annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49X8305C - 2 vragen: opnemen en kijken / streaming

jhhbe2460
Nieuw

KD-49X8305C - 2 vragen: opnemen en kijken / streaming

hallo,

 

Ik ben een tv-vlaanderen kijker en installatie satelliet verliep zonder problemen, in main en sub zit nu een coax kabel. Ik kan een programma opnemen, maar wanneer ik naar een andere zender zap krijg ik de melding dat dit programma niet gedecodeerd kan worden. Als ik de opname stop kan ik bij zappen de twee kanalen afzonderlijk wel bekijken. Is hier wat aan te doen?

 

Optimistisch als ik ben had ik gehoopt gemaakte opnames via dlna op andere schermen in huis te kunnen bekijken, maar ik denk niet dat de tv een dlna server is? Maar wat is dan http://xxx.xxx.xxx.xxx:10000/contentshare/WebApp/index.html ? (x.x.x.x is ip adres televisie)

 

Alvast bedankt!

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @jhhbe2460

 

Gebruik je voor satteliet een CI kaart? Want de interne tuner in de TV kan niet twee gecodeerde zenders tegelijk weergeven. Met de huidige standaard in ieder geval. Bij de opvolger van CI+ kan het wel. 

 

Opnemen op een harde schijf via de TV is beveiligd. Dus alleen dat toestel kan het afspelen.

jhhbe2460
Nieuw

hm - ik moet de CI module nog eens bekijken, maar ze is al vrij oud. Vroeg het liever eerst eens of het zou moeten werken vooraleer ik aan een nieuwe CI+ module begin. Bedankt voor de suggestie.

 

Waarvoor dient de link: http://xxx.xxx.xxx.xxx:10000/contentshare/WebApp/index.html dan?  In mijn router staat de tv als een server getoond met deze url als adres. Als ik de link volg krijg ik wel: x.x.x.x heeft de verbinding geweigerd. En als ik een random url intik zonder het poortnummer krijg ik een 404 pagina van nginx.

 

De tv als dlna server in een lokaal netwerk zou wel leuk zijn, dacht dat telenet boxen ook toelieten om in hetzelfde lokaal netwerk elkaars opnames te zien. Jammer eigenlijk, want het is helemaal niet de bedoeling om de content van de schijf te halen en op grote schaal te verspreiden.

 

Alvast bedankt,

Jhh

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik weet niet exact waarom de TV als server getoond wordt. Het is in elk geval niet voor opgenomen materiaal. 

Dat is gevoelig terrein en heeft Sony veel aan gedaan om te voorkomen dat het kan. 

 

Vanuit Android zelf is de software nog steeds net als voor telefoons geschreven. De printfunctie zit er bijvoorbeeld in. Kan zijn dat sommige functionaliteiten een soort upnp nodig hebben en het daarom op een server lijkt in je netwerk. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

<quote>

Bij de opvolger van CI+ kan het wel. 

<quote>

ik moet de CI module nog eens bekijken, maar ze is al vrij oud. Vroeg het liever eerst eens of het zou moeten werken vooraleer ik aan een nieuwe CI+ module begin

<quote>

 

Dit is alleen mogelijk vanaf de 1.4 module, hoogstwaarschijnlijk komt deze 2017 op de markt.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!