annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zit er een CI+ kaart in je toestel? Haal deze eruit tijdens de software update. 

 

En tsja, advies over een vergelijkbaar model. Er is niet echt een model wat je kunt vergelijken met de X85 met de beeldkwaliteit in die prijsklasse. 
Als beeldkwaliteit je niet uitmaakt, dan kan je een Samsung of Panasonic overwegen. 

 

5.1 zal volgende maand beschikbaar zijn, dus daar hoef je niet lang op te wachten. 
Als opnemen via een harddisk erg belangrijk is voor je, dan snap ik dat je worstelt met je keuze. Ik weet niet exact wanneer dat toegevoegd zal worden. Het komt wel nog dit jaar. 

Basshoven
Lid

Na de update om het uitvallen van de tv tegen te gaan heb ik heb de volgende problemen nog steeds met mijn Sony KDL-50W807c:

 

Info balk blijft staan.

Geluid valt steeds even weg.

Van programma schakelen duurt erg lang.

 

Nu heb ik de problemen van de info balk en traag zappen al eerder gelezen, maar het probleem met het geluid ben ik nog niet tegen gekomen.

Ben ik dan echt de enige?

 

Het probleem deed zich voor met de (Smit) CI+ module dus ik dacht dat het daar aan zou liggen.

Bij de Mediamarkt heb ik een ander merk module meegekregen om te testen, maar deze deed helemaal niets. 

Dus toen heb ik toch kabels gekocht om de boel via een decoder aan te sluiten, maar helaas het probleem blijft. 

 

Mijn opzet:

TV: Sony KDL-50W807c

5.1 dolby: LG HHX 551

Decoder: Samsung SMT-C7140

 

De dolby set is met een hdmi en optical kabel aagesloten op de tv.

Van de decoder loopt er een hdmi naar de tv.

 

Mijn provider is ziggo en heb de tv ingesteld met:

 

"Provider" en niet met "UPC".

 

Iemand enig idee waar ik moet zoeken?

 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Het reboot probleem via ci+ lijkt wel verleden tijd, maar nu de volgende ..

Netflix app crasht, met veel werk  doet ie het weer, maar voor hoe lang?

Schakelen tussen hdmi of hdmi terug naar digitaal gaat de tv rebooten/crash of gewoon een blanko scherm een dan doet ie niks meer.. ??

Komt er een oplossing voor deze problemen??

Wat is android een drama. Android gaat een evolutie process door , begrijp ik, maar deze tvs zijn niet klaar voor de consument!

Als je niet een klien beetje technisch bent moet je deze tvs laten staan..

De tv is zoals anderen zeggen onstabiel..

Meer applicaties erin lijkt mij geen goed idee.. Een goed idee is rot android eruit een zet goed werkend geteste software terug. Dat zou mooi zign..

Mooi beeld maar de rest?

 

fixmeplease

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Volgende maand is er een grotere update, waarbij HDMI issues en zap-snelheid verholpen worden. 

 

Netflix die crasht ben ik nog niet tegengekomen eerder. Heb je dat sinds de firmware update ineens? 

Heb je meer details? Gebeurd het frequent, elke keer? 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Dat netlix crash is al voor de nieuwe firmware . Op een avond deed de app het gewoon niet. Een kennis heeft een nieuwe samsung met het zelfde probleem.. Netflix zelf?

Ik heb gisteren de app weer werkend gekregen, maar wel in het installatie menu ,niet via de remote.  We zullen zien hoe lang de app werkt. Kan ik deze netflix app opnieuwe installeren? Of gewoon een andere app installeren van netflix?

Soms reageert de remote helemaal niet, even de blauwe toets drukken en voila alles doet het weer inc teletext.

Komt dit meer voor?

 

Fixmeplease

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hmm, het kan aan Netflix zelf liggen ja. 
Ik heb het zelf op mijn toestel ook wel eens. Het is eigenlijk niks anders dan een veredelde webpagina die je bezoekt.

 

Het traag reageren van de afstandsbediening is bekend ja. 

MacGillie
Ontdekker

@Vinc_E

 

Is er al iets bekend over de favorieten lijsten en de werking hiervan?

 

De 'bug' welke ik tegenkom is dat in de favorietenlijst 1 al mijn Ziggo HD kanalen zijn toegevoegd.

 

De TV (55x8509c) geeft netjes aan dat deze 'Kanaalmodus favorieten 1' aan. Daarmee verwacht ik dat deze met het zappen alleen langs deze kanalen gaat. Niets is minder waar. Na een aantal keer zappen kom ik SD kanalen tegen.

Of vanaf een willekeurig kanaal weer terug naar positie 2, NPO HD.

 

Is dit bekend? En zo ja, zit dit in de update van september?

momoski
Ontdekker

Heb vandaag de Sony 55X8509C uiteindelijk omgeruild voor de Samsung UE55JU7000. Ik maak me geen illusies, ook ik hier zal ik ongetwijfeld bugs tegenkomen. Maar wat een verademing de Smart TV van Samsung! Alles reageert intuitief, schakelen tussen apps en tv kijken verloopt soepel en zelfs mijn vrouw begrijpt het. Ik vind de extra remote ook een stuk fijner werken dat de touch pad van Sony. Fijne feature vond ik de kanalenlijst met huidige programma in de zijbalk zodat ik verder kan blijven kijken.

 

Wellicht zijn er aanzienlijk minder apps in de Samsung store dan in de Play store, maar ik heb liever een paar goed geïntegreerde en werkende apps dan een heleboel apps waar je niks aan hebt en die het vaker niet doen dan wel.

 

Ik ben na 1 dag in ieder geval heel blij dat ik de tv toch omgeruild heb. Android TV, zoals op de Sony geïmplementeerd, is voorlopig voor mij een fail en een no-go area.

 

P.S. Netflix 4K met surround sound is echt gaaf :slight_smile:

profile.country.NL.title
Eemshaar
Ontdekker

 

Wat ik bijzonder vind is dat hiervoor al diverse malen is aangegeven dat de info-balk blijft staan en dat hier geen antwoord (lees: oplossing) op wordt gegeven. Ik heb daar ook last van en moet steeds twee keer de info knop indrukken om de balk kwijt te raken. Kan worden aangegeven of dit normaal is, of dat dit dmv een instelling aan te passen is of dat dit in een latere update nog opgelost gaat worden. Hoe dan ook, ik zou het bijzonder raar vinden als de infobalk standaard aangeboden wordt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Dat de infobalk in beeld blijf staan is niet zoals het hoort, de infobalk verdwijnt hier binnen enkele seconden netjes uit het beeld. Op de digitale zenders met Hbb-TV duurt het wat langer voordat de infobalk verdwijnt.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!