annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
The__Virus
Ontdekker

Ik vind het wel opvallend stil rondom problemen waar gebruikers elkaar niet kunnen helpen, maar waar inzet van Sony nodig is. Ik noem:

- Her-release van Android 6.0

- Spontane reboots

- Niet aan willen gaan

- Hangen van EPG

- Niet werkende DTS-passthrough door Mediatek firmware bug

 

En vul gerust aan! Ik hoor graag weer eens iets van Sony :).

 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Zal even aanvullen .

in linker hoek vlak wat afgebakend is wat een net iets andere kleur heeft .zowel bij youtube als bij netflix .Reboot en het is weg .Net het idee alsof de beeld in beeld afbakening te zien is .

Vervorming van de sony subwoofer . 

Regelmatig meldingen dat het eea gestopt is .

Reboot regelmatig 

Youtube wel geluid geen beeld 

hdmi ook zelfde wel geluid geen beeld . Zowel op mn shield tv als mijn kpn itv kasje 

Dan als ik mijn shield tv aanzet start de tv netjes op en geeft in het menu shieldtv aan .De keer erop start ik de shield op en doet de tv niets . dan moet de tv ook opgestart worden . Beide keren laatste de shield gebruikt . 

En bij alles als je hem dan opnieuw opstart dan werkt alles weer .

 

Al bij al als ik eerlijk ben paar maanden geleden werkte het beter als de laatste (6.0) en de laatste 5.1. 

 

Ik heb mijn kd x559305c nu vanaf juli 2015 en toh nog geen een keer een bugvrije tv gehad . En dat voor een tv die destijds een adviesprijs had van 3499 euro . Al bij al als ik alles geweten had van tevoren had ik een LG gekocht en een losse shieldtv .

mootje1965
Ontdekker

Hier precies hetzelfde als bovenstaande wordt steeds erger!!!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wellicht handig om het goed te structureren dan. Voorbeelden helpen Sony altijd en zo kun je inhoudelijk ook een reactie terug krijgen. 

 

De uitrol van 6.0 is gestopt, maar het is met bovenstaande info niet duidelijk op welke firmware je wél zit. 

Model vermelden, issues die je ervaart en je firmware. Dat helpt Sony met identificeren en herproduceren van de genoemde zaken. 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Vince zoals zijn antwoord is geeft hij aan op de zelfde firmware als ik te zitten android 6.01 laatste firmware van 22 feb .(3843) en de vorige 3533 was ook een en al probleem .Maar minder als met 3843 . Toen had ik geen subwoofer problemen en ook geen linker hoek waar het beeld een iets andere kleur had en omleind is .

 

Met 3533 had ik youtube problemen en soms HDMI problemen . Overigens beschreef ik het in mijn reactie duidelijk om welke firmwares het ging .

profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Na alle klachten hier, bij mij werkt het stabieler als tevoren. Ik heb één keer gehad dat hij uitging na drukken op de afstandsbediening, en nee het was niet de uit knop. Ik heb een 809c Dat zender blijft doorlopen bij de guide is prettig en zelfs de aangepaste geluidsbalk is prettig, hoewel ik vooraf dat te belachelijk vondt om te noemen als verbetering. Wat ik had gehoopt was timeshift wat hoort bij android tv 6

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Met mijn KD-55X8505c heb ik best vaak dat ik niets kan casten vanaf de tablet of telefoon, na reboot werkt het wel weer...

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ik heb hetzelfde euvel en het casten geeft een gelig beeld, heb verder geen
klachten.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ligt het niet aan de beeldinstelling van het casten dat het beeld gelig is, hier geen enkel probleem met casten of beeldinstellingen tijdens het casten vanaf de Z2 naar de X8509c.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Er is vandaag nieuwe Firmware uitgekomen voor enkele Andriod tv's 

 

https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00007821

 

Ook mijn tv had wat software problem. Ik hoop dat die nu zijn opgelost. 

ondervonden jullie ook problemen? werke waren dat en zijn ze nu weg? 

 

Mijn problemen

 

Random Reboots, soms met verlies van instellingen. Soms medere keren per dag.
2. IC+ modules worden miet meer herkent na een tijdje, zenders kunnen niet meer gedecodeerd worden. Alleen een fabrieks- reset helpt. 
3. Storing op de Digitale zenders. Ondanks dat het signaal goed is. ik ben daar  weken mee bezig geweest. Met internet en wifi. Is nu redelijk door een oude spitter zonder retour. daardoor werkt mijn interactieve TV niet meer en werkt Ziggo onbemand ook niet meer.  
4. Ziggo on demand starten zorgt voor het niet meer werken van de Ci+ module. Fabrieks- reset is dan nodig.
5. Vastlopen van Android en het spontaan afsluiten van applicaties. 
6. Overmatig clouding, ook zichtbaar in weergaves. 
7. Vlekken in het scherm. dat is zeer storend tijdens sportwedstrijden. 
8. Ziggo on demand werkt helemaal niet meer. 
9. De stem besturing optie werkt niet meer. 
10. Netflix en youtube zijn out of sync. 
11. alle zenders geven zwartbeeld zonder storingscode.