annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Ook al ben ik het voornamelijk met je eens, vind ik je stelling dat het bij Ziggo ligt niet juist.

Alle Sony TV's t/m 2014 (en die geen AndroidTV draaien) werken prima, het is puur bij deze toestellen met AndroidTV dat het constant problemen geeft, die bal ligt wat mij betreft dus bij Sony en niet bij Ziggo. Overigens over een Digitale TV standaard kun je in Europa ook niet echt meer spreken :tongue:

 

Sinds de handmatige update voor NL, werkt alles gelukkig al iets beter, maar ik ben ook totaal niet te spreken over het feit dat:

 

1. Bij het kijken van Digitale TV (Ziggo) en het gebruik van een HDMI receiver (ARC), valt om de zoveel tijd het geluid even weg, dit blijft doorgaan tot men kanaal wisselt. Dan duurt het weer een tijdje en dan is het probleem weer terug.
2. Als de TV voor de eerste keer opstart is ie super snel, maar na een nacht standby is de TV opeens super traag (menu, apps, tv). De enige manier om die traagheid nu op te lossen is reboot.
3. Wisselen tussen HDMI poorten van een verbonden HDMI receiver (Sony STR-DN1060 bijv) geeft problemen, soms hangt de receiver compleet na een nacht standby, soms wisselt ie niet juist naar het goede HDMI kanaal. Dit hele probleem is er niet wanneer ik een 2013/2014 Sony TV model aansluit, het ligt dus duidelijk aan deze TV's.
 
Ik kan alleen maar hopen dat dit met de 'grote update' eind september allemaal aangepakt word, zo niet dan vind ik het echt heel erg jammer dat zo'n dure TV (X85C 65") zo slecht functioneerd.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@tcviper

 

Door geheel Europa kom ik geen reboot tegen, behalve weereens op "oud" Ziggo, de laatste update is speciaal voor de abonnees van "oud" Ziggo gemaakt, is nergens voor de rest uitgerold.

Kijk eens welke problemen de laatste jaren op dat Digitale Netwerk allemaal voordoen, en niet alleen met de Sony Bravia's, zijn alle merken die met grote regelmaat daar problemen hebben.

 

Met de snelheid heb ik geen enkel probleem, met o.a. dank aan XDA en start mij X8509c op d.m.v. de TV Toets en niet met de groene toets.

 

Ja ook hier zijn er nog regelmatig problemen met wisselen tussen de HDMI poorten, waarschijnlijk wordt dit eerdaags opgelost.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Ik heb nogmaals met alle oudere modellen nooit problemen gehad en vrienden die een Samsung of LG hebben, hebben nog nooit nergens last van gehad bij Ziggo, dus. Maar goed, meningen verschillen daarover blijkbaar en dat mag :slight_smile:

 

Zojuist sprong de TV bij volume omhoog gewoon in een spontane reboot weer (PS4 HDMI), dus ik blijf erbij dat de TV's ontzettend buggy zijn 😞 Wat ik erg jammer vind.

momoski
Ontdekker

k heb mijn tv na 3 dagen ingeruild voor een Samsung JU7000 serie. In die periode kwam ik al op dit forum terecht en ben deze dan ook blijven volgen. Ik blijf me verbazen over de ellende met dit toestel bij anderen. Ik heb overigens gewoon Ziggo (oud-ziggo, zoals sommigen zeggen) en ik heb geen enkel probleem met digitale tv met de Samsung. Met mijn nieuwe toestel heb interactieve tv, surround geluid bij webdiensten zoals Netflix,nog nooit een reboot gehad en een harde schijf aangesloten waarmee ik gewoon timeshift en opname functionaliteit heb. Oh ja, binnen no-time is de tv gereboot (dit kan zelfs nog sneller met instant aan) en zapsnelheid e.d. is goed. Alle ellende met de 850 toestellen is toch echt aan het toestel zelf te wijten. Sony heeft heel slecht gehandeld door met een onafgemaakt product te komen.

 
Wat ik me nog wel afvraag, ligt het nou aan Android TV of aan de tv zelf. Hoe zit het bijvoorbeeld met de AndroidTV implementatie op de Philips TV. Misschien is Android TV wel de boosdoener en moet daar gewoon zsm afscheid van genomen worden net als de Glass en andere uitprobeer producten van Google.
profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Zowel de Philips als Sony TV's met AndroidTV hebben hier last van omdat ze gewoon te zwakke CPU's gebruiken en het niet goed optimised is. Als je bijvoorbeeld de nVidia Shield of Nexus Player pakt die werken Super snel en heel stabiel. Hopelijk zal de 'big update' van eind september dit alles eindelijk oplossen, zo niet, dan zie ik het somber in helaas 😞

 

AndroidTV is zeker niks mis mee in ieder geval. Sony had gewoon meer met 'field testers' moeten werken om thuis gebruik situaties beter in te kunnen schatten en feedback te krijgen.

Ron-70
Ontdekker

@momoski 

 

Kudos!! mijn tv heb ik helaas te lang om te rulen voor de Samsung JU7000 serie :slight_frown:

Ik had nog hoop dat het snel goed zou komen....

Ron-70
Ontdekker

@pa3eia

 

Het reboot probleem is een maar een klein deel van mijn terleurstelling.

 

  "We wachten rustig af wat we voor update's voor het einde van het jaar nog allemaal krijgen."

Of het de normaalste zaak van de wereld is?

Ik weet niet, maar als ik een TV van €1900,- koop verwacht ik dat hij het gewoon goed doet en de functionaliteit heeft die op de productinfo staat vermeld en niet maanden moet wacht op update's.

Maar ja wie ben ik.

 

amrnld
Lid

Ik deel je gevoel.. Die van mij WAS 2999,-   (en nu opeens, na 2 maanden 2699 Daar wordt ik ook niet blij van). Zeker omdat het toeste gewoon NIET doet wat het moet doen en niet functioneerd zoals het geadverteerd is.

Bij mij is het inmiddels alweer 3 x gecrashed. 1 x op programmaselectie via de EPG, 1 x tijdens het terugschakelen van weergave content van een NAS naar TV en 1 zonder enige reden (denk ik).  Wel beter dan 2 tot 3 x per avond.

 

Ik heb het toestel ook al te lang omdat ik (blijkbaar onterecht) vertrouwen had dat e.e.a. snel opgelost zou worden. 

Nu begin ik me zorgen te maken dat de End of Life en Ed of Support wel eens in zouden kunnen komens terwijl de software gewoon nog niet klaar is.

 

Maar aan de andere kant, Beeldkwaliteit blijft in mijn ogen wel geweldig. Het toestel is wel goed, de software is gewoon slecht.

In het ergste geval een nieuw moederbord met de gewone "SonyOS" een oplossing? 

profile.country.NL.title
cycleo
Ontdekker

Beeld is inderdaad fantastisch, maar geef het wat tijd tot de volgende update. Het is frustrerend, dat ervaar ik zeker ook zo, maar ik denk niet dat de software end-of-life is. Ik verwacht dat Sony zijn support wel op Android TV blijft zetten, omdat ze hier voorlopig nog wel even mee door willen.

niek1978
Lid

Ik hoop ook dat de volgende update de beloofde oplossingen brengt.


De laatste update (via usb) heeft nog steeds niet geleid tot een stabiele CAM-module (oud ziggo netwerk).

Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik op een zender aan het kijken ben en het beeld op zwart gaat.


Als ik een tijd wacht komt de infobalk met even geduld, module verwijderd, module geïnstalleerd en dan heb ik pas weer beeld.


Als androidtv 5.1 hetzelfde buggy is ga ik misschien serieuzere stappen ondernemen richting Sony.

Je kunt een mooi panel produceren met goed beeld en kleuren, maar als het beeld op zwart gaat heb je daar niet veel aan.


Even geduld nog en laten we hopen dat 5.1 brengt wat men beloofd……