annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SONY 55XD8505 geschikt voor CI+ module Ziggo ?

gjs1968
Ontdekker

SONY 55XD8505 geschikt voor CI+ module Ziggo ?

Goedemiddag, zoekende naar een nieuwe TV uitgekomen op de SONY 55XD8505. Nu heb ik alleen de zekerheid nodig of dit type gecertificeerd is voor gebruik middels CI+ module voor Ziggo.

 

Hopelijk een voor mij positief antwoord,

 

mvg

 

Gerard

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Ziggo heeft de laatste tijd geen enkele Bravia meer gecertificeerd, maar gaat er maar vanuit dat de Ziggo CI+ module gewoon zijn werk in XD8505 doet. Ben nog nergens problemen tegengekomen met 1.3 firmware CI+ module, als deze maar wel geschikt is voor de huidige Bravia generatie's. Het maak wel uit in welk gebied (oud UPC/oud Ziggo) je zit i.v.m. de interactieve digitale diensten.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
gjs1968
Ontdekker

Goedemiddag, dank je voor je reactie

 

Wij wonen in Rdam, jarenlang UPC abbonee idd en overgegaan in Ziggo

 

Is toch wel vreemd dat de informatie voorziening zo slecht is dat je online en via Ziggo (in dit geval) geen 100% uitsluitsel kan vinden. 

 

Er is dus een risico dat de smart card niet werkt met de nieuwe Bravia modellen

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat je ook in oud UPC regio R'dam woonachtig ben.

De 100% kan ik je ook niet geven, zelf vanaf het eerste uur gebruiker van de UPC CI+ module naar volle tevredenheid.

De oplossing is: stap de UPC/Ziggo winkel binnen en huur de CI+ module, terugbrengen/sturen kan eventueel altijd nog als de module niet bevalt.

 

suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat de knoop is doorgehakt (tweakers :smileywink:), suc6 met de nieuwe Bravia.

 

Tip:

toestel uitzetten op een fta kanaal (NPO1,2 of 3), bij het aanzetten via de TV toets hoef je niet te wachten totdat de zenders vrij worden gegeven die bij je abo horen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
gjs1968
Ontdekker

Goedemorgen, tv binnen en is groot :slight_smile: maar.............. ontvangst met CI+ is helemaal niets, blokkerig en blijft hangen. signaalkwaliteit bij binnenkomst tussen de 95 en 100% maar signaal niveau komt niet verder dan max 43% (bij alle zenders)

 

al contact gehad met Ziggo en krijg vandaag nieuwe coax kabel binnen maar kan me niet voorstellen dat dit het probleem gaat oplossen, CI+/card al gereset, tv al een keer helemaal terug naar fabrieks instellingen ect maar geen resultaat.

 

Gisteravond module even in de oude tv geplaatst en direct weer perfect beeld, nu ben ik geen expert maar denk dat de tuner in de nieuwe niet zo goed is als in de oude ?

 

Nu heb ik nog een vraagje, hoe lees ik de branduren uit op een Sony TV ?, kan het nergens vinden in menu scherm, denk een verborgen combinatie niet vemeld in menu ? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het signaalniveau is erg aan de lage kant, hier is het signaalniveau tussen de 96 en 99 op alle zenders, m.a.w. kijk de binnenhuis coax installatie (pluggen/splitters/bekabeling)  maar eens na.

 

TV uit (in standby).

Op de Sony remote toets in:

info knop - 5 - volume down - power knop.


Dit moet je vrij snel uitvoeren.

Scherm laat allerlei info zien waaronder de gebruiksuren.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ilsej33
Ontdekker

hier hebben wij eigenlijk hetzelfde probleem.
Ook een nieuwe KD-55XD8599 en de CI+-module van Ziggo werkt niet in dit nieuwe toestel.

Module weer terug gedaan in het oude toestel en het werkt weer perfect.

Contact opgenomen met Ziggo en helaas kunnen zij geen oplossing bieden en kunnen alleen maar vertellen dat deze nieuwe tv niet gecertificeerd is.

Best wel jammer voor zo'n luxe tv en dat iets simpels als de CI+module niet werkt en ik hoop dat er nog een oplossing voor komt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Toestel is zeker geschikt voor de digitale ontvangst i.c.m. de CI+ Module, alleen deze module moet wel up-to-date zijn, probeer de module eens te updaten is de oude TV, de huidige toestellen van de afgelopen 4 jaar hebben de laaste minimaal 1.3 nodig.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
gjs1968
Ontdekker

Goedemiddag, ben ik weer na een week alles proberen zojuist monteur Ziggo over de vloer gehad en sowieso alle aansluitingen & wandaansluitingen vervangen is beeld al een heel stuk beter dan dat het was.

 

Nu is het nog steeds niet helemaal goed en voor 99% zeker ligt het aan de ingebouwde chromecast in de TV.

 

De vraag is nu, kan ik deze uitschakelen en hoe doe ik dat ?, in reguliere menu kan ik het niet vinden.

 

Bvd heel erg bedankt voor de reacties

 

mvg

 

Gerard