annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tv springt naar HDMI 1 tijdens tv kijken/ switching to HDMI 1 while watching TV

biobak
Ontdekker

Tv springt naar HDMI 1 tijdens tv kijken/ switching to HDMI 1 while watching TV

FOR ENGLISH SEE BELOW

 

Hallo allen,

 

De laatste paar dagen heb ik last van het volgende probleem. Tijdens het tv kijken vanuit HDMI port 4 (ivm ARC) springt mijn tv met enige regelmaat naar HDMI 1. TV is een Sony KD498305C

 

Om het probleem op te lossen heb ik tevergeefs volgende acties ondernomen:

Kabel aan te sluiten op HDMI 1 ipv 4. Dan springt hij nog steeds naar HDMI 1 (uiteraard valt beeld eerst weg daarna komt ie weer terug).

HDMI kabel vervangen (probleem blijft zich voordoen)

Yamaha receiver vervangen (ook met mijn oude reciever blijft het probleem zich voordoen)

Ook tijdens netflixen of gamen (ps4) blijft het probleem zich voordoen (superirritant).

 

Zijn er ook andere mensen met dit probleem? Zo ja, iemand tips of oplossing?

 

Hello everybody,

 

I have the following problem. I have a Sony KD498305C tv. When I wacht tv or netflix my tv switches from HDMI4 (ARC) to HDMI 1. This is very annoying. I am using a Yamaha receiver with a PS4 and a sattelite TV connetced to it.

 

So I changed the HDMI cable. It didnt work

I installed my old receiver. It dind't work.

I used HDMI 1 in stead of HDMI 4. It still jumps to HDMI1 (wachting is interrupted by the changing)

It doesn't matter if I watch TV or netflix something else. The problem just occures. Not always, but often. 

 

Does anybody have a solution for this problem? 

 

 

 

4 ANTWOORDEN 4
Dan0sz
Ontdekker

Klinkt als een probleem in de connector. Blijkbaar ontstaat daar een signaal dat het 'apparaat' op HDMI1 actief wordt, waardoor de televisie getriggered wordt naar dat kanaal te switchen.

 

Je kan je Bravia Sync-functies uitzetten om te kijken of het probleem dan zich niet meer voordoet. Indien dat het oplost, kan het een HDMI-CEC (firmware) probleem zijn, of een hardware (de fysieke connector) probleem zijn.

biobak
Ontdekker

@Dan0sz Ja ik heb die Sync-functies helemaal uitgezet. Hij blijft gewoon switchen naar HDMI1.

 

Wat ook bijzonder is dat het niet altijd gebeurd, sommige avonden heb ik er helemaal geen last van, soms om de vijf minuten. 

 

Ja ik denk ook in de richting van een softwareprobleem (begon na de laatste update). Wellicht een defecte connector. 

Ik heb vandaag gebeld met de helpdesk. Ze kennen het probleem niet. Zij gaan mij vandaag terugmailen. 

Dan0sz
Ontdekker

Als je de HDMI-CEC (Bravia Sync) functies uitgezet hebt en het probleem blijft zich voordoen, durf ik voorzichtig te concluderen dat het inderdaad een software fout is.

biobak
Ontdekker

De service heeft het moederbord van de tv inmiddels vervangen. Ben benieuwd of het weer gaat gebeuren. Na een week nog niks gebeurd.