annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik gebruik geeen Add on.. Ik download alles zelf zo ben ik altijd zeker van goed geluid en de kwaliteit.. Exodus is een goede Add on maar meestal krijg je geen 5.1 geluid bij een Stream.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik ben wel benieuwd velke versie van KODI je dan gebruikt. Ik heb op 1 TV de versie van KODI die momenteel in de Google App store staat en op de andere TV had ik eerst nog de Beta 6 van 17.0. Die heb ik net geupgrade naar de 17.1 RC2. Ik zie inderdaad in al die versies de optie voor DTS weergave weer terug nu de TV geupgrade is naar ANdroid 6. Maar als ik een film probeer af te spelen met DTS of DTS-HDMA, dan blijft het beeld stil staan en ook geen geluid. Zet ik de PASSTHROUGH uit, dan werkt het wel normaal, maar dan natuurlijk alleen PCM geluid. Dus mis ik no giets wat gezet moet worden om dit weer te laten werken? Met de KODI 16 ging het dus prima op Android 5. Maar gaat hier dus nu over hoe Kodi 17.x weer met DTS aan de gang te krijgen. Dolby werkt inmiddels wel weer goed.

The__Virus
Ontdekker

Ik gebruik deze versie:

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=289735&pid=2522813#pid2522813

De '*****ty' versie. Lees even terug in dit topic, daar heb ik het uitgelegd.

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Wat @The__Virus zegt @kd55x9005c, deze versie:

 

Help my DTS stopped working - but it did in Jarvis - you broke my system - you are damn idiots, Team Kodi 111!!!111
If you have a broken firmware, download the *****ty builds. They are named matching your firmware. Currently on this list are:
FireTV 1 and 2, Some prerelease AMLogic Android 6 versions that ship a broken, e.g. *****ty FW, never released as final by AMLogic.

Current *****ty version: http://mirrors.kodi.tv/test-builds/andro...bi-v7a.apk - Handle with care, you are warned. This version can kill your ears as it fakes passthrough via PCM as Jarvis did.

 

En vergeet niet om automatische updates uit te zetten in de playstore anders update ie weer naar de "officiele" versie van Kodi

profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Beetje treist Heb de Update geinstalleerd dat ging prima 

TOT de instaltie van de digitale zenders nope hij vind niks mederemale geprobeert lukt niet, dus zit nu met alleen analoge kanalen te kijken. Gebruik een CI+ kaart van Ziggo voorheen UPC (smarDTV)

TOT is Het Homescreen wilde aanapassen, noppe zoals het met de oudere versie ging werkt, werkt het nu NIET dus zit ook nog eens met een heleboel apps die ik niet gebruikt in het Homescreen 

 

Ik heb er dus flink spijt van e terug naar de oudere versie kan ook weer niet (vrees iK) ...

wat wel weer mooi dat het volume gebeuren dat is een stuk netter ook de zenders staan nu rechts boven verder geen echt + kunnen vinden tot nu toe dus SPIJT SPIJT hebben we wel ... 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@romeije59

 

Hoezo een herinstallatie van de digitale zenders na een update naar 6.01?

Als er geen enkele digitale (fta) zender wordt ontvangen ligt niet aan de SmartDTV module.

 

Men suggereerd dan het opnieuw installeren van de digitale zenders dit zonder de module moet gebeuren, zelf doe ik dit eerlijk gezegd nooit, maak ook gebruik van de SmartDTV modules.

 

Het Homescreen is helaas hier ook (nog) niet aan te passen, baal er ook eerlijk gezegd van.

 

Spijt van de update heb ik niet, al heb ik de meerwaarde nog niet kunnen ontdekken.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
romeije59
Lid

 

 

Heb ik altijd gedaan naar een Update

alles terug zetten naar fabrieksinstelling .

Moet daarna wel alles terug zetten naar eigen smaak vond/vind ik gewoon leuk, om te doen

Nu wilde het met geen mogelijkheid lukken om de Digitale kanalen terug te krijgen.

Dat is NU gelukt ,gelukkig dus dat probleem is opgelost.

De code's die ik van de Ziggo site gehaald heb waren niet juist. na lang spitten door de site had ik de juiste code's weer gevonden 

 

Mijn homescherm is niet bij te bewerken, alleen dat game app ding verdwijnt ,maar ik zie dat het bij pa3eia ook niet wil lukken.

Misschien mensen die hier de oplossing al voor hebben gevonden.

 

 

 

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Ik heb mn eerste bug al weer . HDMI probleem . Als ik ons KPN 4K kastje aanzet regematig zwart geeld met mededeling geen connectie .Dan zie ik in de homescreen op de achtergrond gewoon een mededeling van dat kpn kasje staan dat op en neer springt . Even andere HDMI en terug naar het HDMI kanaal van kpn kastje en het werkt . 

 

Dan vanmorgen Youtube wel geluid geen beeld en ook weer op achtergrond verspringend beeld te zien op de achtergrond wat je ziet als je HDMI voor het KPN Kasje inschakeld maar kasje niet aanzet . Keer andere HDMI geschakeld en weer terug naar YOUTUBE en het werkt weer .

 

EN heeft iemand de Kodi al op 4k kunnen zetten in de instellingen .Bij mij niet verder als 1080p en op mn shieldtv zelfde repo 4k . 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

De interface van KODI is inderdaad niet 4K. Maar als je een film o.i.d. in 4K afspeeld, dan is KODI wel gewoon 4K. Dus echt erg is het niet.

 

Inmiddels ook ontdenkt dat ze nog steeds de verspringende kanalen op de SAT niet hebben opgelost. Denk ook niet dat dit ooit nog gaat gebeuren. Had iemand anders hier ook al over zien schrijven.

 

VEVO beeld hakkeld nu steeds. net of het een 50/60 hz probleem is. Dit was voorheen prima.

 

YOUTUBE kan niet in 4K60fps. Dan is alleen 1440 beschikbaar. Is het een 30FPS dan is 4K wel beschikbaar.

 

Als ik YOUTUBE stream vanaf de telefoon dan is de controle niet meer mogelijk. Dus druk je op pauze op de phone, dan is hij niet meer te starten. Dat moet dan plots met de AB.

 

Verder is het nog steeds niet mogelijk om 2 kanalen tegelijk te kijken, tenzij ze alle 2 ongecodeerd zijn. Dit had toch ook inmiddels wel eens gefixed mogen worden.

 

Verder eigenlijk weing nieuws voor een jaar werk. Enige wat nu opgelost is is de GUIDE die niet knipperd na opstarten en de NOW-NEXT die ook echt leesbaar bijft. Oh ja en SBS6 HBBTV reset de TV niet meer. Maar uit de HBBTV komen op SBS6 als hij aan het afspelen is, is nog steeds niet mogeijk. Maar goed, hij crashed niet meer. Over een jaar zal dit dan ook wel gefixed zijn.

 

Weet iemand hoeveel personen bij SONY werken aan die Android upgrade? ZIjn het er 1 of 2?

 

profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Als ik het goed zie zit in de kd55x9005c 1 tuner, en voor zover ik weet kun je dan sowieso maar 1 stream tegelijk decoden (hooguit als een andere zender op dezelfde stream zit zou je die tegelijk kunnen bekijken).

 

Verder ging bij mij 2 keer de tv aan met die stream-input geactiveerd ofzo (waarbij je trailers ziet van films op google movies geloof ik), heb die hele input nu verwijderd dus hopelijk heb ik daar verder geen last meer van. Anders maar even zien of ik die helemaal kan freezen/disablen.

 

Verder vanochtend dat het heel lang duurde voor mijn tv-zender verscheen, bleef gewoon zwart beeld. Toen het uiteindelijk zover was kon ik niet zappen/van kanaal veranderen. Alsof er iets helemaal vast liep, opnieuw opstarten van de tv heeft het wel verholpen.

 

Mochten er issues blijven zal ik misschien wel even een reset doen (hoewel ik geen zin heb in gedoe met het opnieuw instellen van tv-zenders ed), maar hopelijk was dit een sporadisch geval.