annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-42W815B PKG2.601EUA webbrowser problemen na FW-update

profile.country.BE.title
manutimmers
Lid

KDL-42W815B PKG2.601EUA webbrowser problemen na FW-update

Hi,

 

Na de laatste fw-update van enkele dagen geleden PKG2.601EUA reboot de TV ELKE keer wanneer ik naar een wbpagina wil gaan. De webbrowser start wel correct de startpagine (in mijn geval de homepage van Google) maar elke andere URL die ik invoer reboot het toestel. Dit gebeurt eveneens wanneer ik de TV_Sideview app gebruik (op een Galaxy S5).

 

Ik heb volgende:

TV: KDL-42W815B

FW: PKG2.601EUA

met vast ipadres ingestelt naar mijn ADSL2-router.

Ik gebruik telenet CI+ lezer en telenet kaart (TV met een kaartje)

Heb een 500GB Harde schijf (WD Caviar blue 2,5" in Kingston USB-behuizing)

 

Voor zover ik heb kunnen zien geeft alleen de webbrowser een probleem.

Verder gebruik ik een Galaxy S5 (geroot om te patchen omdat anders miracast niet werkt) met de allerlaatste TV-Sideview app v2.15.0

Miracast werkt trouwens perfect (ook met de vorige firmware).

 

Hebben er nog mensen problemen met de webbrowser?

En weet er iemand om de reboots te omzeilen om te zien wat er eigenlijk fout gaat?

 

Ik heb geprobeert om via een USB-stick het toestel te downgraden maar dat lukt mij niet, enige idee hoe dat eventueel wel kan?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Probeer het eens zonder een vast IP-adres.

Staat dit in de W815b ingesteld of in de router/modem?

Waarom eigenlijk een vast IP-adres, TV-Sideview vind de W815b ook zonder een vast IP-adres.

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
manutimmers
Lid

Hi,

 

Of ik nu een vast IP of DHCP gebruik doet hier niets terzake. Alle andere netwerkdingen werken verder wel goed. Dingen zoals DLNA, screenmirroring (van mijn smartphone), youtube-app, Opera TV etc...

 

Ik heb op mijn thuisnetwerk alle vaste apparaten (waaronder een webserver) met een vast IP-adres uitgerust (en via kabelverbinding) en alle mobiele apparaten (laptop en smartphones) op DHCP ingesteld. Netwerk-initialisatie gaat vlugger en ik heb meer controle over wat IP welk toestel is (en of dat naar buiten of binnen mag).

 

Ondertussen nog wat verder ge-experimenteerd en het lijkt te werken onder bepaalde omstigheden.

 

1) Ik heb alle cookies en historie verwijdert

2) tekencodering vast op UTF-8 gezet (wordt telkens opnieuw op automatisch gezet)

3) en bij "Web instellen"--> cookies instellingen: niet toegestaan

 

En totnutoe heb ik al een paar pagina's kunnen surfen zonder dat de boel reboot via de afstandsbediening van de TV.

 

Verder onderzoek blijkt dat de TV ALTIJD reboot wanneer ik TV-Sideview gebruik. Wanneer ik geen enkele keer de TV sideview app heb gebruikt dat lijkt het wel te werken. Maar wanneer ik eenmaal iets heb gedaan met sideview en ga daarna naar de webbrowser, dan reboot de TV ELKE KEER wanneer ik een URL wil invoeren (zelfs met de TV afstandsbediening). Eigenaardig genoeg werkt de TV-sideview-muispijl wel, de TV-sideview-afstandsbediening werkt ook maar wanneer ik het TV-sideview-toetsenbord oproep blijft de animatie even lopen waarna de Tv reboot. Zoals eerder vermeld, zelfs input met de TV afstandsbediening, crashed de TV. Dit gebeurt alleen met de webbrowser.

 

Ik dacht dat dit met de vorige firmware NIET het geval was.

 

Graag had ik terug willen downgraden. Hoe?

Of een degelijke antwoord dat to-the-point is?

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas lukt het niet om de toestellen te downgraden. We (Europa) moeten met zijn alle afwachten op een nieuwe firmware versie.

 

De problemen (vastlopen van de webbrouwser) met TV-Sideview ervaar ik hier gelukkig niet.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!