annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

AndroidTV: opnemen en andere zender bekijken met single tuner!

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

AndroidTV: opnemen en andere zender bekijken met single tuner!

Een grote wens van velen is het opnemen en tegelijkertijd naar een andere zender kijken tijdens de opname. Nu is dit (voor degenen met een twin tuner tv) nog maar beperkt mogelijk (alleen analoog en fta zenders) door o.a. beperking CI+ module.

 

Nu zat ik eens te denken, dit is straks volgens mij ook mogelijk voor iedereen met een single tuner tv (en een Ziggo abonnement). Ziggo is namelijk nu druk bezig met het implementeren van Chromecast in hun Horizon Go app, en volgens mij moet het dan mogelijk zijn om, wanneer je een opname hebt lopen, ook naar alle andere zenders in je Ziggo-abonnement te kijken door middel van de app te casten naar je AndroidTV. En wellicht is casten zelfs niet eens nodig door de app rechtstreeks te installeren op je tv  :slight_smile:  

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Verwacht niet veel van het casten naar de TV, het is nog al een aanslag op het thuisnetwerk.

 

Op de Android toestellen is de Horizon app te installeren en redelijk goed te gebruiken, gaat beter als het casten vanuit een tablet of telefoon of pc.

 

Hou er rekening mee dat als Ziggo iets beloofd, dit binnen het jaar pas wordt uitgevoerd.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Moet zeggen dat ik tot dusver geen problemen heb met het casten, zowel niet op de AndroidTV als op de 'gewone' smart tv met een Chromecast. Wellicht omdat ik de tv bekabeld heb aangesloten (althans de AndroidTV, chromecast is uiteraard draadloos). Met scherm casten is het inderdaad een behoorlijke belasting op je netwerk, maar vanuit een app casten moet dit geen probleem zijn (en is het tot dusver ook niet bij mij), omdat dan de chromecast de stream overneemt.

Dat het lang duurt aleer Ziggo komt met iets wat ze zeggen klopt helemaal, maar ik volg dit al enige tijd en dit loopt al sinds vorig jaar, daarnaast hebben ze onlangs officieel bekend gemaakt dat ze dit in de loop van dit jaar willen uit gaan rollen, ik ga er dan ook wel vanuit dat dit zo gaat zijn. Ik wacht geduldig af :wink:

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

[quote]  .Een grote wens van velen is het opnemen en tegelijkertijd naar een andere zender kijken tijdens de opname. Nu is dit (voor degenen met een twin tuner tv) nog maar beperkt mogelijk (alleen analoog en fta zenders) door o.a. beperking CI+ module.  [/quote]

 

Dat is misschien waar bij Ziggo, en de andere kabelboeren een beperking van de CI+, maar het is zeker ook een beperking van SONY firmware, helaas. De hele twintuner idee is een wassen neus OP DIT MOMENT.

Ik heb een CD kaartje, en kijk satelliet. In mijn satelliet ontvanger (HUMAX iCord, zit een twin tuner in) kan ik 3 zenders ongecodeerd opnemen, en nog naar een vierde gewoon kijken met 1 moduul, en 1 CD kaart erin. Dus die CD kaart wordt steeds 4 keer verschillend aangesproken om zenders te decoderen.

Nog sterker, een kennis van mij heeft de VU+ twintuner en kan 6 zenders ongecodeerd opnemen, en een zevende kijken. Hier zit dan wel niet de originele software in, maar hobby software  (voor de kenners: open PLi)

Wel vermeld ik dat freq bij satelliet anders zijn gebruikt, dan via kabel.....op de kabel is 1 zender, ook 1 freq, bij satelliet zit op 1 freq soms wel 5-7 zenders. je kan ook bij sat met twin tuners maar 2 freq gebruiken.

 

 

Bij de sony is alles gewoon geblokkeerd als ik 1 zender opneem..... ondanks de twin tuner.....

Bij CD is alles ook gecodeerd, alleen BVN is FTA.

Zelfs bij sony kun je opnemen via satelliet, maar zelfs de kabelingang is geblokkeerd.....dus sony kan maar via 1 tuner de CAM aanspreken. De andere (5 ?) tuners zijn in feite werkloos voor gecodeerde zenders.

 

zo jammer.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry maar het is niet waar dat Sony Firmware de beperking heeft om 2 gecodeerde signalen te decoderen, dit ligt aan de huidige beperking van alle CI+ module (alle TV merken hebben dit probleem ook) op de gehele wereld. Dat jouw Humax wel twee signalen kan decoder ligt eraan dat er geen CI+ module in zit maar een Smartkaart lezer, deze Smartkaart lezer is iets geheel anders dan een CI+ Module.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Even voor mijn duidelijkheid.......de CI+ module is toch het moduul wat in het slot achterin de TV steekt, en hierin de smartkaart?

De ZIGGO CI+ kaart, zie het bovenste plaatje hier:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/installatie-ci-plus-module/lg/

Hierin gaat de ziggo kaart, op die kaart staan je abonnementrechten.

 

 

CI staat voor Common Interface.

Voor verschillende coderingen, heb je verschillende moduultjes nodig, zgn CAM. Voor CD bijv een SECA CAM (ASTON), voor digitenne een CONAX, en voor de Oosenrijkse, en Oost europese landen een VIACCESS etc.

 

De CD  CI ::  http://www.intertronics.eu/Accessoires/Mediaguard-CI-module-13?utm_source=beslist&utm_medium=cpc-bes...

Hierin steek je de smartkaart, en op die kaart staan je abonnementrechten.

 

 

In mijn CD -  CI moduul, hierin steek ik de CD smartkaart.

Deze combinatie in de HUMAX, en hij decodeert 3-4 zenders tegelijkertijd, kijken naar andere zenders, geen probleem.

Deze combinatie in de SONY, en ik kan helemaal niets meer kijken bij een opname.

 

ra ra, waar ligt het probleem?  De Sony kan er niet mee overweg.

 

Dus of een CD moduul, of een CI+ moduul van ZIGGO...maakt allemaal niets uit, de Sony kan er niet mee overweg.  misschien de CI+ moduul van Ziggo ook niet, dat kan, maar de CI moduul van CD kan het zeker wel,

Dus het probleem ligt in ieder geval (ook) bij Sony.

 

 

.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dacht tot nu dat de Humax een kaartlezer had en geen CI+ Module. Maar ik volg je nu geheel. Al snap ik niet waarom dat dan met de huidige toestellen van alle TV merken het niet mogelijk is, en niet alleen met de toestellen met Android OS.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Een cam van CanalDigital of Ziggo maakt wel degelijk uit. De CI+ module welke je van CanalDigital hebt kan 4 streams tegelijkertijd decoderen, die van Ziggo (Smit, Quantis) kan er maar 1 decoderen. Hoewel ze er van buiten hetzelfde uitzien, zijn ze dit intern niet. De fabrikanten van cam's geschikt voor kabel zijn nu bezig met het ontwikkelen van een CI+ module geschikt voor het decoderen vaan meerdere streams.

 

 


 wimcdejong schreef:

 

Dus of een CD moduul, of een CI+ moduul van ZIGGO...maakt allemaal niets uit, de Sony kan er niet mee overweg.  misschien de CI+ moduul van Ziggo ook niet, dat kan, maar de CI moduul van CD kan het zeker wel,

Dus het probleem ligt in ieder geval (ook) bij Sony.

 


 

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

"Een cam van CanalDigital of Ziggo maakt wel degelijk uit. De CI+ module welke je van CanalDigital hebt kan 4 streams tegelijkertijd decoderen, die van Ziggo (Smit, Quantis) kan er maar 1 decoderen. Hoewel ze er van buiten hetzelfde uitzien, zijn ze dit intern niet. De fabrikanten van cam's geschikt voor kabel zijn nu bezig met het ontwikkelen van een CI+ module geschikt voor het decoderen vaan meerdere streams."

 

Precies........dan zou volgens mij het mogelijk moeten zijn om als de CI van canaaldigitaal achterin de Sony zit, wel 1 zender opnemen, en naar een andere kijken, beide gecodeerd.

Helaas is dat ook niet zo, dus mijn conclusie is dan ook.....het ligt niet alleen aan de CI+ van ZIGGO, maar zeker ook bij de aansturing van de CI moduul.

Want een andere ontvanger kan dat wel met de CI van Canaal digitaal, maar SONY niet.

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Klopt, ik heb ook nergens gezegd dat het niet aan de Sony kan liggen, Sony heeft (helaas) ook laten zien wat steken te hebben laten vallen in de TV's ten tijde van release. In mijn openingspost zei ik ook dat het o.a. een beperking is van de CI+ modules, dus iets minder aanvallend zou wel mogen wat mij betreft. Ik snap dat het frustrerend is dat de TV niet voldoet aan de verwachtingen (op dit moment) en niet doet wat je zou willen, hoop voor je dat hij dat nog wel gaat doen. Ik draag met dit topic alleen een alternatief aan voor een (op dit moment nog lopende) beperking voor deze TV's. Voor degenen die er wat mee kunnen: doe er je voordeel mee, voor de rest: ik weet zeker dat Sony druk bezig is om voor de diverse problemen/beperkingen een oplossing te vinden. Meer dan afwachten (en meedenken wellicht) kunnen we niet doen...