annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dynamische achtergrond verlichting X8507C

tdw1989
Ontdekker

Dynamische achtergrond verlichting X8507C

Hallo allen,

 

Sinds twee maanden ben ik in het bezit van de 55X8507C en heb ik twee problemen, ik zal hier twee aparte berichten voor aanmaken.

 

Het grootste probleem is het volgende:

 

De achtergrondverlichting past zich dynamisch aan aan de beeldinhoud en dat zie je duidelijk gebeuren in donkere beelden. Zodra er een helder element verschijnt, verliest het zwart een deel van zijn impact. Dat is vooral erg irritant omdat ook ondertitels dit effect triggeren. 

 

Dus vooral bij donkeren films en series met ondertiteling heb je constant dat het beeld flikkerd, heel vervelend, is er een instelling dat je dit kan aanpassen, of kan dit in een update gefixed worden?

 

Groeten,

 

Thomas

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @tdw1989,

 

Standaar staat de instelling aan voor de lichtsensor. Die past de helderheid aan afhankelijk van de omgevingsverlichting. En de instelling Dynamic Backlight Control kun je uitschakelen. Ik denk dat deze twee instellingen je irritaties verkleinen als je ze aanpast. 

tdw1989
Ontdekker

@Vinc_E

 

Bedankt voor je snelle reactie, ik ga er vanavond direct naar kijken en zal hier laten weten of het verbeterd is.

 

gr

 

Thomas

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

Heet deze instelling op de KDL43-W809C ook "Dynamic Backlight Control", of heet dat op dit toestel "Geavanceerde Contrast Optimalisatie"? Omdat ik "DBC" nergens kan vinden bij de instellingen.

Ik heb mijn TV ingesteld via calibratiegegevens op het internet en daar gaf men aan dat "GCO" op laag moet staan en ik bemerk inderdaad ook regelmatig, dat het beeld lichter en donkerder wordt bij bepaalde (donkere) scenes.

tdw1989
Ontdekker

Hoi @Vinc_E,

 

Omgevingsverlichting heb ik uitgezet, maar kan de instellingen voor Dynamic backligh control niet vinden, waar kan ik dit instellen?

 

Ik vind het nu wel erg storend. Zijn hier niet veel mee klachten over?

 

Groeten,

 

Thomas

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

 

Wat je nu ergert, is denk ik meer een eigenschap van edge led. 

Je hebt een vrij grote beeldmaat, maar nog steeds met frame dimming. Dus alleen led verlichting aan de randen van het scherm. Hierdoor is het niet mogelijk om op veel zones tegelijk goed te dimmen. Dit merk je met duistere scenes, vooral met witte ondertitels. 

 

Hier zijn niet veel klachten over, omdat er ook modellen verkocht worden die beter kunnen dimmen. Of die volledige LED achtergrond verlichting hebben. 

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Ik heb geprobeerd om het probleem van de topicstarter te reproduceren, maar met geen mogelijkheid kan ik dit probleem opwekken.

Eveneens heb ik de 55" versie van het toestel.

 

Verder heb ik alle "beeldverbeteraars" uit staan en alleen de zwartwaarden iets teruggezet.

Android killed Sony tv.