annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-43W755C - Bravia Sync en ARC werken niet

profile.country.NL.title
Slaghuis
Nieuw

KDL-43W755C - Bravia Sync en ARC werken niet

Ik heb recentelijk een audiosysteem aangeschaft, een Sony HT-RT5. Ik heb deze vanochtend geheel volgens het boekje aangesloten, echter kreeg deze geen geluid van de TV, op welk kanaal dan ook.

 

Ik heb onderzocht waar het probleem zou kunnen zitten, en ik denk te weten wat er aan de hand is: mijn TV wil niet werken met Audio Return Channel (ARC) en Bravia Sync (CEC).

 

Ik ben alle instellingen afgelopen om te kijken of ik toch niet per ongeluk ARC of Bravia Sync uit heb staan, maar deze blijken in orde te zijn. Ook op het audiosysteem staan de instellingen goed. Het systeem is op mijn TV aangesloten met een HDMI 2.0a kabel op HDMI4, welke ARC enabled is.

 

Ik heb naast het audiosysteem ook nog twee andere apparaten welke beide CEC ondersteunen: Een PS4 en een settopbox. Beide worden niet weergegeven als ik Bravia Sync de opdracht geef om apparaten te zoeken. Ook deze apparaten staan juist ingesteld.

 

Ik heb gezocht op dit probleem en ik ben een paar mogelijke oplossingen tegengekomen, echter allemaal zonder resultaat. Het opnieuw instellen/resetten van de TV heeft ook niets uitgehaald.

 

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik krijg het maar niet aan de praat.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Waar ik aan denk is een HDMI confict met de settopbox.

 

 - Alles ontkoppelen

 - W755c opnieuw opstarten d.m.v. Groene knop 10 sec ingedrukt houden

 - Alleen RT5 aansluiten

Werkt de ARC nu hopelijk wel

 

Is wel de firmware up-to-date op beide?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!