Deel jouw ervaring!
Er zijn diverse melding hier in de community en op Tweakers.net dat de info balk van de digitaleTV in beeld blijft staan als er van voorkeuze kanaal wordt gewisseld.
Zelf heb ik hier op het "oude" UPC digitale netwerk geen last van, maar als ik de SAT Tuner gebruikt is het enkele malen voorgekomen. De info balk is dan te verwijderen d.m.v. de "Info toets".
Als jullie ook problemen hebben met het blijven staat van de info balk, wil je dan het type nummer van je toestel vermelden en tevens welke provider (oud UPC/Ziggo) je gebruikt.
Zodat we een overzicht krijgen waar de problemen voordoen en dit aan Sony doorgeven zodat er naar een oplossing kan worden gezocht.
73's
Het is nog veel erger. Met de afstandsbediening kun je de infobalk uitzetten, knopje linksboven.
Echter de balk komt na een paar minuten vanzelf weer terug. Wisselen van kanaal is niet nodig.
Voldoende is als bijvoorbeeld de nieuwslezer wordt afgewisseld met een filmpje.
Er wordt gezegd dat je de infobalk geheel ku t uitzetten met de instellingen. Waar zit dat dan? ik kan niets vinden.
Welkom in de Sony Community,
Is de firmware up-to-date?
Over welk toestel heb je het?
De Infobalk is uit te zetten in het digitale zender menu.
Als de Infobalk regelmatig terug in beeld komt is er in de meeste gevallen een hapering in het het ontvangen digitale signaal in het toestel.
suc6 ermee,
73's
Neem ook aan dat je niet de laatste firmware erin hebt zitten, want dit is inderdaad 1 van de weinige problemen die wel opgelost is. Hebben er wel een probleem bij gekregen na de introductie van HBBTV bij ZIGGO. Als een kanaal deze functie heeft, werkt alleen de NOW info nog. De NEXT kan je vergeten. Dus op SBS 6werkt het dus niet, op RTL4 een beetje. Want de NEXT springt binnen 1 sec al weer terug naar NOW. Dus je moet heeeel snel lezen.
Wil je wel NEXT info op b.v. NPO en SBS, dan moet je de gehele HBBTV uitzetten.
Wil je helemaal geen INFO meer zien, dan zit dit inderdaad ook in de menu opties.
Nog een foutje: Als je zapped naar een kanaal, dan geeft deze meestal eerst nog de info van (soms uren) ervoor. Sprint pas op wat het is, als je even blijft staan op het kanaal. Snel zappen is er dus niet bij. Vreemde is dat in de GUIDE het wel in orde is.
De post van 23-11-2016 14:42 niet gelezen???
Nogmaals: in het digitale zender menu, al is dit afhankelijk van het type Bravia die gebruikt wordt.
suc6 ermee,
73's
Hetzelfde probleem met een nieuwe Sony Bravia KDL 32U2000.
Provider is Ziggo.
Mijn type is een sony kdl 32ex520....de infobalk die er steeds opkomt is EX52.
Wat kan ik doen om deze te verwijderen?
Probleem vanuit de mediabox?
Al een andere HDMI kabel al geprobeerd?
suc6 ermee,
73's
Sony KD 55AG8 INFO BALK BLIJFT IN BEELD.