanks meldingen van bekend?

 

Alvast bedankt,

justin

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Een of ander nieuwe app geinstalleerd de afgelopen tijd?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
justino22
Ontdekker

Nee geen nieuwe apps geinstalleerd. Ik gebruik nauwelijks apps, behalve Spotify, Netflix en Youtube.

 

Heb nog even in de instellingen gekeken naar eventuele software of app updates,maar alles is up-2-date.

 

Lees op internet dat de TV in standby modus slechts 0,5 Watt zou moeten verbruiken. De huidige 23 Watt is dus wel extreem hoog.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mogelijk updaten van de app's of het thuisnetwerk afzoeken naar media bestanden of apparaten?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
justino22
Ontdekker

Apps op en software van de tv zijn up to date (zie vorige bericht).

 

Wat bedoel je verder met het thuisnetwerk afzoeken naar media apparaten? Ik heb in ieder geval verder geen apparaten aangesloten staan zoals een bluetoothspeler ofzo. Enkel een soundbar. 

 

Ik trek nu maar iedere keer de stekker eruit (kan dat geen kwaad?) er vanuit gaande dat het door een update van de tv komt en in de hoop dat het spoedig verholpen wordt. Ik zal binnenkort een mail naar Sony schrijven desnoods.

 

Dank voor de hulp tot dusver

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sommige Google app's worden op de achtergrond geupdate, mogelijk was dit het verhoogde energie verbruik.

 

Met het thuisnetwerk afzoeken bedoel ik bijv. een pc, mediaserver ect. Zit er per ongeluk niet een USB-stick in de X8307c met mediabestanden? Soundbar alleen verbonden via de HDMI met de X8307c?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
justino22
Ontdekker

Inmiddels alweer enige tijd verder Is het probleem nog niet verholpen. Er zijn op zeker geen media apparaten verbonden en er zit ook geen usb in de tv. kpn kastje losgekoppeld, internet volledig uitgeschakeld; het hoge verbruik blijft ongewijzigd. de Soundbar zit enkel via zo'n optische kabel op de tv aangesloten.

 

Al met al zou het dus echt aan de tv zelf moeten liggen. dat bevestigd nu overigens een reactie in een ander topic over hetzelfde probleem. 

 

Hopelijk snel een oplossing hiervoor