annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Ik heb een paar applicaties geinstalleerd, waaronder games. Maar games zijn niet te spelen er op. Vaak traag en lopen vast of haperen. Dit lijkt echt wel op een te trage processor. 

 

Wekr je soms bij Sony pa3eia dat je het zo lang blijft vol houden dat er weinig aan de hand is. Je blijft het toestel verdedigen terwijl er te veel ***** mee is. Je koopt deze Sony echt niet alleen voor het beeld, maar ook voor de overige opties. 

 

Ik dacht dat de update eind september zou komen met alles er in? En nu toch oktober? Als dat zo is ga ik gelijk me geld terug vragen en toestel terug sturen en Sony in gebreke stellen omdat het toestel niet doet wat het doet.

 

We gaan al richting 2016 straks en dan komen er nieuwe modellen uit en komen er geen updates meer voor dit toestel zoals helaas vaker gebeurt met de mobiele telefoons van Sony. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@vincentzijderveld

Ooit wel eens gekeken wat je processor doet d.m.v. Aidia64?

 

Nee ik werk niet bij Sony, ik ervaar de meeste problemen niet. Het enigste verschil wat ik kan verzinnen is dat ik gebruik maakt van de huur CI+ Module om digitale TV te kijken t.o.v. alle problemen die bij de gebruikers van de community voordoen.

 

Waar haal je de info vandaan dat in de update van eind september alles er in zit?

Volgens deze officiele publicatie wordt daar niet overgesproken, en is helaas naar eind oktober verplaatst.

In juni was deze tijdlijn in de UK al gepubliseerd. Suc6 met Sony ingebreke stellen en met je geld terug te vragen!!!

 

Wat een onzin dat de Android 2015 lijn vanaf 2016 niet meer wordt geupdate, heb onlangs nog een update binnen gehad voor een Bravia uit 2011.

Ter info: Sony Mobile is niet te vergelijken met Sony Electronics, zijn 2 verschillende bedrijven onder de noemer Sony.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Hendrika_B
Moderator

Hoi @vincentzijderveld, door een technische fout heb je nog geen reactie gekregen van Sony Support. Ik heb het nogmaals aangekaart, en je krijgt zo snel mogelijk alsnog een reactie.

niek1978
Lid

Beste vincentzijderveld,

Wil je mij op de hoogte houden?
Aangezien ik hetzelfde probleem ervaar ben ik benieuwd naar de reactie van Sony support.

Verzonden vanaf mijn Sony Xperia™-smartphone
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Update komt inderdaad de tweede week van oktober. Er zijn twee apart geplande updates in één gestoken, omdat het de Android versie upgrade naar 5.1. 

frthijs10
Ontdekker

Ook ik heb last van deze melding ITV 002 niet bereikbaar... al sinds februari de overgang van Ziggo naar een ander netwerk ofzo en ze schuiven het op mijn Sony Bravia... terwijl de helpdesk van Sony zegt van niks te weten.  Ik heb nu de update gedraaid maar nog steeds geen interactieve tv van Ziggo... Wie heeft een oplossing?

niek1978
Lid

Same here... Oplossing heb ik niet...

Verzonden vanaf mijn Sony Xperia™-smartphone
profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Het lijkt er op dat Ziggo en Sony elkaar de schuld aan het geven zijn. Dit kreeg ik namelijk in een reactie dat ons toestel nog niet gecertificeerd is door Ziggo waardoor er vanuit Ziggo geen ondersteuning voor is.

Ik was toevallig bij een winkel vandaag die ook aangaf dat er sinds de update van Ziggo er heel veel problemen zijn met ontvangst kwaliteit trouwens. Sinds ze over zijn op de nieuwe bandbreedtes komen er klachten binnen. Dus het klopt ook wel dat het niet alleen aan Sony ligt qua ontvangst en uitvallen.

 

Ook weer een mail gekregen van Sony mbt mijn problemen en ze geen weer zoals standaard aan dat er updates aankomen die het allemaal oplossen. Maar op de vraag stelling over hoe de updates blijven komen als straks het 2016 model er komt krijg ik geen reactie in de mail retour. Verder kreeg ik een compensatie aanbieding van een x bedrag dat ik korting krijg op mijn volgende Sony product in 2015. Ik vind dit een redelijk lacherig iets en het volet daardoor ook alsof mijn klacht niet serieus genomen word. Het liefste zou ik mijn televisie retour sturen naar Sony en volledige bedrag terug krijgen. Ik ben het helaas zat met het simpele antwoord van er komen updates aan.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

We blijven gewoon Sony steeds de schuld van alles geven, en niet dat oude gammele digitale netwerk van het "oude" Ziggo.

 

Alle Bravia's van 2015 zijn zelfs niet te kiezen in het keuze menu ofdat deze gecertificeerd zijn hoezo loopt Ziggo achter de feiten aan!!!

 

Alle digitale problemen (HD, CI+, ITV enz.) in het digitale netwerk van het "oude" Ziggo kunnen jullie lezen op Ziggo-gebruikers of in de Ziggo community waar de meeste gangbare merken problemen hebben en dus gelukkig niet alleen de Sony AndroidTV 2015.

Wat ben ik blij dat ik gebruik maakt van het "oude" UPC Digitale netwerk, wat namelijk wel op orde blijkt te zijn.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
momoski
Ontdekker

Ik heb oud-ziggo en interactieve tv via ci+ module. Geen enkel probleem met de Samsung JU7000 serie. Regio Utrecht. Ik weet dus niet hoe het in de andere regio's is. Het is Sony die de tv verkoopt en Sony is verantwoordelijk voor deze wanprestatie. 

Ik heb niet op de fora gekeken maar het lijkt me sterk dat half Nederland (oftewel heel oud ziggo gebied) problemen heeft met interactieve tv via de ci+ module of andere problemen waar deze tv nu mee kampt. Ik denk dat NL dan te klein zou zijn.