annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-43W808C legt internet plat

TomP83
Ontdekker

KDL-43W808C legt internet plat

Heb sinds februari KDL-43W808C en ben er heel tevreden van.

Echter sinds kort val ik heel vaak zonder internet. Nader onderzoek legt deze oorzaak bij mijn TV. Deze blijft pingen naar m'n Telenet router om een IP te verkrijgen. Reset uitgevoerd van de TV, 4 dagen gewerkt en nu weer miserie.

Als alternatief dan maar wifi aansluiting ingesteld ipv kabel aansluiting. Momenteel lijkt dit te werken.

 

Nu ben ik dus op zoek naar de reden van dit probleem via kabel. Wat is de oplossing? Suggesties? En nee, geen reset.

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Thuis netwerk probleem, de W808c voorzien van een vast ip-adres.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
TomP83
Ontdekker

dat heb ik uiteraard geprobeerd, dat is helaas geen oplossing.

 

Een vast IP resulteerde in "geen netwerk".

Er moet toch een reden zijn waarom dit probleem enkel en alleen optreedt met de TV? Daar moet toch een oplossing voor zijn?

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben het probleem nog nergens (de gehele EU) tegengekomen, dan is eerlijk gezegd mijn conclusie dat het helaas toch ergens in het thuisnetwerk ligt met betrekking op het ip-adres.

 

Maar...........

Firmware (v3323) geinstalleerd?

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
TomP83
Ontdekker

Een probleem met m'n thuisnetwerk zou toch eerder vreemd zijn, want dan zouden al m'n andere apparaten ook deze problemen ondervinden.

v3323 is dat die laatste waar problemen mee zijn? Of is dat al een recentere?

Zou dat straks thuis eens moeten controleren.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Heb het idee dat Sony toestellen af en toe merkwaardig omgaan met internet. Hoewel dit wel heel extreem klinkt. 
Kan geen logische verklaring geven waarom alleen de TV niet werkt op een bekabelde verbinding. Dat zou feilloos moeten werken. 

 

Mogelijk is het toestel defect? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijf denken aan een IP-confict, kijk eens in de router welk mac-adres aan welk IP-adres gekoppeld is en welk IP-adres de W808c heeft. Eventueel het mac-adres van de W808c koppelen in de router aan een vast IP-adres.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
TomP83
Ontdekker

helaas ook geen IP conflict

Firmware versie is trouwens 3.317

profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Even een kick omdat ik hier ook weer last van heb.

 

Heb dit in het verleden een tijdje zeer regelmatig gehad, ook met mijn oude router. Ondertussen een nieuwe router gekocht (waarbij het ook tijdelijk gebeurde). Nu heeft het een hele poos prima gewerkt, maar sinds vanochtend (eergisteren de laatste update geinstalleerd, toeval?) ineens ook weer issues waarbij mijn hele internet eruit knalt als ik de TV (KDL-43W805C) aan de kabel hang (wifi lijkt geen enkel probleem te geven).

 

Ook geprobeerd met vaste ips, kijken naar conflicten, etc... Nooit echt een oplossing kunnen vinden (soms deed hij het gewoon opeens weer).

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook dan maar een dubbel post als antwoord:

 

Denk toch eerder aan een probleem in je thuisnetwerk.

Misschien ook eens een andere/nieuwe kabel uitproberen tussen de W805c en de nieuwe router.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!