annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Voor de overige Android modellen komt de update naar Nougat later dit jaar uit.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Uit betrouwbare brom vernomen dat de oudere TV's het ook nog krijgen, maar dat dit pas einde van dit jaar (of begin volgend jaar) zal worden. Tegen die tijd is Android 8 al uit.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Typerend .Als ze geld binnen hebben zoek het maar uit .Inmiddels zit ik al 2 jaar te klooien met die tv .Mijn broer heb ik het afgeraden een Sony te kopen . Die heeft 2 weken geleden een samsung gekocht en heeft er al een shieldtv bij . Veel betere oplossing . Zelf als ik ooit een andere tv koop wordt het een LG .Rede we hebben hier een 4 jaar oude LG op de slaapkamer staan was gewoon goedkoop model .Krijgt toh nog steeds netjes updates . 

 

Ik ben die tv eigenlijk meer als zat . Is dat ik er destijds berg geld voor betaald heb Wij hebben de 55x9305c .Anders was hij al verdwenen .En niet om het geluid das echt prachtig .Niet voor het beeld das ook prima .Maar Een subwoofer die vervormd opstarten en het is weer even weg . Dan ARC -CEC wat nu pas prima werkt . Dan dit is gestopt dat is gestopt . Dan geen audio passtrue als je kodi gebruikt iets wat de shield wel doet . sterker nog waar exact dezelfde repo op de shield een uhd beeld geeft komt de zelfde repo op de sony niet verder dan 1080x1920 . Dan af en toe start die tv ineens opnieuw op . IPV er eens voor te zorgen dat die tvs fatsoenlijk werken .Kom je ivm een 2015 model achteraan in de rij .ALs sony beetje coulant was geweest hadden ze meteen tegelijk alle updates uitgevoerd ipv wacht nog maar . 

 

En heb ik er bergen met programmas opstaan .Nope 3 dingen kodi tunein en mxplayer pro. En aan de tv hangt een kpn itv shield onkyo versterker en een Phillps Blueray speler . 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik loop al 2 jaar niet te klooien. Hoop voor je dat je broer blij is met je advies, helaas heeft hij geen android tot zijn beschikking. En maar afwachten hoelang Samsung software ondersteuning blijft geven. Sony geeft nog steeds regelmatig update uit. Een update naar Android 7 (van Google) is toch iets anders dan een update voor verbeteringen. Moet wel zeggen nadat de update naar Android 7 voor de 2016/2017 modellen online is, is het nog nooit zo rustig geweest op de diverse fora's, Android 7 blijkt dus goed te werken.

 

Kan het "audio passtrue" probleem niet aan de applicatie van Kodi zelf ligggen?

 

Verdiep je eens in de HDMI problemen i.c.m. met verschillende merken, is meestal een goed huwelijk, omdat men zich niet of amper aan de HDMI standaard houden, zoizo hebben KPN en Philips hier een handje van.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Holy ****. Wouw. Dat zijn de antwoorden waar we wat aan hebben! Na dat ik eerst een paar minuten verbazing naar dit antwoordt heb gestaard. Heb ik mijn kin van de grond opgepakt en mijn mond weer gesloten. De ongeïnteresseerdheid druipt er vanaf. En dit is voor mij de druppel. Ik stop met Sony en jij mag dat op je naam zetten. Al 21 jaar koop ik elke 4 jaar een nieuwe Sony TV. En niet de instappers!! Nee. Het zijn altijd de toppers met de nieuwste snufjes. 21 jaar probleemloos en altijd super tevreden. 21 jaar heb ik al mijn familie en vrienden Sony aangesmeerd. 21 jaar!!! Maar nu niet meer. Sinds Android is het kommer en kwijl. Random restarts en crashes. Geluids uitval, crashende app's, niet opstarten!!, storingen . Etc. De updates maken het wel beter maar nog steeds zijn er problemen. Beeld kwaliteit!? Nee dat is prima. Zelfs superieur. Maar al die problemen er omheen halen me het bloed onder de nnagels vandaan. Dat is die TV waard, al die frustraties en ergenissen. Door heb ik geen 3700 euro voor betaald! Ik wil genieten! Niet ergeren! 

 

En jullie(Sony) zijn doof voor onze klachten en komen vervolgens met dit reacties!! 21 jaar . Het is genoeg geweest. @pa3eia . Ik hoop dat Sony Nederland jou net zo snel laat vallen als wij dat nu met Sony gaan doen. *******

 

 

<ongepaste uitdrukking verwijderd>

 

profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Hallo Alex,

 

Ik ben het met je eens. En een nogal een vreemd antwoord van @pa3eia.

 

Toch heb ik ook weinig tot geen problemen meer met mijn monitor. Ik post dan ook mijn problemen niet op dit forum. En als ik - net als anderen - geen meldingen meer posten kun je het idee hebben dat de TV het helemaal goed doet nu.

 

Ik heb op dit moment weinig tot geen problemen meer doordat

- ik nu opneem dmv de Ziggo mediabox. Deze heb ik aangeschaft, nadat na ,aankoop tv bleek dat opnemen toch niet werkte en dat heeft ook bijna een jaar geduurd totdat wel mogelijk was (maar dan alleen op dezelfde zender...)

- ik geen CI+ perikelen ervaar. Ik maak nu gebruik van de Ziggo mediabox. Deze zappt wel traag maar sneller dan de TV en is betrouwbaarder (..)

- De soundbar heb ik maar weer verkocht dus ook geen problemen meer met het geluid, dat gaat via de standaard speakertjes..

 

Nu ik de TV gebruik als 'domme' monitor heb ik weinig problemen. Het beeld had beter gekund. Die vage lichtvlekken bij donker beeld ben ik nu wel aan gewend. En aan de weigerende afstandsbediening en aan af-en-toe een reboot ben ik nu wel gewend.

 

Kortom prima apparaat! Alleen een beetje duur voor wat hij wel kan.en niet helemaal waar ik hem voor gekocht had.

profile.country.NL.title
frank_l_68
Lid

Ik ben het eens dat het antwoord niet bijster nuttig was. Ik word ook een beetje verdrietig van het continu aangeven dat er ook beste andere merken zijn met televisies die niet goed zijn...


Ik weet niet of ik termen als "******" helemaal op zijn plek vind (sterker nog: ik denk dat dit een stap te ver gaat).


Ik geloof direct dat de TV prima functioneert als (heeeeele dure) monitor. Maar dit was precies niet de reden waarom ik de TV gekocht heb.


Volgende week komt MediaMarkt langs en hoop dat ik mijn geld terug krijg. Nieuwe televisie zal geen Android TV zijn. Problemen vind ik namelijk ook bij andere Android merken. Reacties bij andere merken vanuit het bedrijf zelf zijn overigens wel wat constructiever van aard.

 

 

< uitdrukking verborgen conform voorgaande post >

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Inderdaad een wat bot antwoord, ik zelf heb de laatste maanden, sinds a6 weinig problemen, alleen af en toe een automatische herstart. Ik houd deze 2015 aan en tzt, 2 a 3 jaar,  denk ik aan OLED, de prijzen zullen dan ook wat gezakt zijn, en de kinderziektes wellicht ook. Of het een Sony wordt, geen idee maar het is geen vanzelfsprekendheid meer.    

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Ja alles ligt aan kodi .Kom op zeg .Ik beschrijf als het goed is in het verhaal dat ik 2x exact dezelfde repo heb geinstalleerd .Zowel op mijn shieldtv als op de sony .Op de shield werkt het als een zonnetje .Bij scherminstellingen staat hij op UHD en op de sony 1080x1920 dat is niet te veranderen bij de sony .Dan audio passtrue werkt op de shield perfect .Niet in te stellen op de sony kd-55x9305C .

 

Verder weet ik niet wat jij voor een wonder tv hebt .Maar de mijne waar alleen kodi opstaat en tunein .Werkt al vanaf dag een klote .Ik snap best dat een nieuw besturing systeem nog wat bugs heeft .Maar 2 jaar nog bugs das voor mij onbegrijpenlijk zeker voor een tv die destijds 3499 als prijs had mag je verwachten dat die goed ondersteund wordt en blijft zeker gezien de brakke software zeker .

 

Wat heb ik zoal gehad .Div apps geven nog steeds aan gestopt .Vanavond was het netflix gestopt google play service gestopt .Vervormen van de sony subwoofer .In het begin het bijna niet kunnen connecten van die subwoofer .Hangen blijven van de tv .Restarts dan rechts boven bij netflix en youtube kleurverschil net alsof daar de pic in pic hoort te staan .Bijde progjes opnieuw opstarten en het is weg . Dan ineens een lijn in mn beeld na opstarten wis het weg . 

 

En je reactie op phillps .Sorry maar het enige apparaat wat die sony goed bediende was juist mijn phillps bluray speler hij ziet hem zelf in de bravia instellingen .Ik ben bang pa3eia dat jij het een beetje eenzijdig inziet . En wat betreft mijn broer die mist niets heeft een shield tv kastje aan zn samsung tv hangen .En laat dat nu als een zonnetje werken .Mijn bedoeling was een tv zonder kastjes oid .Nu hangt er weer een shieldtv aan .Ik weet wel dat mocht android 7 de laatste versie zijn voor mijn TV het nooit en nimmer meer een Sony wordt .Zeker gezien de ervaringen die ik de afgelopen 2 jaar heb . 2 jaar brakke software en beetje als testcase spelen en dan bedankt worden . Maar goed jij hebt echt een wonder sony tv en ik en die andere wij doen alles fout .

 

Om je een idee te geven .Ik installeer al jaren andere roms op telefoons tablets enz .Ik heb vroeger vanalles gedaan om alternatieve software op dreamboxen enz te krijgen en evt te schrijven . Dus ik ben geen persoon die niet weet van hoe en wat .Ik vind het best jammer want als het geluid goed werkt dan is er in mijn ogen geen beter tv qua geluid als de kd x 9305c zeker niet als je de bijpassende sub erbij hebt .En qua beeld ook geen klagen . Maar dat android is een ramp .Al blijf ik et raar vinden dat het op 4 shieldboxen 2x mij en 2x broer . Zonder enig probleem werkt .Mijn idee zit het in het beperkte geheugen en de mtk soc van de tv samen met slecht geheugen management .Veel anders kan ik er niet van maken 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Op deze website staat wat meer info over komende update's, wellicht interresant.