annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
amrnld
Lid

Interressant.. Ik krijg van Sony een link om een recentie te schrijven over mijn KD-65x8505C. Dus ik schrijf op wat er goed en slecht is.. en je raad het al.. de recentie is .... afgewezen.

 

Het is dus duidelijk hoe Sony over de consument denkt. Ik overweeg een te kijken wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen. Eventueel juridisch..

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@vincentzijderveld en @Basshoven

Mijn ervaring met de door jullie bovengenoemde punten:

 

  • info bar blijft staan bij het zappen
    - Geen enkel probleem mee, duurt wel enkele seconden langer als de zender een Hbb-TV signaal meestuurd.
  • zappen is enorm traag, soms kan je 5 seconden niet eens over switchen
    - Het zappen duurt hier hooguit 4 sec, zie wel als je "channel up" dat het toestel 1 a 2 second later reageert.
  • 3d functie werkt vaak niet of is niet beschikbaar.
     - Nog geen enkele ervaring mee, wordt de 3D functie wel in het digitale signaal meegezonden op dat moment?
  • bij het zappen krijg ik soms Zender installatie te zien en blijft deze hangen
    - Gebeurd hier ook wel eens, door "channel Up of Down" te gebruiken is het probleem opgelost.
  • HD opname functie is er niet
    - Is hier ook een groot gemis, hopelijk voor het eind van het jaar is het wel mogelijk.
  • PIP is nog niet beschikbaar
    - Zou eerlijk gezegd niet weten waarvoor functie een meerwaarde voor me kan betekenen.
  • Guide is super traag en loopt vast als je er snel door heen scrolt
    - Ervaar het niet dat de Guide traag is, het de afgelopen maanden wat ik kan herinneren nog geen enkele vast loper gehad. al mis ik wel de rode en groene toets om een pagina door te scrollen.
  • verbinding tussen telefoon en tv is vaak na paar minuten weer verbroken
    - Een BlueTooth of WiFi- Direct of Cast verbinding?
  • in de programma gids aanvinken zodat de tv naar de zender gaat als programma begint
    - Is hier ook een groot gemis, mogelijk komt deze functie erin met de uitbreiding aan het einde van het jaar.
  • het geluid valt regelmatig weg
    - Wordt de digtale audio instelling "auto 2" gebruikt?

 

Wat betreft het CI+ probleem,

Wat ik heel vreemd vind is dat ik hier geen enkele last van heeft gehad met de orginele CI+ Module van UPC. De problemen die er waren zaten allemaal op het "oude" Ziggo netwerk, mijn gedacht erover is dat dit te maken heeft met de configuratie van het Ziggo Digitale Netwerk, heb nergens in de Europese Community problemen tegengekomen van gelijke aard, het "oude" Ziggo digitale netwerk is ook anders geconfigureerd blijkt de laatste jaren t.o.v. de Europese Digitale netwerken. Mogelijk heeft het te maken met de Interactieve TV toepassing i.c.m. de CI+ 1.3 module. Hier op het "oude" UPC digitale netwerk is de Hbb-TV toepassing actief. Weet niet of dat de ITV toepassing ook per zender is uit te schakelen, wat wel met de Hbb-TV toepassing mogelijk is. Misschien heeft de ITV toepassing wel in vloed op alle de andere problemen die bij jullie voordoen en hier niet.

 

Ik voel me ook niet aangevallen, probeer ook de problemen die voordoen op te lossen of in kaart te brengen.

 

Wat mij verbaast is dat buiten Europa de HDD opname al wel actief is, daar draaien de toestel al op 5.1.1.

 

 

73's 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Dat verbaast mij ook, maar Sony heeft duidelijk gemaakt dat voor de Benelux eerst die CI+ update uit zou moeten komen (eind augustus dus) en dat daarna dan die 5.1.1 Android update volgt eind September.

 

Verder merk ik zelf ook vaker met mijn STR-DN1060 receiver dat ik soms de hele receiver uit moet trekken (na nachtje standby) omdat ie opeens niet meer reageert (zelfs aan/uit knop niet) (dit was voorheen nooit een probleem met de W905A tv). Volgens mij zit er nog ergens een bug mbt HDMI sync bij die TV's. Het traag zappen vind ik wel meevallen overigens, met de meeste Decoders duurt het nog langer.

 

Heel soms heb ik ook nog wel eens dat 5.1 geluid (Dolby) vanaf Ziggo Digitaal het geluid naar de receiver even wegvalt en dan weer meteen terug is (en dat blijft ie dan doen vanaf het moment dat dat begint). Wat me opvalt is dat dat opgelost kan worden door even naar een app te switchen van de TV en dan weer terug naar Digitale TV.

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

je geeft een paar work arounds op. Ik moet toch gewoon kunnen zappen zonder dat deze 10-20 seconden blijft hangen?

Met mijn humax box gaat het zappen sneller en kan je ook de info bar sneller zien met alle info over het kanaal.

5 seconden per zender of meer is te traag, ook als je een nummer wilt intoetsen reageert de tv erg slecht.

 

de verbinding met de telefoon is degene die ik op zet als ik nfc aanklik. Zal waarschijnlijk bluetooth zijn. Deze is redelijk slecht.

 

de 3d functie kan je vanuit action menu aanzetten. Vaak zet het toestel het beeld dan niet om en moet je paar keer aanklikken of even tussen apps heen en weer klikken. Bijvoorbeeld bij youtube.

In programma's als kodi of andere apps is de functie gewoon helemaal weg. Weet niet of dat zou moeten werken en heb nu via omweg het soms voor elkaar om een 3d film te kijken. 

 

 

Maar waar het mij vooral omgaat is dat het zo onduidelijk blijft vanuit Sony. Helaas kan ik het toestel niet meer terug brengen omdat ik hem al 2 maanden heb, anders had ik het zeker gedaan en afgewacht op een stabiele televisie. Vandaag opende ik een app en de TV app crashte. 

profile.country.NL.title
cycleo
Ontdekker

Het probleem met Bravia SYNC herken ik: Meestal doet hij het hier goed, en gaat de versterker mee aan/uit met de tv (DN1050, KDL-43W800). Zo af en toe gaat echter opeens de tv aan, net als de versterker uit gaat, of gaat juist de versterker niet mee aan.

 

 

Het reboot probleem is hier met de update van eind augustus nog niet opgelost. Ik vermoed dat het opgelost is voor de kabelaars (ik zie namelijk veel mensen waarbij het opgelost lijkt te zijn), maar hier (CanalPlus, dus via de schotel) heb ik nog regelmatig last van een herstart. Erg irritant.

niek1978
Lid

Hallo 73s,

Buitenland draait op 5.1.1?
Je zegt dat daar usb recording wel mogelijk is?
Zijn daar bekende andere zaken ook gefixt zoals:

- vage hdmi problemen
- PIP
- bravia sync issues
- 5.1 pass trough via apps als netflix en kodi
- ???

 

Na de CI+ update krijg ik soms ook de melding van zender installatie.

ITV werkt (rode knop) bij mij niet. Geef aan dat ik met rode knop naar ziggo
on demand kan, maar hij laadt niet in als ik de rode knop gebruik.

En ja ik zit op het (oude) ziggo netwerk.

Wat gaat Sony doen aangezien we al ruime tijd beta-testers zijn ?
Ik vind het geweldig dat je eindeloos geduldig iedereen probeert te helpen,
maar wat is het standpunt van sony hierin en waar kunnen we daarvoor zijn?

Het minimale is dat ze alle beloofde (geadverteerde) functionaliteiten op
orde hebben draaiende op een stabiel platform.
En dan gaat pas de normale gebruikstermijn in neem ik aan.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@vincentzijderveld

20 a 30 sec vertraging tijdens het zappen heb ik nog nooit meegemaakt, hier max. 5 sec.

 

De 3D toepassing ga ik in de toekomst wel eens uitproberen, eerst IFA 2015 en dan moet de X8509c vrij zijn. :thumbsup:

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@niek1978

 

Wil je eens op onderzoek uitgaan om de ITV toepassing is uit te schakelen???

Zoja, heb je ook geen last meer van de irritante ondemand melding.

Ben benieuwd.

 

Wij (NLers) zijn niet alleen die probleempjes hebben met de AndroidTV's. ook voor Sony BeNeLux is het een dagelijks "Hot Item".

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jph-nl
Ontdekker

Ik loop op mijn 43X8309c aan tegen een probleem met de weergave van films.

Vanaf mijn Synology stream ik films naar de tv (meestal mp4). Bij speelfilms met een zwarte balk boven en onder wordt de film naar volledig scherm geschaald (en dat ziet er niet uit). Via de beeldscherminstellingen is het mij niet gelukt om dat beter te krijgen. Dat lukt wel met een reguliere tv-uitzending. Dan kan dat gewoon mbv de afstandsbediening.

Iemand een tip waar ik het schalen van beeldscherm kan vinden?

Dogan1982
Lid

@pa3eia

Er zijn heel wat problemen opgenoemd. Laten we gewoon eerlijk zijn; deze tv's zijn niet Sony waardig. 

In de specificaties op de site staat dat usb-opnemen mogelijk is. Ook wat betreft gebruiksvriendelijkheid zijn er heel wat gebreken die op televisies als standaard functionaliteit worden beschouwd.. Dit zijn onder andere:

 - Guide: geen timer kunnen zetten op een programma; geen optie om naar de volgende pagina te gaan.

 - Zappen is extreem langzaam

 - Infobalk blijft staan. 

 - Er wordt geadverteerd dat je erop zou moeten kunnen gamen. Heb er twee uit de store geprobeerd, maar de tv is hier niet kractig genoeg voor. 

 - Apps uit de sony select werken niet allemaal. 

 - Het lukt mij niet om een audio-signaal (analoog) naar mijn speakers te sturen.

 - Waarom kan ik er niet voor kiezen om direct bij het opstarten tv te kijken ipv het homescherm

 - Wellicht iets waar Sony niets aan kan doen, maar nuttige apps zijn nog schaars.

 - Het is mij nog niet gelukt om de laatste update te installeren. Heb inmiddels al 4 usb sticks geprobeerd. Verschillende format geprobeerd, Fat, fat32. Meerdere keren de firmware gedownload.. maar iedere keer blijf ik de melding krijgen dat het niet mogelijk is om vanaf deze usb de update uit te voeren. Ik krijg het niet voor elkaar ( met een technisch it achtergrond.) Zijn er specs voor een usb-stick waarmee het wel moet werken??

 

Is het nu allemaal nu slecht? Nee, dat is het niet.. Ik heb mooi beeld, tv-sideview werkt goed.. Tv zelf ziet er ook gewoon mooi uit. Maar kom toch op mijn punt dat deze tv qua gebruiksvriendelijkheid en beleving toch te wensen overlaat..