annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb hier voor een serie opname standaard 10 minuten aan het begin en 10 minuten aan het einde ingesteld, de ervaring is dat dit ruim voldoende blijkt te zijn.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
GuiltyNL
Lid


@pa3eia  schreef:

Heb hier voor een serie opname standaard 10 minuten aan het begin en 10 minuten aan het einde ingesteld, de ervaring is dat dit ruim voldoende blijkt te zijn.

 

 

73's

 


Ja dat snap ik inderdaad, maar hoe toont de opname dan vervolgens? Ik bedoel, welke naam wordt er aan die opname gegeven? En welke naam heeft de timer zelf?

profile.country.NL.title
frank_l_68
Lid

Dat is inderdaad een probleem. Bij het terugkijken zie je niet de titel van het programma. Ander probleem: dit werkt alleen als de tijden iedere keer ongeveer hetzelfde zijn. In de praktijk zit er bij sommige programma's wat meer variatie. Veel HDD-recorders hebben deze functionaliteit wel. Geldt ook voor de ZIGGO box. De vraag is daarmee vrij logisch. Het antwoord volgens mij ook: het kan niet. Scheelt uitzoekwerk.

profile.country.NL.title
GuiltyNL
Lid


@frank_l_68  schreef:

Dat is inderdaad een probleem. Bij het terugkijken zie je niet de titel van het programma. Ander probleem: dit werkt alleen als de tijden iedere keer ongeveer hetzelfde zijn. In de praktijk zit er bij sommige programma's wat meer variatie. Veel HDD-recorders hebben deze functionaliteit wel. Geldt ook voor de ZIGGO box. De vraag is daarmee vrij logisch. Het antwoord volgens mij ook: het kan niet. Scheelt uitzoekwerk.


Dat is wel de druppel moet ik zeggen. Erg spijtig, maar alles is te prematuur om het te gebruiken.

 

Ik ben bezig om mijn TV te retourneren. Zonde, de TV is mooi. Maar hij voldoet gewoonweg niet.

 

Voorlopig weer terug naar mijn (goed) werkende oplossing met Mediaportal en twee tuners. Waar overigens card-sharing in mogelijk is (maar dat gebruik ik niet).

Android TV heeft nog een lange weg te gaan, maar volgens mij ligt de focus daar niet op Live TV en de PVR mogelijkheden, zonde aangezien we het hier over een TV hebben. :wink: Ik heb de presentaties van Android TV 8 en Android TV 9 bekeken, maar ook daar wordt niets genoemd over nieuwe functionaliteiten voor Live-TV en PVR (videorecorder).

 

Voor mensen die in de toekomst Googlen op de functionaliteit van Android TV 7 en dezelfde vragen als ik hebben:

 

  1. Timeshifting: werkt niet. Je kunt niet pauzeren, je kunt niet terugspoelen. De gegeven workaround is voor mij geen oplossing (live TV op gaan nemen, live TV stoppen, naar de opname gaan de opname bekijken en na het kijken de opname weggooien). Ook de stopknop bij Live-TV werkt niet. Je kunt Live-TV niet stoppen. Wil je Live-TV stoppen? Dan moet je een andere app openen om dat voor elkaar te krijgen, anders blijft Live-TV gewoon doordraaien.
  2. Dual Tuner: werkt niet. Door coderingsbeperkingen (Ziggo in mijn geval) kun je maar 1 gecodeerd kanaal tegelijkertijd kijken of opnemen. Neem je een gecodeerd kanaal op? Dan kun je alleen maar NPO1, 2 of 3 kijken met je 2e tuner. Andersom hetzelfde: kijk je naar een gecodeerd kanaal (commerciele zender)? Dan kun je daarnaast alleen NPO1, 2 of 3 opnemen. Andere zenders kunnen dan niet opgenomen worden.
  3. Picture in Picture: om dezelfde coderingsbeperkingen eigenlijk niet te gebruiken.
  4. Opnemen: terugkerende (serie/series) opnames worden NIET ondersteund. Je kunt wel een terugkerende opname inplannen, maar dat is nogal een beperkte optie waarbij je kunt zeggen hoe laat en hoe vaak er iets opgenomen moet worden, dit is niet gekoppeld aan je TV-gids en dus maar zeer beperkt te gebruiken. Opnames komen vervolgens niet onder de juiste naam in de opnamelijst te staan. Je kunt niet op laten nemen door de naam van het programma in de gaten te laten houden. Kodi en Mediaportal ondersteunen bijvoorbeeld de mogelijkheid om een bepaald programma in de programmering te zetten en je kunt dan zeggen dat dat op elk tijdstip en elke zender mag. Makkelijk als je ook een herhaling mee zou willen pakken of ook opnames van dat programma op andere zenders mee wilt nemen (wij nemen veel voor de kinderen op en dat werkt briljant).
  5. Gelijktijdig opnemen: mijn TV (KLD-55AF8) vertikte het om op twee tuners tegelijkertijd op te nemen, ook ongecodeerde zenders. Het bleek beperkt tot 1 kanaal opnemen, 2 kanalen tegelijkertijd opnemen lijkt niet te werken, ook niet voor ongecodeerde zenders.
profile.country.NL.title
frank_l_68
Lid

Logische stap. Toen ik de tv kocht zou er nog veel functionaliteit bijkomen in nieuwere releases. Achteraf zou ik hem ook niet gekocht hebben. Wat betreft je google-suggestie. Volgens mij handiger om uberhaupt niet naar een Android TV te zoeken.

mbj.blom
Ontdekker

Stoppen mailen aub.

Met vriendelijke groeten
Martin Blom
profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Ik heb nu 3  jaar een Sony Android tv een 55x9305C destijds een tv van 3499 euro qua geluid zul je geen betere vinden .Maar de software sinds Android 7 erop staat op vervormen subwoofer na prima .Maar daarvoor een en al bugs en ellende .En als je dan maanden gewacht hebt omdat je gewoonweg weet het zit hem in de software dan bel je op of na hand van reactie hier nemen ze contact op om je te vertellen je garantie is verlopen zoek het maar uit . Mijn volgende tv wordt een LG onze uit 2013 budget slaap kamer tv krijgt nog steeds regelmatig updates en nooit problemen.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Het gaat nog verder als jij beschrijft . Kijk eens bv wat voor resolutie je kodi heeft op he UHD tv .Juist 1080x1920 . Ook problemen met geluid doorgave . En een losse kodi installeren geeft het zelfde resultaat . Mijn vermoeden de zwakke MTK soc . Dan een smipel xiaomi mbox3(55 euro) heeft al android 8tv en wel uhd doorgifte Met kodi . Shield tv (ook 2015) heeft sinds kort ook Android 8tv en ook 2160x 3840 en doorgifte geluid in div formaten met kodi . Aan mn onkyo reciever ligt het dus niet . Ik weet niet hoe het bij andere merken tv's is . Een van de redenen dat ik die tv kocht was juist dat hij kodi ondersteunde en ik dus geen losse kasjes nodig had . Na 2 maanden destijds spelen op die tv toch maar een shieldtv aangeschaft . 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Op Android TV kun je naar mijn mening beter SPMC pakken ipv Kodi. SPMC is geoptimaliseerd juist voor Android TV. 
Kodi zelf niet. 

 

De resolutie waar Kodi of SPMC op staat, maakt niet uit. Dat is puur de skin van de applicatie. 
Zodra je video opstart, schakelt de resolutie over naar de video die je afspeelt. 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Hele rare wil .Ik heb 2x een shieldtv en dan mn 55x9305c tv .Ik zet op alle 3 de zelfde kodi repo .Op de 2 shield tv geeft hij uhd aan .En op de tv geeft hij de HD waardes aan en deze kun je ook niet veranderen . Bij beide shield tv wel . Ook op de Mibox3 geeft hij UHD aan en kun je deze instellingen veranderen .Zo ook met het geluid passtru werkt wel op beide shields niet op de tv . En ik heb in het verleden verschillende repos gebruikt . Wat je zegt dat hij wel uhd doorgeeft op de tv weet ik niet eerlijk gezegd . Spmc heb ik ook nog niet gebruikt want kodi werkt voor de rest prima op mn tv .