annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-50W756C / CI+ module (Quantis)

Vossie14
Ontdekker

KDL-50W756C / CI+ module (Quantis)

Ik heb / had problemen met de Guide en teletekst functie kort nadat ik de update 3.533 had uitgevoerd.

 

Het betreft een KDL-50W756C van februari dit jaar, overigens al de 2e omdat ik de 1e die ik had aangeschaft een paar pixels miste, Sony heeft dit toen keurig opgelost door een nieuwe tv te laten bezorgen via Selectro.

 

Het probleem lijkt zoals het er nu naar uit ziet in de CI+ module (Quantis) te liggen die ik van Ziggo in bruikleen heb. Als ik deze eruit haal en kijk via de standaard zenders die Ziggo beschikbaar stellt werkt alles naar behoren (Guide & teletekst), ook valt het me op dat de tv een stuk snelle reageert zonder de CI+ module. Door de CI+ module reageert de tv ronduit traag in vergelijking met zonder de module.

 

Dit heeft tot voor kort altijd naar behoren gewerkt en ik heb verder niets aan de tv of bekabeling aangepast. 

 

Als ik de CI+ module terugsteek krijg ik alleen een bericht "module ingevoerd" en geen authenticatieproces. Als ik vervolgens naar Digitale zenderafstemming ga en dan CAM instellingen blijft de tv daar ook op hangen en staat de tv vast. De keuze CAM instellingen is overigens wel "wit" dus de tv ziet de CI+ module wel.

 

Heb ook nog een tijd met Ziggo aan te telefoon gezeten, ik zit in het oud Ziggo gebied, bij installeren van de zenders krijg ik de keuze te kiezen voor UPC of overig. Mij was eerst vertelt dat ik dan UPC moest kiezen als netwerk, nu werd mij verteld overige te gebruiken en dan de instellingen frequentie 474.00 en netwerk ID 5555. Vreemd!

 

Ik ben eigen wel klaar met die CI+ perikelen en overweeg de Horizon box aan te schaffen zodat ik van dat gezeur af ben. Ik heb het idee dat de CI+ oplossing toch wel heel (storings)gevoelig is.

 

Ga ik nog dingen missen als ik voor de Horizon box kies i.p.v. de CI+ oplossinng?

 

Of wellicht hebben mede forum leden nog tips of trucs ten aanzien van de CI+ module en de procedure daaromtrent??? 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de Quantis CI+ module in bruikleen is gesteld door Ziggo, kan deze toch gemakelijk vervangen worden?

 

Waarschijnlijk is het een bekend probleem, de interactive TV toepassing. Deze is uit te schakelen (workaround).

 

Ofdat je iets gaan missen, met als je gebruik gaat maken van "good old Horizonbox"?

Voor m'n verdriet geen Horizonbox hier in huis, doe mij maar de CI+ module in de X8509c, zo geniet ik van alles wat de X8509c in huis heeft.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Vossie14
Ontdekker

Gisteren nog een laatste poging gewaagd.....

 

Eerst genoemde workaround geprobeerd dus interactieve diensten op UIT gezet.

 

Bij keuze uit netwerk gekozen uit UPC en een keer uit "overige". frequente en netwerk ID correct ingesteld, digitale afstemming gedaan, vindt snel 337 services, daarna CI+ module ingevoerd. Krijg dan bericht module ingevoerd maar verder komt het ook niet............Naar menu gegaan en dan ziet hij de CI+ module wel (tekst is wit), als je dan echter hier naartoe gaat en het de instellingen van de CI+ module wil enteren staat de televisie vast. en helft alleen uit- en aanzetten nog..........

 

Heb CI 1.2 module van de (oude Sony) tv boven erin gedaan en dan geeft hij direct een melding dat er een authenticatieprobleem is en er geen nieuwe pogingen mogelijk zijn maar dat heeft neem ik aan te maken met de CI+ 1.2. module in een nieuwe tv.

 

Ik heb een HMV41 Hirschmann versterker in de meterkast zitten omdat zonder deze versterker de signaalsterkte (te) zwak was om alle (gecodeerde) zenders te ontvangen.

 

Standaard beschikbare zenders van Ziggo zonder CI+ module doen het prima, goede signaalkwaliteit 100% en signaalsterkte rond de 92%.

 

Ik geeft het op.............

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Aan de signaalsterkte of kwaliteit ligt het niet. Dat de 1.2 niet werkt bij de huidig Bravia's en andere merken, die hebben minimaal 1.3 nodig. Probeer een een Smit CI+ module of de originele van Ziggo/UPC (huur model).

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Vossie14
Ontdekker

Heb de Quantis Ci+ 1.3 module in m'n oude Sony tv KDL-32EX720 op de slaapkamer gestoken en op die tv start hij direct het authenticatieproces op en binnen luttele seconde is de module werkend........

 

Maakt het des te vreemder en ik begin nu toch weer de nieuwe tv / software te verdenken.........

 

Overigens blijkt dat de KDL50W756C volgens de Ziggo site niet Ziggo gecertificeerd is, voor wat dat waard is.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het certificeren door Ziggo stelt niet zoveel voor, de laatste jaren is er bijna geen enkele Bravia nog gecertificeerd terwijl het toch bij de meeste onder ons goed funcioneerd. Als het de firmware zou zijn moeten wij er ook allemaal last van hebben. Er zijn heel weinig gebruikers die de Qusantis module gebruiken vanwege dat deze nogal veel problemen geeft tegenwoordig.

 

Probeer ergens een Smit of UPC module te regelen om uit te testen ofdat het dan wel goed gaat.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!