annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


FlipStone schreef:

Als ik het goed zie zit in de kd55x9005c 1 tuner, en voor zover ik weet kun je dan sowieso maar 1 stream tegelijk decoden (hooguit als een andere zender op dezelfde stream zit zou je die tegelijk kunnen bekijken).

 


De huidige Bravia line vanaf 2015 in de digitale TV mode zijn uitgerust met 2 tuners, het is namelijk de huidige module die geen 2 kanalen kan decoderen.

 


FlipStone schreef: 

Verder vanochtend dat het heel lang duurde voor mijn tv-zender verscheen, bleef gewoon zwart beeld. Toen het uiteindelijk zover was kon ik niet zappen/van kanaal veranderen. Alsof er iets helemaal vast liep, opnieuw opstarten van de tv heeft het wel verholpen.

 


Eventueel het toestel uitzetten op een FTA kanaal.

 


FlipStone schreef:

 

Mochten er issues blijven zal ik misschien wel even een reset doen (hoewel ik geen zin heb in gedoe met het opnieuw instellen van tv-zenders ed), maar hopelijk was dit een sporadisch geval.


Probeer eerst eens de power reset, groene knop ingedrukt houden.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
woutur
Ontdekker

Ik ben in het bezit van een 43W809C en heb de laatste Marshmallow update op mijn tv gezet. Waar ik op hoopte, was dat deze update de nachtelijke vastlopers van mijn tv zou oplossen. Mijn tv loopt vrijwel elke nacht vast, wanneer ik er een USB harde schijf aan vast koppel. De tv gaat dan in de ochtend niet meer aan. Om dit op te lossen dien ik de HD los te koppelen, de stekker uit het stopcontact te halen en even te wachten, stekker er weer in en normaal opstarten. Met de HD erin wil de tv niet opstarten en blijft hij hangen in het Sony logo scherm (wat mij doet vermoeden dat er iets niet lekker zit met de bootvolgorde en het ontdekken of een bootdevice ook daadwerkelijk een bootable iets op zich heeft staan). Dit probleem verergert op het moment dat ik ook nog zaken programmeer met Timer Rec, om op te nemen. Vaak is dan hetgeen wat ik wil opnemen, niet opgenomen en valt de tv in de ochtend niet meer aan te doen. De zaken die ik op wil nemen beginnen vaak om een uur of drie in de ochtend. Als ik zo hier en daar lees over Android TV en Sony, is dit een algemeen probleem en komt dit bij meer mensen voor.

 

Heeft iemand tips wat te doen?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Je denk dus te weten dat het aan de HDD ligt, misschien eens een andere HDD uitproberen ofdat alle problemen dan nog steeds voorkomen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Ik ben ook begonnen met losse hdd, maar ik denk door powermanagement van zo'n hdd, dat ie in slaap gaat en dus niet beschikbaar is als de tv dat wenst krijg je problemen.

 

Ik heb ern een 128gb usb stick in gestopt, en sindsdien opnames zonder probleem. 

En geen stroomverbruik meer als de tv uit is. 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Over HDD gesproken: Is het al iemand opgevallen dat nu we Android 6 hebben je met KODI gewoon bij de files kan. Helaas nog geen beeld er uit te krijgen, maar dan moet het toch mogelijk zijn om de files van de HDD te kunnen kopieren en elders op te slaan. Ben benieuwd wat er dan gebeurd als je zo'n file weer terug copieerd naar een andere HDD die aan een andere TV hangt. Als dit werkt, dan is die codering misschien ook nog wel te omzeilen.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Wie herkend de volgende bugs . youtube wel geluid geen beeld op de nieuwe android 6 .Of youtube is gestopt . Regelmatig HDMI die niet ziet dat een settopbox aan staat dus gewoon zwart beeld blijft geven .Zowel bij mn shield als bij mijn kpn settopbox . Dan div meldingen dat apps gestopt zijn . Een subwoofer die vervormd . 

 

Ik had de hoop gehad dat het nu redelijk bugfree zou zijn maar persoonlijk vind ik het steeds erger worden .En ik had nog wel net voor de update mijn tv naar fabrieks instellingen terug gezet en dag erna pas de update uitgevoerd . Dacht nog de minder apps de beter de installatie verloopt . 

djohnlord
Lid

mail sony:marshmellow update uit gesteld vamnwege bugs

The__Virus
Ontdekker

Ik herken bovenstaande problemen niet. Ik heb de update vanaf dag 1
gedownload en geinstalleerd, werkt zoals voorheen.
profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

klopt ik heb er android 6.01 opstaan .Eerste paar dagen op youtube na niets gemerkt dagt dat gaat goed . Nu idd hoop bugs lees mijn voorgaande bericht . Raad niet aan mocht je willen updaten het te doen 5.1 was al voor mij op laatst een ramp deze is niks beter .Sterker nog heb  mn subwoofer maar even uitgeschakeld tot de volgende update . Doet niets als vervormen.

mootje1965
Ontdekker

Heb de 6.01 erop staan de tv heeft zichzelf al 5x opnieuw opgestart. 

Wat een ramp weer en bedankt we gaan weer dat hele sircus door pffffffffffff

Spoiler