annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het lijkt erop omdat ik verrassend weinig problemen ondervind, dit wordt veroorzaakt dat minimaal 1x in de week ik een "powerreset" uitvoerd.

 

Powerreset: ongeveer 10 seconden de groene knop van de afstandbediening ingedrukt houden, totdat het toestel uitschakeld.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
nulzeventig
Ontdekker

Update van april lijkt goed te werken. Alleen de USB schijf (2TB) waar ik de firmware update vanaf heb gedraaid mount niet meer op de TV (kd-55x9005c) nadat ik het .pkg bestand weer had verwijderd (er stonden ook een heleboel films op). Op mijn Macbook mount de schijf wel nog gewoon inclusief content..Denk dat ik films maar moet verplaatsen en dus opnieuw moet formatteren.

 

Verder hoop ik dat ze in de volgende update de locatie van de Sleeptimer nou eindelijk eens onder een snelknop zetten (of in het action menu). Echt waardeloos hoeveel acties je moet uitvoeren voordat je bij de timers bent/ hebt ingesteld.

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@pa3eia

 

Je zegt veel op het forum maar echte oplossingen aandragen doe je niet... de powerreset voer ik regelmatig uit omdat de tv geen internet heeft. Ik moet dit op het moment meerdere keren per week doen.

profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Heb dit gehad met de vorige firmware, viel de Wi-Fi constant weg, opgelost naar een factory reset daarna geen last meer van gehad, moet el zeggen dat ik daarna naar de laatste firmware ben gegaan

Dus mss kan je dat proberen

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

met de nieuwe update heb ik eigenlijk nog 2 problemen .Mijn subwoofer vervormt nog steeds af en toe .En youtube en Netflix geven af en toe in de linker hoek een afscheiding die die gemarkeerd is net als pic in pic .maar dan wel beeld dat uitgezosnden word omleind wat dan donkerder is .Na netflix of youtube film opnieuw opstarten is het weg . Voor de rest alleen playstore gestopt af en toe melding . Geen reboot oid toh 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Supernovasx

 

 


Supernovasx schreef:

@pa3eia

 

Je zegt veel op het forum maar echte oplossingen aandragen doe je niet... de powerreset voer ik regelmatig uit omdat de tv geen internet heeft. Ik moet dit op het moment meerdere keren per week doen.


Sorry dat ik  hier in de Community probeer de problemen die bij sommige voordoen te helpen. Ik ervaar deze problemen in 99,999% niet, kan dus ook niet en vanuit Sony een echte oplossing aandragen.

Er wordt hardnekkig gezocht waar de problemen die sommige ondervinden vandaan komen. Omdat hier aan deze kant met de X8509c nagenoeg geen enkel probleem voordoet, denk ik dat de oplossing de " wekelijkse powerreset" kan zijn.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


Supernovasx schreef:

Sinds de update naar Android 6.0 komt het regelmatig voor dat ik geen internet op mijn tv heb. tv is verbonden via de Ethernet kabel, geeft aan wel verbonden maar geen internet.

Als ik de tv dan opnieuw opstart is de verbinding weer terug.

 

Iemand hier een permanente oplossing voor...?


Er zijn vergelijkbare zaken geweest waarbij een Ethernet aansluiting veroorzaakt dat het netwerk  plat gaat. Ik weet niet precies waarom. 

Tegelijkertijd is het eigenlijk beter om gewoon Wi-Fi te gebruiken voor de verbinding. De Ethernet aansluiting is toch gelimiteerd tot 100mbit, dus veel ga je niet missen :wink:

Voorkom je het issue dat het niet werkt met kabel zonder softreset. 

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@Vinc_E

 

Dat kan ik nog proberen, maar ben zelf altijd een voorstander van de kabel. Toch meestal net wat stabieler als WiFi

profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Helpt een vast ip adres instellen soms? 

profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Hier de update gedaan fabrieksinstelling terug gezet etc etc, geen problemen tot nu toe , nou 1tje dan, het is nog steeds niet mogelijk om niet gebruikte app te verwijderen of te verbergen, heb de het op de manieer gedaan zoals het voor de laatste update altijd goed ging alleen nu niet meer ..

dan heb je een hele lijst met app die je beeld vervuilen ..  

 

wat ik ook minder vind is dat er bij ingangen het volgende staat.

Digitaal, Analoog BD, hdmi 1 

nu wil ik hdmi 1helemaal niet zien dat is tenslotte de bleuray dus info die ik niet wil zien,