annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Modem stoort op Sony KDL 50w805c

OPGELOST
Alfredvnhzn
Nieuw

Modem stoort op Sony KDL 50w805c

Goedemiddag,

 

Ik zit met het volgende probleem: de internet modem van Ziggo stoort het digitale signaal van onze Sony KDL 50w805c. Er is een Ziggo monteur langs geweest en volgens hem is het signaal prima en ook de kabels zijn goed. Hij heeft modem vervangen maar ook hierna nog steeds storing op de tv bij internet gebruik. We zijn onlangs verhuist en ook in onze vorige woning speelde dit probleem. Het enige wat de monteur nog kon bedenken was dat de tuner in de tv niet goed is. Is dit misschien een bekend probleem en is er een oplossing voor?

 

Alvast bedankt

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Sony-kdl55w808c
Ontdekker

De monteur heeft bij mij alles doorgemeten en hij kwam tot de conclusie dat het aan de tuner lag want als je een mediabox aansluit is de storing weg. Aansluiting in de muur is al vv (dat metalen frame waar de coax in wordt geklemd/geschroefd. Kabels zijn ook buitenom aangesloten en dit blijkt ook niet te helpen

Alfredvnhzn
Nieuw

Twee Ziggo monteurs verder en het probleem is gelukkig opgelost. De laatste heeft een high pass filter van Technetix tussen splitter en kabel naar tv gezet. 

 

Groet Alfred

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Alfredvnhzn

 

Bedankt voor je feedback, hopelijk hebben andere ook iets aan dit probleem i.c.m. bepaalde modems.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Vraagje, kan dit ook issues met internet an sich opleveren?

 

Sinds vanochtend knalt mijn hele internet eruit als ik de tv (43W805C) via de kabel op de router/modem aansluit...

 

Heb dit in het verleden een tijdje zeer regelmatig gehad, ook met mijn oude router. Ondertussen een nieuwe router gekocht (waarbij het ook tijdelijk gebeurde). Nu heeft het een hele poos prima gewerkt, maar sinds vanochtend (eergisteren de laatste update geinstalleerd, toeval?) ineens ook weer issues waarbij mijn hele internet eruit knalt als ik de TV (KDL-43W805C) aan de kabel hang (wifi lijkt geen enkel probleem te geven).

 

Ook geprobeerd met vaste ips, kijken naar conflicten, etc... Nooit echt een oplossing kunnen vinden (soms deed hij het gewoon opeens weer).

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Denk toch eerder aan een probleem in je thuisnetwerk.

Misschien ook eens een andere/nieuwe kabel uitproberen tussen de W805c en de nieuwe router.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sony-kdl55w808c
Ontdekker

Bij mijn is ALLE bedrading al een keer gecontroleerd en buitenom aangesloten, ook heb ik een lte-filter tussen de coax gezet maar dit had ook geen zin. Storing blijft zich herhalen, heb nu voorlopig maar een ziggo-box er tussen gezet en het probleem is weg maar het blijft een onding, heb alweer zeker 4x gehad dat deze box uitgaat of blijft hangen. Ik heb Sony gebeld en ze zijn 'ermee' bezig maar als ik vraag hoe of wat dat zijn ze er vaag over.