annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Televisie KDL 43WD759

OPGELOST
hddrecorder
Ontdekker

Televisie KDL 43WD759

Heb deze KDL 43WD759 net aangeschaft. Gebruik de DVB-S(2) aansluiting (satellietontvangst) met CI+ module en kaart van Canal Digitaal. Heb vooralsnog twee vragen:

1. Totaal aantal app's bij deze TV slechts 12? Gebruik als tweede toestel de KDL 32 W705C, bij dit toestel zijn veel meer app's beschikbaar. Of doe ik iets niet goed?

2. Bij radio-ontvangst via de schotel is het beeld "vol in bedrijf". Bij Bayern Klassik bijvoorbeeld een groot logo met wit scherm tijdens het radio luisteren. Is het beeld op "zwart" te zetten terwijl je radio luistert?

Ben benieuwd of iemand mij verder op weg helpt.

M.vr.gr.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
hddrecorder
Ontdekker

Het probleem van het uitzetten van het toestel, dat vervolgens weer aan gaat, lijkt met het installeren van de nieuwste firmware - 8.114 - in combinatie met een reset naar de fabrieksinstellingen, te zijn opgelost. Het toestel vertoont nu gedurende een week de klacht niet meer. Heb derhalve sterk het idee dat e.e.a. een software probleem was.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het C model draait op het SEN platform. Het nieuwe D model niet meer, die heeft meer een basis smart platform. 
Vandaar het verschil in app aanbod. 

 

Beeld is op zwart te zetten via de beeldinstellingen. De optie heet ook "beeld uit" en moet je via de instellingen benaderen.

hddrecorder
Ontdekker

Dank voor het antwoord, dat is duidelijk. Zit met nog een probleem: het aan- en uitzetten van het toestel. Het gebeurt te vaak, dat, nadat ik het toestel heb uitgezet (groene knop afstandsbediening) het na ongeveer 10 à 15 seconden volledig automatisch weer aangaat. Heb het toestel - op advies van Sony - al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dit biedt geen oplossing. Heb gisterenavond een programma op harde schijf opgenomen, zag vanmorgen dat het toestel stond te spelen (?). 

Is dit probleem bekend, komt het meer voor, is er een goede oplossing?

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kan het zijn dat je meerdere malen op de groene knop drukt? 

 

Soms reageert het toestel traag op het uit commando en als je twee keer drukt, krijg je een vertraagde reactie waarbij het toestel weer aan gaat. 

hddrecorder
Ontdekker

Dank voor je reactie. Dat het toestel op veel commando's vertraagd reageert is me ook opgevallen. Heb met de groene knop "van alles geprobeerd": 1. Heel kort indrukken: het toestel blijft nog ongeveer 5 seconden aan staan, gaat vervolgens uit, en start soms dan opnieuw op; 2. Lang indrukken: d.i. groene toets vast houden totdat beeld/geluid verdwijnen, dan groene toets pas los laten: ook dan start het toestel soms opnieuw op. 

Tussen het toestel uit zetten en stand-by zetten is volgens mij geen verschil. Het Sony-logo staat aan, verschijnt alleen wanneer ik de stekker uit het stopcontact trek en opnieuw aansluit.

Mogelijk ligt er een relatie tussen het gebruik van wel/niet gebruik maken van de (bekabelde) internetverbinding (YouTube) en/of teletekst.

Maar: weer bedankt voor het meedenken!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Door de groene knop ingedrukt (>10sec) te houden, wordt de WD759 gereset en start (geheugen) schoon op.

 

Is het mogelijk dat een extern apparaat via HDMI de WD759 aanzet???

 

Firmware up-to-date???

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
hddrecorder
Ontdekker

Dank voor het meedenken. Groene knop afstandsbediening lang ingedrukt houden heb ik inmiddels geprobeerd. Kan zo-wie-zo natuurlijk geen kwaad om het geheugen schoon te maken. Maar dit blijkt het euvel niet te verhelpen. Krijg heel voorzichtig het idee dat het automatisch weer aan gaan van de televisie te maken zou kunnen hebben met het gebruik van internet: mijn WD 759 is bekabeld aangesloten op het internet. Na gebruik van bijv. YouTube is het bijna standaard dat na het uitzetten van het toestel dat vervolgens nog een keer moet gebeuren, omdat het opnieuw opgestart is.
Via HDMI is niets aangesloten, de WD759 beschikt over een directe aansluiting (DVB-S2) op de schotel. Met CI+ module en Canal Digitaal-kaart werkt dat allemaal perfect.
Softwareversie: 8.113(-1000-1.220-01), is bij mijn weten de laatst uitgebrachte versie.
 
hddrecorder
Ontdekker

Het probleem van het uitzetten van het toestel, dat vervolgens weer aan gaat, lijkt met het installeren van de nieuwste firmware - 8.114 - in combinatie met een reset naar de fabrieksinstellingen, te zijn opgelost. Het toestel vertoont nu gedurende een week de klacht niet meer. Heb derhalve sterk het idee dat e.e.a. een software probleem was.