annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 4K Ultra HD TV KD55A1BAEP , Bose Soundtouch 220 Dolby set, HDMI kabels en Oled scherm

profile.country.NL.title
Chennie
Ontdekker

Sony 4K Ultra HD TV KD55A1BAEP , Bose Soundtouch 220 Dolby set, HDMI kabels en Oled scherm

Hoi,

Ik heb 3 vragen :

1: Ik heb onlangs de 4K Ultra HD TV KD55A1BAEP. Ik heb het gekoppeld aan een Bose soundtouch 220 Dolby set. Gekoppeld via HDMI 3 (ARC). Aan de Bose heb ik de Ziggo Mediabox gekoppeld via HDMI. De Ziggo mediabox heeft zoals bekend een universele afstandsbediening waarop ik "een" sony afstandsbediening heb geprogrammeerd zodat ik met de mediabox-afstandsbediening de TV kan aan/uitzetten, geluid harder/zachter etc. Als ik de TV uitschakel via de mediabox-afstandsbediening, dan wordt de TV en Bose netjes uitgeschakeld...vervolgens na enkele seconden springt de TV weer aan en dus ook weer de Bose. Dit gebeurt ook als ik de TV uitschakel met de originele afstandsbediening. Raar toch? Na een poging of 2 blijft de TV eindelijk uit!

 

2: Is het echt nodig om een HDMI 2.0 kabel (of zelfs 2.1) te gebruiken voor mijn apparatuur? Ook via mijn Bose? Op mijn bose kan ik nl 5 HDMI apparaten aansluiten. Met andere woorden, welke HDMI kabels zijn het beste voor mijn nieuwe TV?

 

3: Is dit normaal bij een OLED scherm. Bij een grijs achtergrond zie ik zwarte vlekken en stroken (zie foto's) -> Links van bijna boven naar beneden verticaal en rechts midden een vlek.IMG_1965.jpgIMG_1964.jpgIMG_1963.jpg:

 

Alvast bedankt!

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Over het algemeen is Bose en HDMI geen goed huwelijk met de huidige merken, daar komt de Horizon Mediabox er ook nog bij en het probleem is kompleet en moeilijk oplosbaar.

 

Misschien dat een HDMI blokker de oplossing is.

 

Is het mogelijk dat de A1 een dubbel opdracht krijgt bij het uitschakelen?

Vanuit de afstandbediening en uit de Horizon box

 

Met de orginele afstandbediening uitschakelen is dan de Horizonbox nog actief, via HDMI?


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Met HDMI blokker wordt denk ik een  HDMI cec killer bedoeld, kost een paar euro.

 

Ik denk dat je met de hdmi kabel wel goed zit met 2.0. Het gaat om de snelheid die de kabel doorlaat en vaak zijn de normale lengtes goed genoeg.  Ik zelf heb een hdmi kabel van 15 meter en die zal naar alle waarschijnlijkheid gaan falen met HDR omdat kopr snelheid verliest over die afstand.  Op wikipedia vind je een schat aan info als je er iets meer over wil weten, gewoon even zoeken op hdmi 2.0 en hdmi cec.

 

Wat je vlekken in het scherm betreft, op youtube zijn er test films om je scherm te testen op gebreken.

Even via je tv naar you tube en zoeken op vertical banding test, dit is eigenlijk bedoeld voor led/lcd schermen maar er staan legio test films voor oa lg oled displays, dus ok geschikt voor jouw toesel aangezien ze zijn geproduceerd door lg.

 

Je zou met een oled een super strak beeld moeten hebben. Reden om het via youtube te bekijken is om eventuele storingen in je randapparatuur uit te sluiten.  

Als er wel vlekken in het beeld zitten zou ik in ieder geval meteen terug naar de winkel gaan voor je garantie en je niet af laten schepen dat het binnen de normen valt, iets waar ze bij sony heel goed in zijn. Bij twijfel altijd een onafhankelijk iemand naar laten kijken. Je betaald immers een hele hoop geld en dan mag je toch verwachten dat je product goed is

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zoeken op Bose soundtouch Sony Hdmi cec geeft redelijk wat resultaten. 


Het communiceren via CEC tussen de soundtouch, sony TV en andere apparaten moet goed samenwerken. Anders krijg je dit soort praktijken. 
Via deze bron wordt aangeraden om CEC uit te schakelen en via de IR optie de AB te gebruiken. Ik weet niet of het voor jou toepasbaar is, maar wellicht kun je er inspiratie uithalen voor een oplossing. Anders even verder Googlen.