annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Modem stoort op Sony KDL 50w805c

OPGELOST
Alfredvnhzn
Nieuw

Modem stoort op Sony KDL 50w805c

Goedemiddag,

 

Ik zit met het volgende probleem: de internet modem van Ziggo stoort het digitale signaal van onze Sony KDL 50w805c. Er is een Ziggo monteur langs geweest en volgens hem is het signaal prima en ook de kabels zijn goed. Hij heeft modem vervangen maar ook hierna nog steeds storing op de tv bij internet gebruik. We zijn onlangs verhuist en ook in onze vorige woning speelde dit probleem. Het enige wat de monteur nog kon bedenken was dat de tuner in de tv niet goed is. Is dit misschien een bekend probleem en is er een oplossing voor?

 

Alvast bedankt

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Alfredvnhzn
Nieuw

Twee Ziggo monteurs verder en het probleem is gelukkig opgelost. De laatste heeft een high pass filter van Technetix tussen splitter en kabel naar tv gezet. 

 

Groet Alfred

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Als het modem een storing (tijdens downloaden)geeft op het TV signaal is dit te weiten aan een slechte verbinding in de coax installatie. kijk nog maar eens de AOP, splitters, pluggen maar eens goed na.

Het kan ook zijn dat de stekker voeding van het modem op zijn tenen loopt en dit de soring veroorzaakt.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Alfredvnhzn
Nieuw

Dank voor je antwoord. Voeding van de modem is ook vernieuwd dus dat zou het in principe niet kunnen zijn. De Ziggo monteur heeft de aansluiting plus bekabeling gecheckt en dat was volgens hem ook in orde. Dit probleem speelde ook al in ons vorige huis. Als ik de tv aansluit op een digitale ontvanger is er niets aan de hand. Zou die ontvanger niet met hetzelfde probleem moeten zitten?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat zijn de signaalwaarden in het modem en in de W805c?

En ook de signaalwaarden met alleen (zonder splitters e.d.) op de W805c?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Alfredvnhzn
Nieuw

De signaalkwaliteit zonder internetgebruik is 100, het signaalniveau schommelt rond de 50. Bij internetgebruik valt kwaliteit terug tot 70/80 en signaalniveau rond de 47.

Dichter bij de splitter data/tv signaal is het signaalniveau tegen de 60 maar dezelfde problemen.

Op modem: upstream vermogen tussen de 48/51
Downstream vermogen tussen -3/-4

Als je andere waarden nodig hebt, let me know

profile.country.NL.title
nicoteunissen59
Lid

Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem met Ziggo en de KD43X8309C. Mijn internet heb ik via de wifi van mijn buren. Zodra ik op mijn eigen Ziggo wifi overschakel, gaat de tv storen. Heb inmiddels ook een kapitaal aan Hirschman coaxkabels en versterker uit gegeven. Als er iemand een oplssing weet, dan hoor ik het graag.

 

Groeten, Nico

profile.country.NL.title
Sony-kdl55w808c
Ontdekker

Ik had ook het zelfde probleem met mijn kdl55w805c, ik heb deze tv inmiddels terug gestuurd en ergens anders de kdl55w808c gehaald en deze heeft nu weer precies hetzelfde probleem...er is ook een ziggo-monteur langs geweest en hij zij dat het in de tuner van de tv zat, naar mijn idee zit er gewoon een hele goedkope tuner in!

profile.country.NL.title
nicoteunissen59
Lid

Hoi,

 

Het hoeft niet aan de tv te liggen. Bij mij is het probleem opgelost door Ziggo. Ik zat ook op de wifi van mijn buurman, Telfort via de vaste lijn. Altijd handig als Ziggo weer eens kuren heeft.

De 1e monteur kon niets vinden.Hij heeft  een hoger opgeleide monteur van Ziggo ingeschakeld die meer doet dan alleen kleine storingen oplossen. De 2e monteur heeft een ander filter op het aansluitpunt in huis gemonteerd.

Dit werkt al meerdere maanden goed. Het oude filter gaat extra signaal naar de tv sturen zodra jij op je eigen Ziggo wifi gaat. Daardoor gaat je tv blokken. Het nieuwe filter houd het signaal op gelijke sterkte. Mocht dit weer fout gaan, dan kunnen wij bellen en komt hij met een andere oplossing. Dus ik zou zeggen ,bel Ziggo nog eens en vraag eens naar een monteur met meer ervaring.

 

Succes!

 

profile.country.NL.title
Sony-kdl55w808c
Ontdekker

Bedankt voor je reactie, ik ga weer bellen met ziggo

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ziggo heeft bevestigd naar Sony inderdaad. Blijkbaar hebben ze in het nieuwe systeem iets staan waardoor het niet werkte, en met een druk op de knop en opnieuw aanmelden van de smartcard werkt het nu opeens weer wel...